Flota » Aktualności » Prezes Mitsubishi zaprezentował model i-MiEV w Polsce

Prezes Mitsubishi zaprezentował model i-MiEV w Polsce
2009-09-06 - P. Grzelak Tagi: Mitsubishi, Premiery, Mitsubishi i MIEV, Auta elektryczne
1 września 2009 roku z oficjalną wizytą do Polski przybył Prezes Mitsubishi Motors Corporations Pan Osamu Masuko. Podczas specjalnej prezentacji dla przedstawicieli mediów Prezes Masuko zaprezentował innowacyjny samochód Mitsubishi iMiEV - pierwsze seryjnie produkowane auto z napędem elektrycznym oraz przedstawił plany rozwoju firmy do 2020 roku.
Wizyta Prezesa Mitsubishi jest dowodem rosnącego znaczenia polskiego oddziału firmy w europejskiej sieci importerów aut koncernu - w 2009 roku Polska jest trzecim największym rynkiem Mitsubishi w Europie i najdynamiczniej rozwijającą się japońską marką w naszym kraju.
Odwiedziny Osamu Masuko to także wyraz uznania dla spektakularnych wzrostów sprzedaży i dynamicznego rozwoju sieci dilerskiej Mitsubishi w Polsce w 2008 roku. Polski oddział MMC otrzymał nagrodę za najwyższy wskaźnik wzrostu sprzedaży na Starym Kontynencie. „Dla Mitsubishi Motors polski rynek nabiera coraz większego znaczenia. W roku obrotowym 2008, Polska znalazła się wśród 9 najszybciej rozwijających się rynków na świecie, a nasza sieć europejska właśnie tu - w Polsce - odnotowała największy wzrost sprzedaży” - powiedział Osamu Masuko, Prezes Mitsubishi Motors Corporations.
Podczas spotkania Prezes Masuko zaprezentował pierwszy seryjnie produkowany samochód elektryczny na świecie - Mitsubishi i MiEV.
„Jesteśmy dumni, że jako pierwsi na świecie wdrożyliśmy do masowej produkcji auto z napędem elektrycznym. W Japonii i MiEV trafił do sprzedaży 2 miesiące temu. W tej chwili zrealizowaliśmy roczny plan sprzedaży - zdobyliśmy zamówienia na 1.400 pojazdów tego typu. Zakładamy, że w przyszłym roku obrotowym osiągniemy sprzedaż na poziomie 5.000 egzemplarzy. Europejska wersja pojazdy będzie gotowa do wprowadzenia na rynek w drugiej połowie 2010 roku.” - dodał Masuko. Jak podkreślił Prezes Masuko koncern Mitsubishi jest gotowy rozpocząć nową erę w historii motoryzacji - erę pojazdów ekologicznych. Mitsubishi, jako światowy lider w dziedzinie stosowania napędu elektrycznego, zamierza doskonalić i rozwijać innowacyjne technologie pro-ekologiczne. Rok 2020 to 50-ta rocznica istnienia firmy Mitsubishi oraz połowa okresu objętego protokołem post-Kioto. „Zdecydowaliśmy się wdrożyć program Envinronmental Vision 2020. Do roku 2020 zamierzamy uzyskać ponad 20% udziału w rynku pojazdów o napędzie elektrycznym. - podkreślił Masuko - W ciągu najbliższych dwóch lat planujemy wprowadzić zupełnie nowy model samochodu kompaktowego. Pracujemy również nad rozwojem technologii Plug-in Hybrid, stosowanej w pojazdach segmentu SUV. Efekty naszych osiągnięć zaprezentujemy już w październiku na targach Tokio Motor Show - będzie to model SUV z technologią Plug-in Hybrid, wyposażony w akumulatory litowo-jonowe, czyli auto z napędem elektrycznym i małym silnikiem spalinowym.” Prezentacja Mitsubishi iMiEV i obecność Prezesa Masuko w Polsce są potwierdzeniem jak ważny jest polski rynek dla rozwoju koncernu Mitsubishi. To także namacalny dowód, że model biznesu samochodowego ostatnich 100 lat odchodzi w przeszłość, a kluczem do sukcesu jest respektowanie praw natury i dbałość o środowisko naturalne.Kilka słów o modelu i MIEV
Po pełnym naładowaniu i MiEV może pokonać dystans 160 km. W świetle przeprowadzonych w Japonii badań to zasięg wystarczający, gdyż średnio 90% kierowców przejeżdża dziennie nie więcej niż 40 km w dni powszednie, a 80% kierowców pokonuje dziennie nie więcej niż 60 km w weekendy i święta. Konstrukcja pojazdu umożliwia ładowanie baterii na trzy sposoby:- standardowe gniazdko elektryczne o mocy 100 V - czas ładowania 14 godzin
- standardowe gniazdko elektryczne o mocy 200 V - czas ładowania 7 godzin
- gniazdo trójfazowe i stacje szybkiego ładowania w ciągu około pół godziny.
