
Shell V-Power Diesel z komponentem GTL już w Polsce.
Shell, jako pierwszy w Polsce, wprowadza do sprzedaży na stacjach olej napędowy z dodatkiem syntetycznego komponentu GTL. Shell V-Power Diesel jest olejem napędowym zaprojektowanym tak, aby umożliwić uzyskanie jak największej mocy silnika w pełnym zakresie jego pracy.
Unikalne właściwości paliwa Shell V-Power Diesel nowej generacji to efekt wykorzystania technologii GTL - Gas to Liquid. Technologia ta pozwala na przetworzenie gazu ziemnego do postaci paliwa diesel o niezwykłej czystości chemicznej i dużo lepszych parametrach użytkowych. Shell V-Power Diesel to pierwszy olej napędowy oferowany klientom stacji, który wykorzystuje technologię paliw syntetycznych. Osiągnięta dzięki tej technologii jakość, w tym wysoka liczba cetanowa, sprawia, że paliwo GTL spala się bardziej wydajnie w porównaniu z konwencjonalnym dieslem.
Shell V-Power Diesel z GTL zastępuje dotychczasową generację tego paliwa na stacjach Shell w Polsce i już od początku kwietnia jest dostępny dla klientów w całej Polsce.
Technologia silników diesla rozwija się w olbrzymim tempie. Dzieję się tak dzięki rosnącym oczekiwaniom kierowców i nowym możliwościom producentów. Za tym rozwojem musi nadążać rozwój paliw. V-Power Diesel z technologią GTL stanowi kolejny przełom. Utrzymanie ważnych elementów silnika w stanie wolnym od zanieczyszczeń i zwiększenie skuteczności procesu spalania dają użytkownikom korzyści w postaci większej mocy, poprawy przyspieszenia i elastyczności.
"Paliwo GTL wytwarzane jest w innowacyjnej technologii. Jej wdrożenie było możliwe, dzięki pracom badawczym prowadzonym przez Shell od 30 lat, podczas których była ona doskonalona od pierwszych prac laboratoryjnych, aż do wykorzystania komercyjnego. Metoda ta stanowi most łączący nas z przyszłością paliw płynnych. GTL jest kosztowo efektywnym paliwem alternatywnym, które może pomóc rządom i samorządom zdywersyfikować źródła energii, zredukować lokalne emisje i promować środki transportu zgodne z koncepcją zrównoważonego rozwoju", powiedział Jeroen van der Veer, Dyrektor Generalny Royal Dutch Shell plc.
Obecnie Shell produkuje paliwo GTL w zakładzie w Bintulu w Malezji. Równolegle, w oparciu o ponad dziesięcioletnie doświadczenie produkcyjne, we współpracy z Qatar Petroleum, Shell buduje zakład wytwórczy paliwa GTL w Katarze. Docelowa wydajność tego kompleksu produkcyjnego będzie ponad dziesięciokrotnie większa, niż zdolności produkcyjne zakładu malezyjskiego. Tak duże inwestycje w technologię GTL wynikają z przekonania Shell, że jest to jeden z kluczowych kierunków w rozwoju paliw.
Technologia GTL
Technologia GTL to proces przetwarzania gazu ziemnego na szereg czystszych produktów paliwowych (dla transportu drogowego, wodnego i lotniczego), surowce chemiczne i smary. Produkty GTL to praktycznie czyste węglowodory parafinowe o doskonałych właściwościach spalania; proces spalania jest czystszy, bardziej płynny i przebiega w sposób kontrolowany.
Paliwo GTL stosowane w transporcie to, czyste paliwo o dużej przejrzystości, praktycznie wolne od siarki i substancji aromatycznych, o bardzo wysokiej liczbie cetanowej. Liczba cetanowa jest miarą jakości spalania paliwa, analogiczną do liczby oktanowej w benzynie - im wyższa liczba cetanowa, tym pełniejszy proces spalania. Liczba cetanowa paliwa GTL jest wyższa, niż dla typowego oleju napędowego. Różnica ta może wynosić nawet kilka procent.
Unikalne właściwości paliwa Shell V-Power Diesel nowej generacji to efekt wykorzystania technologii GTL - Gas to Liquid. Technologia ta pozwala na przetworzenie gazu ziemnego do postaci paliwa diesel o niezwykłej czystości chemicznej i dużo lepszych parametrach użytkowych. Shell V-Power Diesel to pierwszy olej napędowy oferowany klientom stacji, który wykorzystuje technologię paliw syntetycznych. Osiągnięta dzięki tej technologii jakość, w tym wysoka liczba cetanowa, sprawia, że paliwo GTL spala się bardziej wydajnie w porównaniu z konwencjonalnym dieslem.
Shell V-Power Diesel z GTL zastępuje dotychczasową generację tego paliwa na stacjach Shell w Polsce i już od początku kwietnia jest dostępny dla klientów w całej Polsce.
Technologia silników diesla rozwija się w olbrzymim tempie. Dzieję się tak dzięki rosnącym oczekiwaniom kierowców i nowym możliwościom producentów. Za tym rozwojem musi nadążać rozwój paliw. V-Power Diesel z technologią GTL stanowi kolejny przełom. Utrzymanie ważnych elementów silnika w stanie wolnym od zanieczyszczeń i zwiększenie skuteczności procesu spalania dają użytkownikom korzyści w postaci większej mocy, poprawy przyspieszenia i elastyczności.
"Paliwo GTL wytwarzane jest w innowacyjnej technologii. Jej wdrożenie było możliwe, dzięki pracom badawczym prowadzonym przez Shell od 30 lat, podczas których była ona doskonalona od pierwszych prac laboratoryjnych, aż do wykorzystania komercyjnego. Metoda ta stanowi most łączący nas z przyszłością paliw płynnych. GTL jest kosztowo efektywnym paliwem alternatywnym, które może pomóc rządom i samorządom zdywersyfikować źródła energii, zredukować lokalne emisje i promować środki transportu zgodne z koncepcją zrównoważonego rozwoju", powiedział Jeroen van der Veer, Dyrektor Generalny Royal Dutch Shell plc.
Technologia GTL
Technologia GTL to proces przetwarzania gazu ziemnego na szereg czystszych produktów paliwowych (dla transportu drogowego, wodnego i lotniczego), surowce chemiczne i smary. Produkty GTL to praktycznie czyste węglowodory parafinowe o doskonałych właściwościach spalania; proces spalania jest czystszy, bardziej płynny i przebiega w sposób kontrolowany.
Paliwo GTL stosowane w transporcie to, czyste paliwo o dużej przejrzystości, praktycznie wolne od siarki i substancji aromatycznych, o bardzo wysokiej liczbie cetanowej. Liczba cetanowa jest miarą jakości spalania paliwa, analogiczną do liczby oktanowej w benzynie - im wyższa liczba cetanowa, tym pełniejszy proces spalania. Liczba cetanowa paliwa GTL jest wyższa, niż dla typowego oleju napędowego. Różnica ta może wynosić nawet kilka procent.
źródło: Shell Polska
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
5
Komentarze do:
Shell V-Power Diesel z komponentem GTL już w Polsce.

