
Rynek motoryzacyjny w Europie Środkowo-Wschodniej zwalnia
To osiągnięcie podziela Słowacja, która uzyskała wzrost sprzedaży od początku roku na poziomie 3,6 %, zakupiono tu 45 728 nowych samochodów. Wszystkie pozostałe rynki odnotowały spadki, najbardziej odczuły je: Łotwa (-73.7%), Litwa (-67.9%), Estonia (-62.4%) i Chorwacja (-48.6%).
Zobacz także: 15-lecie Skoda Auto Polska: historia i osiągnięcia firmy »
Podsumowanie wyników regionuKraj I półrocze 2009 I półrocze 2008 Różnica % Zmiana Polska 168,888 168,645 +243 +0.1% Czechy 85,608 93,765 -8,157 -8.7% Rumunia 70,612 144,988 -74,376 -51.3% Słowacja 45,728 44,118 +1,610 +3.6% Węgry 39,613 82,003 -42,390 -51.7% Słowenia 29,446 39,070 -9,624 -24.6% Chorwacja 25,302 49,242 -23,940 -48.6% Serbia 17,819 26,918 -9,099 -33.8% Cypr 8,478 11,801 -3,323 -28.2% Estonia 5,725 15,206 -9,481 -62.4% Litwa 4,312 13,416 -9,104 -67.9% Łotwa 3,110 11,847 -8,737 -73.7% Suma całkowita 504,641 701,019 -196,378 -28.0%
Zestawienie wyników marek
Skoda w pierwszej połowie 2009 roku była najczęściej kupowaną marką w regionie, wyprzedzając Volkswagena i Forda. Takie wyniki pokazują ofensywę marek zachodnioeuropejskich na rynki środkowoeuropejskie. Jednakże wszystkie marki odnotowały straty, poza Kią, która jako jedyna może cieszyć się wynikiem dodatnim (wzrost o 3.5%, z 23 691 sprzedanymi w badanym okresie pojazdami). Przytaczane dane dostarczyła firma JATO Consult.
Top 10
Marka | I półrocze 2009 | I półrocze 2008 |
SKODA | 62,123 | 84,714 |
VOLKSWAGEN | 39,019 | 51,762 |
FORD | 38,768 | 49,837 |
RENAULT | 35,323 | 46,852 |
FIAT | 33,028 | 33,671 |
OPEL | 31,449 | 55,491 |
TOYOTA | 29,672 | 43,546 |
DACIA | 27,160 | 46,050 |
HYUNDAI | 23,815 | 24,319 |
KIA | 23,691 | 22,883 |
Dodaj komentarz
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
Komentarze do:
Rynek motoryzacyjny w Europie Środkowo-Wschodniej zwalnia