Maksymalna prędkość rozwijana przez pojazd - 130 km/h. i MiEV wyposażony jest w kompaktową i lekką jednostopniową przekładnię redukcyjną. Dźwignia zmiany trybu jazdy oferuje trzy położenia, które umożliwiają kierowcy wybór pomiędzy maksymalną przyjemnością z jazdy lub maksymalną ekonomiką jazdy, czy maksymalnym odzyskiwaniem energii. Elektryczne Mitsubishi jest pierwszym autem typu mini car wyposażonym w reflektory i tylne światła typu LED.
Mitsubishi i MiEV zasilany jest wysokoenergetycznymi akumulatorami litowo-jonowymi wyprodukowanymi przez firmę Lithium Energy Japan. Bateria o dużej pojemności zbudowana jest z 88 litowo-jonowych ogniw połączonych szeregowo. W czasie hamowania system odzyskiwania energii sprawia, że silnik zaczyna pracować jako prądnica, uzyskana energia jest magazynowana w akumulatorach pojazdu. i MiEV wykorzystuje wysokowydajny, kompaktowy i lekki 64-konny synchroniczny silnik elektryczny ze stałym magnesem. Generuje on maksymalny moment obrotowy 180 Nm już od najniższych obrotów, co zapewnia dynamiczną jazdę i osiągi typowe niemal dla aut sportowych.
Nad prawidłowym działaniem wszystkich podzespołów czuwa system operacyjny MiEV OS, który stale monitoruje poziom baterii i odzyskanej energii, by zapewnić płynną i dynamiczną jazdę. W rezultacie zużycie energii jest stale optymalizowane przy jednoczesnym zapewnieniu maksymalnych osiągów i bezpieczeństwa. Wszystkie dane widoczne są na wielofunkcyjnym wyświetlaczu. Kierowca może na bieżąco śledzić poziom energii i jej zużycie, status ładowania czy wskaźnik zasięgu, który pokazuje jaki dystans można jeszcze pokonać bez dodatkowego ładowania.
Dzięki umieszczeniu napędu w tylnej części pojazdu we wnętrzu samochodu wygospodarowano wystarczającą przestrzeń dla czterech osób. Przestronna kabina pasażerska i panoramiczna szyba przednia dodają wrażenia jasności i przestronności. Stonowana kolorystyka wykończenia oraz miękkie powierzchnie w połączeniu z nowoczesnym wzornictwem tapicerki dają poczucie komfortu. i MiEV wyposażony jest w elektryczny system kontroli temperatury (klimatyzację) oraz w system ogrzewania oparty na cyrkulacji ciepłej wody. Panel sterujący klimatyzacją jest wyposażony w sześciostopniową ręczną regulację, która umożliwia ustawienie temperatury chłodzenia lub grzania. System jest skonstruowany tak, aby uniknąć jednoczesnej pracy systemu chłodzenia i grzania, co zapewnienia minimalne zużycia energii. Mitsubishi i MiEV spełnia wszelkie wymogi bezpieczeństwa - zespół wysokonapięciowy oraz zestaw akumulatorowy został umieszczony wewnątrz struktury nadwozia i dodatkowo zabezpieczony ramą, co gwarantuje odporność na uszkodzenia spowodowane jakimkolwiek bezpośrednim uderzeniem. Zamontowanie akumulatorów pod podłogą, w środkowej części pojazdu, zapewnia, dzięki obniżeniu środka ciężkości, dobre prowadzenie i stabilność auta. Mitsubishi jest jedynym producentem na świecie, który przeprowadził tak drobiazgowe testy drogowe modelu elektrycznego - do dziś testowe wersje i MIEV pokonały pół miliona kilometrów, co odpowiada 12 okrążeniom kuli ziemskiej. Dzięki próbom przeprowadzanym w różnych, bardzo surowych warunkach klimatycznych i temperaturach wahających się od plus 40 do minus 30 stopni Celsjusza, koncern Mitsubishi Motors zdobył nieocenioną wiedzę - niedostępną obecnie dla żadnej innej firmy motoryzacyjnej. Auto zostało poddane testom także w Japonii, Nowej Zelandii, Stanach Zjednoczonych i w Europie. Książę Monako - Jego Wysokość Książe Albert II - po jeździe próbnej jednoznacznie stwierdził, że i MiEV doskonale nadaje się do jazdy w mieście, ma bardzo dobrą dynamikę i odpowiednie osiągi. Obecnie dwa pojazdy testowane są przez lotnisko we Frankfurcie, które planuje zwiększyć udział pojazdów z napędem elektryczny w swojej flocie do 20% w 2015 roku i ponad 60% do 2020 roku. I MiEV jest ukoronowaniem 40-stu lat pracy Mitsubishi Motors nas nad rozwojem pojazdów elektrycznych. Jest ekologicznym pojazdem przyszłości, który wyznacza motoryzacyjne trendy na kolejne 100 lat.
Wprowadzenie Mitsubishi i MiEV do sprzedaży na rynku europejskim planowane jest na koniec roku fiskalnego 2010.
Mitsubishi i MiEV w liczbach
Długość: 3,450 mm
Szerokość: 1,520 mm
Wysokość: 1,600 mm
Rozstaw osi: 2,550 mm
Rozstaw kół (przód / tył): 1,405 / 1,405 mm
Liczba miejsc: 4
Masa własna: 1,080 kg
Moc: 47 kW
Moment obrotowy: 180 Nm
Akumulatory: 330V litowo-jonowe
Napęd: Koła tylne
Opony: 175/45R17
Odwiedziny Osamu Masuko to także wyraz uznania dla spektakularnych wzrostów sprzedaży i dynamicznego rozwoju sieci dilerskiej Mitsubishi w Polsce w 2008 roku. Polski oddział MMC otrzymał nagrodę za najwyższy wskaźnik wzrostu sprzedaży na Starym Kontynencie. „Dla Mitsubishi Motors polski rynek nabiera coraz większego znaczenia. W roku obrotowym 2008, Polska znalazła się wśród 9 najszybciej rozwijających się rynków na świecie, a nasza sieć europejska właśnie tu - w Polsce - odnotowała największy wzrost sprzedaży” - powiedział Osamu Masuko, Prezes Mitsubishi Motors Corporations.
„Jesteśmy dumni, że jako pierwsi na świecie wdrożyliśmy do masowej produkcji auto z napędem elektrycznym. W Japonii i MiEV trafił do sprzedaży 2 miesiące temu. W tej chwili zrealizowaliśmy roczny plan sprzedaży - zdobyliśmy zamówienia na 1.400 pojazdów tego typu. Zakładamy, że w przyszłym roku obrotowym osiągniemy sprzedaż na poziomie 5.000 egzemplarzy. Europejska wersja pojazdy będzie gotowa do wprowadzenia na rynek w drugiej połowie 2010 roku.” - dodał Masuko. Jak podkreślił Prezes Masuko koncern Mitsubishi jest gotowy rozpocząć nową erę w historii motoryzacji - erę pojazdów ekologicznych. Mitsubishi, jako światowy lider w dziedzinie stosowania napędu elektrycznego, zamierza doskonalić i rozwijać innowacyjne technologie pro-ekologiczne. Rok 2020 to 50-ta rocznica istnienia firmy Mitsubishi oraz połowa okresu objętego protokołem post-Kioto. „Zdecydowaliśmy się wdrożyć program Envinronmental Vision 2020. Do roku 2020 zamierzamy uzyskać ponad 20% udziału w rynku pojazdów o napędzie elektrycznym. - podkreślił Masuko - W ciągu najbliższych dwóch lat planujemy wprowadzić zupełnie nowy model samochodu kompaktowego. Pracujemy również nad rozwojem technologii Plug-in Hybrid, stosowanej w pojazdach segmentu SUV. Efekty naszych osiągnięć zaprezentujemy już w październiku na targach Tokio Motor Show - będzie to model SUV z technologią Plug-in Hybrid, wyposażony w akumulatory litowo-jonowe, czyli auto z napędem elektrycznym i małym silnikiem spalinowym.” Prezentacja Mitsubishi iMiEV i obecność Prezesa Masuko w Polsce są potwierdzeniem jak ważny jest polski rynek dla rozwoju koncernu Mitsubishi. To także namacalny dowód, że model biznesu samochodowego ostatnich 100 lat odchodzi w przeszłość, a kluczem do sukcesu jest respektowanie praw natury i dbałość o środowisko naturalne.Kilka słów o modelu i MIEV
Po pełnym naładowaniu i MiEV może pokonać dystans 160 km. W świetle przeprowadzonych w Japonii badań to zasięg wystarczający, gdyż średnio 90% kierowców przejeżdża dziennie nie więcej niż 40 km w dni powszednie, a 80% kierowców pokonuje dziennie nie więcej niż 60 km w weekendy i święta. Konstrukcja pojazdu umożliwia ładowanie baterii na trzy sposoby:- standardowe gniazdko elektryczne o mocy 100 V - czas ładowania 14 godzin
- standardowe gniazdko elektryczne o mocy 200 V - czas ładowania 7 godzin
- gniazdo trójfazowe i stacje szybkiego ładowania w ciągu około pół godziny.
Maksymalna prędkość rozwijana przez pojazd - 130 km/h. i MiEV wyposażony jest w kompaktową i lekką jednostopniową przekładnię redukcyjną. Dźwignia zmiany trybu jazdy oferuje trzy położenia, które umożliwiają kierowcy wybór pomiędzy maksymalną przyjemnością z jazdy lub maksymalną ekonomiką jazdy, czy maksymalnym odzyskiwaniem energii. Elektryczne Mitsubishi jest pierwszym autem typu mini car wyposażonym w reflektory i tylne światła typu LED.
Mitsubishi i MiEV zasilany jest wysokoenergetycznymi akumulatorami litowo-jonowymi wyprodukowanymi przez firmę Lithium Energy Japan. Bateria o dużej pojemności zbudowana jest z 88 litowo-jonowych ogniw połączonych szeregowo. W czasie hamowania system odzyskiwania energii sprawia, że silnik zaczyna pracować jako prądnica, uzyskana energia jest magazynowana w akumulatorach pojazdu. i MiEV wykorzystuje wysokowydajny, kompaktowy i lekki 64-konny synchroniczny silnik elektryczny ze stałym magnesem. Generuje on maksymalny moment obrotowy 180 Nm już od najniższych obrotów, co zapewnia dynamiczną jazdę i osiągi typowe niemal dla aut sportowych.
Nad prawidłowym działaniem wszystkich podzespołów czuwa system operacyjny MiEV OS, który stale monitoruje poziom baterii i odzyskanej energii, by zapewnić płynną i dynamiczną jazdę. W rezultacie zużycie energii jest stale optymalizowane przy jednoczesnym zapewnieniu maksymalnych osiągów i bezpieczeństwa. Wszystkie dane widoczne są na wielofunkcyjnym wyświetlaczu. Kierowca może na bieżąco śledzić poziom energii i jej zużycie, status ładowania czy wskaźnik zasięgu, który pokazuje jaki dystans można jeszcze pokonać bez dodatkowego ładowania.
Dzięki umieszczeniu napędu w tylnej części pojazdu we wnętrzu samochodu wygospodarowano wystarczającą przestrzeń dla czterech osób. Przestronna kabina pasażerska i panoramiczna szyba przednia dodają wrażenia jasności i przestronności. Stonowana kolorystyka wykończenia oraz miękkie powierzchnie w połączeniu z nowoczesnym wzornictwem tapicerki dają poczucie komfortu. i MiEV wyposażony jest w elektryczny system kontroli temperatury (klimatyzację) oraz w system ogrzewania oparty na cyrkulacji ciepłej wody. Panel sterujący klimatyzacją jest wyposażony w sześciostopniową ręczną regulację, która umożliwia ustawienie temperatury chłodzenia lub grzania. System jest skonstruowany tak, aby uniknąć jednoczesnej pracy systemu chłodzenia i grzania, co zapewnienia minimalne zużycia energii. Mitsubishi i MiEV spełnia wszelkie wymogi bezpieczeństwa - zespół wysokonapięciowy oraz zestaw akumulatorowy został umieszczony wewnątrz struktury nadwozia i dodatkowo zabezpieczony ramą, co gwarantuje odporność na uszkodzenia spowodowane jakimkolwiek bezpośrednim uderzeniem. Zamontowanie akumulatorów pod podłogą, w środkowej części pojazdu, zapewnia, dzięki obniżeniu środka ciężkości, dobre prowadzenie i stabilność auta. Mitsubishi jest jedynym producentem na świecie, który przeprowadził tak drobiazgowe testy drogowe modelu elektrycznego - do dziś testowe wersje i MIEV pokonały pół miliona kilometrów, co odpowiada 12 okrążeniom kuli ziemskiej. Dzięki próbom przeprowadzanym w różnych, bardzo surowych warunkach klimatycznych i temperaturach wahających się od plus 40 do minus 30 stopni Celsjusza, koncern Mitsubishi Motors zdobył nieocenioną wiedzę - niedostępną obecnie dla żadnej innej firmy motoryzacyjnej. Auto zostało poddane testom także w Japonii, Nowej Zelandii, Stanach Zjednoczonych i w Europie. Książę Monako - Jego Wysokość Książe Albert II - po jeździe próbnej jednoznacznie stwierdził, że i MiEV doskonale nadaje się do jazdy w mieście, ma bardzo dobrą dynamikę i odpowiednie osiągi. Obecnie dwa pojazdy testowane są przez lotnisko we Frankfurcie, które planuje zwiększyć udział pojazdów z napędem elektryczny w swojej flocie do 20% w 2015 roku i ponad 60% do 2020 roku. I MiEV jest ukoronowaniem 40-stu lat pracy Mitsubishi Motors nas nad rozwojem pojazdów elektrycznych. Jest ekologicznym pojazdem przyszłości, który wyznacza motoryzacyjne trendy na kolejne 100 lat.
Wprowadzenie Mitsubishi i MiEV do sprzedaży na rynku europejskim planowane jest na koniec roku fiskalnego 2010.
Mitsubishi i MiEV w liczbach
Długość: 3,450 mm
Szerokość: 1,520 mm
Wysokość: 1,600 mm
Rozstaw osi: 2,550 mm
Rozstaw kół (przód / tył): 1,405 / 1,405 mm
Liczba miejsc: 4
Masa własna: 1,080 kg
Moc: 47 kW
Moment obrotowy: 180 Nm
Akumulatory: 330V litowo-jonowe
Napęd: Koła tylne
Opony: 175/45R17
źródło: Mitsubishi, fot. Mitsubishi
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Prezes Mitsubishi zaprezentował model i-MiEV w Polsce
Podobne: Prezes Mitsubishi zaprezentował model i-MiEV w Polsce




Podobne galerie: Prezes Mitsubishi zaprezentował model i-MiEV w Polsce



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Mitsubishi
Galerie zdjęć
Newsletter