Flota » Aktualności » Prezentacja Volvo 7900 Hybrid na polskim rynku

Prezentacja Volvo 7900 Hybrid na polskim rynku
Po raz pierwszy w Polsce został zaprezentowany nowy autobus hybrydowy Volvo 7900 Hybrid. To najnowsza generacja modeli hybrydowych Volvo, która ma oferować o 39% niższe zużycie paliwa w porównaniu z autobusami z silnikiem diesla tej samej kategorii.
Autobus wyposażony jest w nowy 5-litrowy silnik diesla 240 KM firmy Volvo zgodny z Euro 6, spełniający rygorystyczne wymagania norm środowiskowych oraz w silnik elektryczny. Jako równoległa hybryda, pojazd może być napędzany niezależnie silnikiem elektrycznym lub silnikiem diesla, albo obydwoma silnikami w tym samym czasie. Energia wytwarzana podczas hamowania jest magazynowana w akumulatorze, a następnie wykorzystywana do produkcji energii dla silnika elektrycznego. Napęd hybrydowy szczególnie dobrze spisuje się w pojazdach zmuszonych do nieustannego zatrzymywania się i ruszania z miejsca i dlatego stanowi idealne rozwiązanie dla autobusów miejskich, poruszających się w intensywnym ruchu drogowym.
Silnik diesla wyłącza się automatycznie na przystankach autobusowych i światłach. Autobus z miejsca rusza również jedynie przy pomocy silnika elektrycznego, a po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h automatycznie przełącza się na silnik diesla. To wyjątkowo korzystne rozwiązanie dla środowiska miejskiego, które powoduje, że pasażerowie, przechodnie oraz inni użytkownicy drogi są w dużo mniejszym stopniu narażeni na hałas i wdychanie spalin. Seryjna produkcja autobusów hybrydowych Volvo rozpoczęła się w 2010 roku we Wrocławiu. Od tamtej pory firma sprzedała już ponad 1000 hybryd operatorom transportu publicznego w ponad dwudziestu krajach, m.in. w Szwecji, Norwegii, Danii, Niemczech, Austrii, Luksemburgu, Holandii, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Tym samym Volvo zyskało pozycję lidera, jeśli chodzi o zastosowanie technologii hybrydowej w autobusach w Europie. Hybrydowe autobusy Volvo trafiły również do Brazylii, Meksyku i Chin.
- Wprowadzając tak dużą ilość autobusów hybrydowych na ulice europejskich miast, Volvo udowodniło, że oferuje produkt spełniający najwyższe wymagania klientów, jeśli chodzi o całkowity koszt użytkowania pojazdu, jego dostepność do jazdy, a także oddziaływanie na środowisko w różnych warunkach, od zatłoczonego ruchu miejskiego, po jazdę na trasach międzymiastowych - mówi Erland Morelissen, Dyrektor Zespołu Hybrid, Volvo Bus Corporation.
Autobus wyposażony jest w nowy 5-litrowy silnik diesla 240 KM firmy Volvo zgodny z Euro 6, spełniający rygorystyczne wymagania norm środowiskowych oraz w silnik elektryczny. Jako równoległa hybryda, pojazd może być napędzany niezależnie silnikiem elektrycznym lub silnikiem diesla, albo obydwoma silnikami w tym samym czasie. Energia wytwarzana podczas hamowania jest magazynowana w akumulatorze, a następnie wykorzystywana do produkcji energii dla silnika elektrycznego. Napęd hybrydowy szczególnie dobrze spisuje się w pojazdach zmuszonych do nieustannego zatrzymywania się i ruszania z miejsca i dlatego stanowi idealne rozwiązanie dla autobusów miejskich, poruszających się w intensywnym ruchu drogowym.
Silnik diesla wyłącza się automatycznie na przystankach autobusowych i światłach. Autobus z miejsca rusza również jedynie przy pomocy silnika elektrycznego, a po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h automatycznie przełącza się na silnik diesla. To wyjątkowo korzystne rozwiązanie dla środowiska miejskiego, które powoduje, że pasażerowie, przechodnie oraz inni użytkownicy drogi są w dużo mniejszym stopniu narażeni na hałas i wdychanie spalin. Seryjna produkcja autobusów hybrydowych Volvo rozpoczęła się w 2010 roku we Wrocławiu. Od tamtej pory firma sprzedała już ponad 1000 hybryd operatorom transportu publicznego w ponad dwudziestu krajach, m.in. w Szwecji, Norwegii, Danii, Niemczech, Austrii, Luksemburgu, Holandii, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Tym samym Volvo zyskało pozycję lidera, jeśli chodzi o zastosowanie technologii hybrydowej w autobusach w Europie. Hybrydowe autobusy Volvo trafiły również do Brazylii, Meksyku i Chin.
- Wprowadzając tak dużą ilość autobusów hybrydowych na ulice europejskich miast, Volvo udowodniło, że oferuje produkt spełniający najwyższe wymagania klientów, jeśli chodzi o całkowity koszt użytkowania pojazdu, jego dostepność do jazdy, a także oddziaływanie na środowisko w różnych warunkach, od zatłoczonego ruchu miejskiego, po jazdę na trasach międzymiastowych - mówi Erland Morelissen, Dyrektor Zespołu Hybrid, Volvo Bus Corporation.
źródło: Volvo Buses
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Prezentacja Volvo 7900 Hybrid na polskim rynku
Podobne: Prezentacja Volvo 7900 Hybrid na polskim rynku



Podobne galerie: Prezentacja Volvo 7900 Hybrid na polskim rynku



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Volvo
Galerie zdjęć
Newsletter