
Po raz pierwszy od 1993 r. tankowanie paliwa na stanowisku serwisowym jest w Formule 1 zakazane. Zasada ta oznacza, że każdy pojazd będzie musiał pokonać całą długość wyścigu bez możliwości dodatkowego tankowania.
Zobacz także: Shell przedstawia wyjątkową kolekcję szklanek Ferrari F1 »Wprowadzona w sezonie w 2010 r. reguła jest wyzwaniem dla wszystkich drużyn Formuły 1: począwszy od samego projektowania samochodu, strategii w czasie zawodów i co najważniejsze dla Shell - kwestii korzystania z paliwa Shell V - Power.Zakaz tankowania podczas pit stop zmobilizował Shell i Ferrari do wytężonych prac przed sezonem w celu wypracowania takiego rozwiązania, które nie wpłynie na jakość wyścigów kierowców F1.
Lisa Lilley, Shell Technology Manager dla Ferrari opisuje w następujący sposób wyzwanie jakie pojawiło się przed zespołem Shell V - Power: Zakaz tankowania w czasie pit stopów to jedno z największych wyzwań w obszarze rozwoju paliw w ostatnich 15 latach. Przez ostatni rok bardzo się zaangażowaliśmy na rzecz zwiększenia mocy i wydajności paliwa Shell V - Power, stosowanego przez pojazdy Ferrari w F1.
Kolejną konsekwencją wprowadzonego zakazu tankowania jest zmiana specyfikacji paliwa. W efekcie pojawiły się nowe możliwości wykorzystania rozwiązań technologicznych przy produkcji paliwa, które ograniczą wprowadzoną regulację w zawodach F1.
Analitycy działu badawczego Shell opracowali paliwo Shell V - Power, które będzie funkcjonowało przy wyższej temperaturze jak w przypadku wyścigów, gdzie samochody nie mają możliwości postoju i tankowania. Jesteśmy pewni, że nowa formuła paliwa Shell V - Power wzmocni wyniki drużyny Ferrari i zwycięży zawody konstruktorskie w sezonie 2010 r., dodaje Lisa Lilley.Shell przed sezonem 2010 r. prowadził również prace badawcze nad udoskonaleniem wydajności paliwa podczas zawodów F1. Największym wyzwaniem jakie pojawiło się przed grupą analityków Shell było zachowanie równowagi między optymalizacją mocy i osiągami paliwa, a oszczędzaniem paliwa w czasie wyścigu.Mike Evans, kierownik projektu Shell Formula One Fuels Development wyjaśnia: Urządzenia powstałe przy zastosowaniu nowych rozwiązań technologicznych dają możliwość korzystania zarówno z gęstych, ciężkich paliw, jak i lżejszych odmian benzyny. Osiągi i szybkość jazdy mogą lekko spaść, ale za to jej wydajność poprawi się. Możemy również zmienić komponenty paliwa tak, aby silnik był mniej obciążony, za to dając optymalną wydajność. To jest obszar nad którym intensywnie pracujemy przez ostatnie 9 miesięcy, biorąc pod uwagę wszystkie zmiany w przepisach FIA.Bliska współpraca Shell z Ferrari nie jest nową inicjatywą. To trwające ponad 60 lat technologiczne partnerstwo, które współcześnie jest ikoną Formuły 1. Technologia Shell V -Power umożliwiła zdobycie 10. światowych zwycięstw drużynowych (konstruktorzy) oraz 12. światowych tytułów dla kierowców Ferrari. Szef drużyny Ferrari Stefano Domenicali mówi: Technologiczne partnerstwo z Shell to jest klucz do zrozumienia prowadzonych prac nad rozwojem paliw.Shell to niezrównany ekspert w tej dziedzinie. Co więcej, nasza bliska współpraca oznacza, że maksymalnie wykorzystujemy możliwości technologiczne paliw mając tym samym najlepsze osiągi. Paliwo jest bardzo ważne w wyścigach F1, a nowy przepis zabraniający tankowania w czasie pit stopów wzmacnia nasze partnerstwo.Formuła 1 to najlepsze miejsce i środowisko do kolejnych testów technologicznych paliw. Shell korzystając z tej okazji tworzy takie rozwiązanie, które bezpośrednio wprowadza na drogi, by potem każdy kierowca na świecie mógł z nich skorzystać.
Zobacz także: Shell przedstawia wyjątkową kolekcję szklanek Ferrari F1 »
Analitycy działu badawczego Shell opracowali paliwo Shell V - Power, które będzie funkcjonowało przy wyższej temperaturze jak w przypadku wyścigów, gdzie samochody nie mają możliwości postoju i tankowania. Jesteśmy pewni, że nowa formuła paliwa Shell V - Power wzmocni wyniki drużyny Ferrari i zwycięży zawody konstruktorskie w sezonie 2010 r., dodaje Lisa Lilley.Shell przed sezonem 2010 r. prowadził również prace badawcze nad udoskonaleniem wydajności paliwa podczas zawodów F1. Największym wyzwaniem jakie pojawiło się przed grupą analityków Shell było zachowanie równowagi między optymalizacją mocy i osiągami paliwa, a oszczędzaniem paliwa w czasie wyścigu.Mike Evans, kierownik projektu Shell Formula One Fuels Development wyjaśnia: Urządzenia powstałe przy zastosowaniu nowych rozwiązań technologicznych dają możliwość korzystania zarówno z gęstych, ciężkich paliw, jak i lżejszych odmian benzyny. Osiągi i szybkość jazdy mogą lekko spaść, ale za to jej wydajność poprawi się. Możemy również zmienić komponenty paliwa tak, aby silnik był mniej obciążony, za to dając optymalną wydajność. To jest obszar nad którym intensywnie pracujemy przez ostatnie 9 miesięcy, biorąc pod uwagę wszystkie zmiany w przepisach FIA.Bliska współpraca Shell z Ferrari nie jest nową inicjatywą. To trwające ponad 60 lat technologiczne partnerstwo, które współcześnie jest ikoną Formuły 1. Technologia Shell V -Power umożliwiła zdobycie 10. światowych zwycięstw drużynowych (konstruktorzy) oraz 12. światowych tytułów dla kierowców Ferrari. Szef drużyny Ferrari Stefano Domenicali mówi: Technologiczne partnerstwo z Shell to jest klucz do zrozumienia prowadzonych prac nad rozwojem paliw.Shell to niezrównany ekspert w tej dziedzinie. Co więcej, nasza bliska współpraca oznacza, że maksymalnie wykorzystujemy możliwości technologiczne paliw mając tym samym najlepsze osiągi. Paliwo jest bardzo ważne w wyścigach F1, a nowy przepis zabraniający tankowania w czasie pit stopów wzmacnia nasze partnerstwo.Formuła 1 to najlepsze miejsce i środowisko do kolejnych testów technologicznych paliw. Shell korzystając z tej okazji tworzy takie rozwiązanie, które bezpośrednio wprowadza na drogi, by potem każdy kierowca na świecie mógł z nich skorzystać.
źródło: Shell
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Shell wprowadza nową formułę paliw do F1
Podobne: Shell wprowadza nową formułę paliw do F1




Podobne galerie: Shell wprowadza nową formułę paliw do F1



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter