Flota  »  Zarządzanie  »  Skoda - Dealerów szkolimy w Matrixie

Skoda - Dealerów szkolimy w Matrixie

2008-12-22 - P. Łukasiewicz     Tagi: Skoda, Szkolenia
Jak w ciągu 3 miesięcy, na trudnym rynku pracy zamienić stażystę spoza branży w początkującego, ale kompetentnego sprzedawcę samochodów? Skoda Auto Polska SA twierdzi, że znalazła receptę - jeden z najnowocześniejszych w Polsce systemów e-learningu, który właśnie udostępniła pracownikom punktów dealerskich. Przy produkcji wykorzystano m.in. technologię nagrywania w greenboxie oraz efekty specjalne wykorzystywane przez twórców takich filmów, jak "Sin City" czy "Matrix".

E-learning to nowoczesny system wirtualnego szkolenia - przy pomocy Internetu bądź intranetu, dzięki któremu pracownik może czerpać wiedzę z ekranu komputera i samodzielnie sprawdzać postępy w jej przyswajaniu. Skoda Auto Polska jako jedna z nielicznych firm zdecydowała się na wprowadzenie go w tak rozbudowanej formie do systemu szkoleń.

- Stworzyliśmy e-learning jako dodatkowe narzędzie szkoleniowe dla kierowników sprzedaży. Dzięki niemu mogą w ciągu 3 miesięcy przekazać nowym pracownikom wiedzę na temat produktów, procedur sprzedaży i najlepszych praktyk jakie udało nam się wypracować - mówi Aleksandra Janicka, główny specjalista ds. szkoleń w Skoda Auto Polska SA. Doświadczeni sprzedawcy mają również możliwość korzystania z tej formy nauki - pozwala im to na stałą aktualizację wiedzy. Kurs ma formę rajdu z Mlada Boleslav do Poznania. Zamiast schematycznych rozdziałów szkolenia, kursant zalicza kolejne etapy rajdowej trasy. Aby pokonać ją w całości, musi zaliczyć 20 lekcji, quizy oraz 6 testów cząstkowych i jeden całościowy (ponad 200 pytań).
- Oczywiście, nie tylko sam sprzedawca monitoruje swe postępy w nabywaniu wiedzy, ale także śledzą je jego przełożony w punkcie dealerskim oraz osoby odpowiedzialne za rozwój kompetencji pracowników po stronie importera - wyjaśnia Janicka. - Mamy więc pełną świadomość stanu przygotowania pracownika do szkoleń i możemy zawczasu wyrównywać wyjściowy poziom kompetencji uczestników szkoleń podstawowych. Dlatego podczas szkoleń "na żywo" skupiamy się już głównie na działaniach praktycznych - dodaje Janicka.

Całą zawartość merytoryczną przygotował zespół Komórki Szkoleń Skoda Auto Polska. Za produkcję odpowiadała Agencja Interaktywna MUG, która wraz z Komórką Szkoleń przygotowała łącznie ponad siedem godzin materiału video i tyle samo godzin animacji. W sumie nagrywanie, postprodukcja, montaż, animowanie i programowanie zajęło ponad 1000 godzin pracy zespołu. - Wykorzystaliśmy m.in. technologię Flash, animacje 2 D i 3D oraz efekty specjalne sprzężone z video, co pozwoliło na przekazanie wiedzy w atrakcyjny i czytelny sposób - mówi Natalia Stefaniak z agencji MUG. Zwraca uwagę na innowacyjny sposób prezentacji w porównaniu ze zwykle stosowanym w e-learningu postaciami kreskówkowymi czy lektorami audio. - Kurs prowadzi dwóch lektorów video, którzy są nie tylko wykładowcami ale i przewodnikami po kursie. Kursanci odbierają w ten sposób przekaz bardziej personalnie - wyjaśnia Stefaniak.

- Praca nad przygotowaniem tego narzędzia okazała się prawdziwą przygodą, a nie ma dla nas nic przyjemniejszego niż możliwość podejmowania pasjonujących wyzwań, których efektem są wysokiej jakości narzędzia pozwalające na stały rozwój jakości obsługi Klienta w naszej sieci - podsumowuje Aleksandra Janicka.



źródło: Skoda Auto Polska

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Skoda - Dealerów szkolimy w Matrixie