Flota  »  Aktualności  »  Prezes Mitsubishi zaprezentował model i-MiEV w Polsce
Mitsubishi i MiEV

Prezes Mitsubishi zaprezentował model i-MiEV w Polsce

2009-09-06 - P. Grzelak     Tagi: Mitsubishi, Premiery, Mitsubishi i MIEV, Auta elektryczne
1 września 2009 roku z oficjalną wizytą do Polski przybył Prezes Mitsubishi Motors Corporations Pan Osamu Masuko. Podczas specjalnej prezentacji dla przedstawicieli mediów Prezes Masuko zaprezentował innowacyjny samochód Mitsubishi iMiEV - pierwsze seryjnie produkowane auto z napędem elektrycznym oraz przedstawił plany rozwoju firmy do 2020 roku.  Wizyta Prezesa Mitsubishi jest dowodem rosnącego znaczenia polskiego oddziału firmy w europejskiej sieci importerów aut koncernu - w 2009 roku Polska jest trzecim największym rynkiem Mitsubishi w Europie i najdynamiczniej rozwijającą się japońską marką w naszym kraju.

Odwiedziny Osamu Masuko to także wyraz uznania dla spektakularnych wzrostów sprzedaży i dynamicznego rozwoju sieci dilerskiej Mitsubishi w Polsce w 2008 roku. Polski oddział MMC otrzymał nagrodę za najwyższy wskaźnik wzrostu sprzedaży na Starym Kontynencie. „Dla Mitsubishi Motors polski rynek nabiera coraz większego znaczenia. W roku obrotowym 2008, Polska znalazła się wśród 9 najszybciej rozwijających się rynków na świecie, a nasza sieć europejska właśnie tu - w Polsce - odnotowała największy wzrost sprzedaży” -  powiedział Osamu Masuko, Prezes Mitsubishi Motors Corporations. 
Podczas spotkania Prezes Masuko zaprezentował pierwszy seryjnie produkowany samochód elektryczny na świecie - Mitsubishi i MiEV. 

„Jesteśmy dumni, że jako pierwsi na świecie wdrożyliśmy do masowej produkcji auto z napędem elektrycznym. W Japonii i MiEV trafił do sprzedaży 2 miesiące temu. W tej chwili zrealizowaliśmy roczny plan sprzedaży - zdobyliśmy zamówienia na 1.400 pojazdów tego typu. Zakładamy, że w przyszłym roku obrotowym osiągniemy sprzedaż na poziomie 5.000 egzemplarzy. Europejska wersja pojazdy będzie gotowa do wprowadzenia na rynek w drugiej połowie 2010 roku.” - dodał Masuko.  Jak podkreślił Prezes Masuko koncern Mitsubishi jest gotowy rozpocząć nową erę w historii motoryzacji - erę pojazdów ekologicznych. Mitsubishi, jako światowy lider w dziedzinie stosowania napędu elektrycznego, zamierza doskonalić i rozwijać innowacyjne technologie pro-ekologiczne. Rok 2020 to 50-ta rocznica istnienia firmy Mitsubishi oraz połowa okresu objętego protokołem post-Kioto. „Zdecydowaliśmy się wdrożyć program Envinronmental Vision 2020. Do roku 2020 zamierzamy uzyskać ponad 20% udziału w rynku pojazdów o napędzie elektrycznym. - podkreślił Masuko - W ciągu najbliższych dwóch lat planujemy wprowadzić zupełnie nowy model samochodu kompaktowego. Pracujemy również nad rozwojem technologii Plug-in Hybrid, stosowanej w pojazdach segmentu SUV. Efekty naszych osiągnięć zaprezentujemy już w październiku na targach Tokio Motor Show - będzie to model SUV z technologią Plug-in Hybrid, wyposażony w akumulatory litowo-jonowe, czyli auto z napędem elektrycznym i małym silnikiem spalinowym.”  Prezentacja Mitsubishi iMiEV i obecność Prezesa Masuko w Polsce są potwierdzeniem jak ważny jest  polski rynek dla rozwoju koncernu Mitsubishi. To także namacalny dowód, że model biznesu samochodowego ostatnich 100 lat odchodzi w przeszłość, a kluczem do sukcesu jest respektowanie praw natury i dbałość o środowisko naturalne.Kilka słów o modelu i MIEV

Po pełnym naładowaniu i MiEV może pokonać  dystans 160 km. W świetle przeprowadzonych w Japonii badań to zasięg wystarczający, gdyż średnio 90% kierowców przejeżdża dziennie nie więcej niż 40 km w dni powszednie, a 80% kierowców pokonuje dziennie nie więcej niż 60 km w weekendy i święta. Konstrukcja pojazdu umożliwia ładowanie baterii na trzy sposoby:- standardowe gniazdko elektryczne o mocy 100 V - czas ładowania 14 godzin
- standardowe gniazdko elektryczne o mocy 200 V - czas ładowania 7 godzin
- gniazdo trójfazowe i stacje szybkiego ładowania w ciągu około pół godziny. 

Maksymalna prędkość rozwijana przez pojazd - 130 km/h. i MiEV wyposażony jest w kompaktową i lekką jednostopniową przekładnię redukcyjną. Dźwignia zmiany trybu jazdy oferuje trzy położenia, które umożliwiają kierowcy wybór pomiędzy maksymalną przyjemnością z jazdy lub maksymalną ekonomiką jazdy, czy maksymalnym odzyskiwaniem energii. Elektryczne Mitsubishi jest pierwszym autem typu mini car wyposażonym w reflektory i tylne światła typu LED. 

Mitsubishi i MiEV zasilany jest wysokoenergetycznymi akumulatorami litowo-jonowymi wyprodukowanymi przez firmę Lithium Energy Japan. Bateria o dużej pojemności zbudowana jest z 88 litowo-jonowych ogniw połączonych szeregowo. W czasie hamowania system odzyskiwania energii sprawia, że silnik zaczyna pracować jako prądnica, uzyskana energia jest magazynowana w akumulatorach pojazdu. i MiEV wykorzystuje wysokowydajny, kompaktowy i lekki 64-konny synchroniczny silnik elektryczny ze stałym magnesem. Generuje on maksymalny moment obrotowy 180 Nm już od najniższych obrotów, co zapewnia dynamiczną jazdę i osiągi typowe niemal dla aut sportowych. 

Nad prawidłowym działaniem wszystkich podzespołów czuwa system operacyjny MiEV OS, który stale monitoruje poziom baterii i odzyskanej energii, by zapewnić płynną i dynamiczną jazdę. W rezultacie zużycie energii jest stale optymalizowane przy jednoczesnym zapewnieniu maksymalnych osiągów i bezpieczeństwa. Wszystkie dane widoczne są na wielofunkcyjnym wyświetlaczu. Kierowca może na bieżąco śledzić poziom energii i jej zużycie, status ładowania czy wskaźnik zasięgu, który pokazuje jaki dystans można jeszcze pokonać bez dodatkowego ładowania. 

Dzięki umieszczeniu napędu w tylnej części pojazdu we wnętrzu samochodu wygospodarowano wystarczającą przestrzeń dla czterech osób. Przestronna kabina pasażerska i panoramiczna szyba przednia dodają wrażenia jasności i przestronności. Stonowana kolorystyka wykończenia oraz miękkie powierzchnie w połączeniu z nowoczesnym wzornictwem tapicerki dają poczucie komfortu. i MiEV wyposażony jest w elektryczny system kontroli temperatury (klimatyzację) oraz w system ogrzewania oparty na cyrkulacji ciepłej wody. Panel sterujący klimatyzacją jest wyposażony w sześciostopniową ręczną regulację, która umożliwia ustawienie temperatury chłodzenia lub grzania. System jest skonstruowany tak, aby uniknąć jednoczesnej pracy systemu chłodzenia i grzania, co zapewnienia minimalne zużycia energii. Mitsubishi i MiEV spełnia wszelkie wymogi bezpieczeństwa - zespół wysokonapięciowy oraz zestaw akumulatorowy został umieszczony wewnątrz struktury nadwozia i dodatkowo zabezpieczony ramą, co gwarantuje odporność na uszkodzenia spowodowane jakimkolwiek bezpośrednim uderzeniem. Zamontowanie akumulatorów pod podłogą, w środkowej części pojazdu, zapewnia, dzięki obniżeniu środka ciężkości, dobre prowadzenie i stabilność auta. Mitsubishi jest jedynym producentem na świecie, który przeprowadził tak drobiazgowe testy drogowe modelu elektrycznego - do dziś testowe wersje i MIEV pokonały pół miliona kilometrów, co odpowiada 12 okrążeniom kuli ziemskiej. Dzięki próbom przeprowadzanym w różnych, bardzo surowych warunkach klimatycznych i temperaturach wahających się od plus 40 do minus 30 stopni Celsjusza, koncern Mitsubishi Motors zdobył nieocenioną wiedzę - niedostępną obecnie dla żadnej innej firmy motoryzacyjnej. Auto zostało poddane testom także w Japonii, Nowej Zelandii, Stanach Zjednoczonych i w Europie. Książę Monako - Jego Wysokość Książe Albert II - po jeździe próbnej jednoznacznie stwierdził, że i MiEV doskonale nadaje się do jazdy w mieście, ma bardzo dobrą dynamikę i odpowiednie osiągi.  Obecnie dwa pojazdy testowane są przez lotnisko we Frankfurcie, które planuje zwiększyć udział pojazdów z napędem elektryczny w swojej flocie do 20% w 2015 roku i ponad 60% do 2020 roku. I MiEV jest ukoronowaniem 40-stu lat pracy Mitsubishi Motors nas nad rozwojem pojazdów elektrycznych. Jest ekologicznym pojazdem przyszłości, który wyznacza motoryzacyjne trendy na kolejne 100 lat. 

Wprowadzenie Mitsubishi i MiEV do sprzedaży na rynku europejskim planowane jest na koniec roku fiskalnego 2010. 

Mitsubishi i MiEV w liczbach 

Długość:
3,450 mm
Szerokość: 1,520 mm
Wysokość: 1,600 mm
Rozstaw osi: 2,550 mm
Rozstaw kół (przód / tył): 1,405 / 1,405 mm
Liczba miejsc: 4
Masa własna: 1,080 kg
Moc: 47 kW
Moment obrotowy: 180 Nm
Akumulatory: 330V litowo-jonowe
Napęd: Koła tylne
Opony: 175/45R17



źródło: Mitsubishi, fot. Mitsubishi

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Prezes Mitsubishi zaprezentował model i-MiEV w Polsce