Flota  »  Aktualności  »  Scania stawia na rozwój w Słupsku
			
			
			
			 
									
					
					
					
					
						Zakłady Scania, po zakrojonej na szeroką skalę przebudowie i rozbudowie, stały się najbardziej nowoczesną i efektywną w Europie fabryką autobusów. Stanowiska pracy i logistykę produkcji zorganizowano tak, by uzyskać efektywną, wysokiej jakości produkcję, realizowaną zgodnie z metodą, która nosi nazwę „systemu produkcji Scania” (SPS).
						
Zobacz także: Scania serii P: galeria »- W tym systemie stawiamy na ludzi, technikę i środowisko. Zaowocowało to efektywniejszą produkcją i wyższą jakością. Jesteśmy gotowi zwiększać produkcję w miarę wzrostu sprzedaży autobusów dla komunikacji publicznej - mówi Gert Flodkvist, szef Scania Production Słupsk S.A.
						W dniu 14 września 2010 r. w obecności prezesa koncernu Leifa Östlinga, dyrektora generalnego fabryki Gerta Flodkvista, wojewody pomorskiego Romana Zaborowskiego oraz ambasadora Szwecji Daga Harteliusa nastąpiło oficjalnie otwarcie nowego systemu produkcyjnego w fabryce Scania w Słupsku.
	
	
	
	
						Scania Production Słupsk S.A., zatrudniająca 700 pracowników, jest centrum europejskiej produkcji kompletnych autobusów miejskich i dalekobieżnych Scania.  W zakładach montuje się karoserie autobusów modeli Scania OmniCity i OmniLink (niskopodłogowe i z przyklękiem boku). W Słupsku montuje się też podwozia do Scania OmniCity. Ze Słupska podwozia te są wysyłane do innych, niezależnych montowni w Europie, Afryce i Azji. W ten sposób Słupsk pełni rolę ośrodka europejskiej produkcji autobusów Scania.
Firma Scania rozpoczęła działalność przemysłową w Słupsku w październiku 1992 r., kiedy to utworzyła wraz z Kapena S.A. spółkę joint venture o nazwie Scania Kapena S.A., w której głównym udziałowcem była Scania. W maju 1993 r. Scania Kapena S.A. rozpoczęła montaż ciągników siodłowych Scania, a w następnym roku zbudowany został pierwszy autobus.
Od roku 2002 działalność w Słupsku koncentruje się na produkcji autobusów.
Wspólną działalność z Kapena zakończono w roku 2002, kiedy to Scania zakupiła wszystkie akcje, a w roku 2003 nazwę spółki zmieniono na Scania Production Słupsk S.A.
- Zaangażowanie regionu pomorskiego we wspieranie i rozwijanie życia gospodarczego już od rozpoczęcia działalności w 1992 roku ma wielkie znaczenie dla planów firmy Scania, dotyczących produkcji przemysłowej w Polsce - konkluduje Gert Floskvist.
					
Zobacz także: Scania serii P: galeria »
Firma Scania rozpoczęła działalność przemysłową w Słupsku w październiku 1992 r., kiedy to utworzyła wraz z Kapena S.A. spółkę joint venture o nazwie Scania Kapena S.A., w której głównym udziałowcem była Scania. W maju 1993 r. Scania Kapena S.A. rozpoczęła montaż ciągników siodłowych Scania, a w następnym roku zbudowany został pierwszy autobus.
Od roku 2002 działalność w Słupsku koncentruje się na produkcji autobusów.
Wspólną działalność z Kapena zakończono w roku 2002, kiedy to Scania zakupiła wszystkie akcje, a w roku 2003 nazwę spółki zmieniono na Scania Production Słupsk S.A.
- Zaangażowanie regionu pomorskiego we wspieranie i rozwijanie życia gospodarczego już od rozpoczęcia działalności w 1992 roku ma wielkie znaczenie dla planów firmy Scania, dotyczących produkcji przemysłowej w Polsce - konkluduje Gert Floskvist.
źródło: Scania
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Scania stawia na rozwój w Słupsku
Podobne: Scania stawia na rozwój w Słupsku
				 Kierowcy w siedmiu największych polskich miastach tracą już 3,8 mld zł rocznie przez korki »
Kierowcy w siedmiu największych polskich miastach tracą już 3,8 mld zł rocznie przez korki »
					
					 Flotowy rynek samochodów w 2015 roku - optymistyczne podsumowanie PZWLP »
Flotowy rynek samochodów w 2015 roku - optymistyczne podsumowanie PZWLP »
					
					 Polski rynek opon w pierwszym kwartale 2015 - spadki i wzrosty »
Polski rynek opon w pierwszym kwartale 2015 - spadki i wzrosty »
					
					 Polscy kierowcy kupują najtańsze opony - to pozorna oszczędność »
Polscy kierowcy kupują najtańsze opony - to pozorna oszczędność »
					
				Podobne galerie: Scania stawia na rozwój w Słupsku
				 Scania serii P: lekki, zwrotny i ekonomiczny »
Scania serii P: lekki, zwrotny i ekonomiczny »
					
					 Scania serii G: na długie dystanse i na budowę »
Scania serii G: na długie dystanse i na budowę »
					
					 Mercedes Sprinter 2018 - oficjalne zdjęcia vana »
Mercedes Sprinter 2018 - oficjalne zdjęcia vana »
					
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Galerie zdjęć
			Newsletter
			
 Scania...
Scania... ...stawia na rozwój...
...stawia na rozwój... ...w Słupsku
...w Słupsku 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim!
Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim! Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec Tapety Lincoln
Tapety Lincoln  Galeria Need for Speed Shift
Galeria Need for Speed Shift  Grand Prix Europy - Walencja - pitbabes
Grand Prix Europy - Walencja - pitbabes  
 
			
 
 
			