Shell V-Power Diesel z komponentem GTL już w Polsce.
LukPIW 2009-04-12 22:38
No, super. Jedyne co mnie odstrasza od stacji Shell, to ceny i to, że często-gęsto nie mają szczęścia do kontrolerów z uokiku... Od lat tankuję na tanim Neste. Różnicy w paliwie nie widzę żadnej.
Shell V-Power Diesel z komponentem GTL już w Polsce.
fugi63 2010-10-05 21:43
O jakich kontrolerach człowieku piszesz??? O ile wiesz co piszesz. Żadna stacja Shell z tego co wiem-a wiem dużo-nie miała ze strony UOK żadnego stresu.. Podaj przykłady. Co do prywatnych stacji słowa bym nie powiedział bo wiele słyszałem i sam się naciąłem.. Ale tu bajdurzysz:-) A co do Neste.. mam takie zdanie jak Ty, paliwo dobre, tylko z automatem nie pogadasz, nic się nie dowiesz.. A na Shell są ludzie, pomogą i podpowiedzą.. Za to się płaci 8 gr. na litrze więcęj.. Na baku 3 zł.. Wole dać 3 zł. więcej i porozmawiać, a jak ty wolisz automat bez sklepu i np. wc.. To sobie oszczędzaj 6 zł w miesiącu.. pewnie się dorobisz:-)

Shell V-Power Diesel z komponentem GTL już w Polsce.
ARON 2010-10-05 22:15
Tak, lobbuj sobie fugi63 dla eko-baronów, zwłaszcza, że śmiem wątpić, że nie masz tak do końca pojęcia o czym piszesz - następnym razem jak podczas tankowania będziesz gawędził z pracownikiem obsługi, to zapytaj go ile na rękę zarabia, to zobaczysz za co tak naprawdę płacisz te dodatkowe 6 PLN/ m-c - piszę nie żeby się kłócić, a z własnego doświadczenia, że praca na stacji to gówniana robota, no chyba, że jesteś jej właścicielem lub kierownikiem...
A propos tankowania: ja tam mam taki wątły samochód, że od razu czuję różnicę w jakości paliwa i tankując raz na Shellu jedynie przepłaciłem, ale jest też w moim regionie sieć stacji w której paliwa naprawdę przyjeżdżają z Niemiec i wtedy do dopiero odczułem różnicę robiąc więcej km na tym samym baku i to po mieście głównie!
Shell V-Power Diesel z komponentem GTL już w Polsce.
ddst 2010-10-21 21:01
ja właśnie ostatnio miło się zaskoczyłem gdyż shella omijałem szerokim łukiem sądząc że ceny tam są z kosmosu ale kiedyś mnie przypiliło, zjechałem i szczerze mówiąc zapłaciłem 4,17zł/litr gdzie nawet na orlenie kosztował 4,39zł/litr. Niestety różnicy na przyspieszeniu nie odczułem.
Shell V-Power Diesel z komponentem GTL już w Polsce.
fugi63 2011-03-08 22:46
Aron.. Pozdrawiam. Nie jestem tak jak i Ty skory do kłótni.. Mam swoje zdanie na temat paliw i jak sądzę inne niż Ty. Mieszkam w Łodzi i tankuję na Shellu choć nie tylko.. BP też.. Omijam orlen, statoil, i prywatne stacje. I nie mam kłopotów z autem, choć to rzynch dwudziestoletni.. A do eko-baronów się nie mogę zaliczyć przy pensji 1600 zyli na m-c.. Czysta kalkulacja: parę zł. na miesiąc więcej na paliwo-kilkadziesiąt mniej na mechanika.. I na marginesie: Nestle nie ma złych paliw, ale jak coś nie wiem, a chcę się dowiedzieć to z dystrybutorem nie pogadam.. Pozdrawiam..
Podobne: Shell V-Power Diesel z komponentem GTL już w Polsce.




Podobne galerie: Shell V-Power Diesel z komponentem GTL już w Polsce.



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć