Flota » Zarządzanie » Skoda - Dealerów szkolimy w Matrixie

Jak w ciągu 3 miesięcy, na trudnym rynku pracy zamienić stażystę spoza branży w początkującego, ale kompetentnego sprzedawcę samochodów? Skoda Auto Polska SA twierdzi, że znalazła receptę - jeden z najnowocześniejszych w Polsce systemów e-learningu, który właśnie udostępniła pracownikom punktów dealerskich. Przy produkcji wykorzystano m.in. technologię nagrywania w greenboxie oraz efekty specjalne wykorzystywane przez twórców takich filmów, jak "Sin City" czy "Matrix".
E-learning to nowoczesny system wirtualnego szkolenia - przy pomocy Internetu bądź intranetu, dzięki któremu pracownik może czerpać wiedzę z ekranu komputera i samodzielnie sprawdzać postępy w jej przyswajaniu. Skoda Auto Polska jako jedna z nielicznych firm zdecydowała się na wprowadzenie go w tak rozbudowanej formie do systemu szkoleń.
- Stworzyliśmy e-learning jako dodatkowe narzędzie szkoleniowe dla kierowników sprzedaży. Dzięki niemu mogą w ciągu 3 miesięcy przekazać nowym pracownikom wiedzę na temat produktów, procedur sprzedaży i najlepszych praktyk jakie udało nam się wypracować - mówi Aleksandra Janicka, główny specjalista ds. szkoleń w Skoda Auto Polska SA. Doświadczeni sprzedawcy mają również możliwość korzystania z tej formy nauki - pozwala im to na stałą aktualizację wiedzy. Kurs ma formę rajdu z Mlada Boleslav do Poznania. Zamiast schematycznych rozdziałów szkolenia, kursant zalicza kolejne etapy rajdowej trasy. Aby pokonać ją w całości, musi zaliczyć 20 lekcji, quizy oraz 6 testów cząstkowych i jeden całościowy (ponad 200 pytań).
- Oczywiście, nie tylko sam sprzedawca monitoruje swe postępy w nabywaniu wiedzy, ale także śledzą je jego przełożony w punkcie dealerskim oraz osoby odpowiedzialne za rozwój kompetencji pracowników po stronie importera - wyjaśnia Janicka. - Mamy więc pełną świadomość stanu przygotowania pracownika do szkoleń i możemy zawczasu wyrównywać wyjściowy poziom kompetencji uczestników szkoleń podstawowych. Dlatego podczas szkoleń "na żywo" skupiamy się już głównie na działaniach praktycznych - dodaje Janicka.
Całą zawartość merytoryczną przygotował zespół Komórki Szkoleń Skoda Auto Polska. Za produkcję odpowiadała Agencja Interaktywna MUG, która wraz z Komórką Szkoleń przygotowała łącznie ponad siedem godzin materiału video i tyle samo godzin animacji. W sumie nagrywanie, postprodukcja, montaż, animowanie i programowanie zajęło ponad 1000 godzin pracy zespołu. - Wykorzystaliśmy m.in. technologię Flash, animacje 2 D i 3D oraz efekty specjalne sprzężone z video, co pozwoliło na przekazanie wiedzy w atrakcyjny i czytelny sposób - mówi Natalia Stefaniak z agencji MUG. Zwraca uwagę na innowacyjny sposób prezentacji w porównaniu ze zwykle stosowanym w e-learningu postaciami kreskówkowymi czy lektorami audio. - Kurs prowadzi dwóch lektorów video, którzy są nie tylko wykładowcami ale i przewodnikami po kursie. Kursanci odbierają w ten sposób przekaz bardziej personalnie - wyjaśnia Stefaniak.
- Praca nad przygotowaniem tego narzędzia okazała się prawdziwą przygodą, a nie ma dla nas nic przyjemniejszego niż możliwość podejmowania pasjonujących wyzwań, których efektem są wysokiej jakości narzędzia pozwalające na stały rozwój jakości obsługi Klienta w naszej sieci - podsumowuje Aleksandra Janicka.
E-learning to nowoczesny system wirtualnego szkolenia - przy pomocy Internetu bądź intranetu, dzięki któremu pracownik może czerpać wiedzę z ekranu komputera i samodzielnie sprawdzać postępy w jej przyswajaniu. Skoda Auto Polska jako jedna z nielicznych firm zdecydowała się na wprowadzenie go w tak rozbudowanej formie do systemu szkoleń.
- Stworzyliśmy e-learning jako dodatkowe narzędzie szkoleniowe dla kierowników sprzedaży. Dzięki niemu mogą w ciągu 3 miesięcy przekazać nowym pracownikom wiedzę na temat produktów, procedur sprzedaży i najlepszych praktyk jakie udało nam się wypracować - mówi Aleksandra Janicka, główny specjalista ds. szkoleń w Skoda Auto Polska SA. Doświadczeni sprzedawcy mają również możliwość korzystania z tej formy nauki - pozwala im to na stałą aktualizację wiedzy. Kurs ma formę rajdu z Mlada Boleslav do Poznania. Zamiast schematycznych rozdziałów szkolenia, kursant zalicza kolejne etapy rajdowej trasy. Aby pokonać ją w całości, musi zaliczyć 20 lekcji, quizy oraz 6 testów cząstkowych i jeden całościowy (ponad 200 pytań).
Całą zawartość merytoryczną przygotował zespół Komórki Szkoleń Skoda Auto Polska. Za produkcję odpowiadała Agencja Interaktywna MUG, która wraz z Komórką Szkoleń przygotowała łącznie ponad siedem godzin materiału video i tyle samo godzin animacji. W sumie nagrywanie, postprodukcja, montaż, animowanie i programowanie zajęło ponad 1000 godzin pracy zespołu. - Wykorzystaliśmy m.in. technologię Flash, animacje 2 D i 3D oraz efekty specjalne sprzężone z video, co pozwoliło na przekazanie wiedzy w atrakcyjny i czytelny sposób - mówi Natalia Stefaniak z agencji MUG. Zwraca uwagę na innowacyjny sposób prezentacji w porównaniu ze zwykle stosowanym w e-learningu postaciami kreskówkowymi czy lektorami audio. - Kurs prowadzi dwóch lektorów video, którzy są nie tylko wykładowcami ale i przewodnikami po kursie. Kursanci odbierają w ten sposób przekaz bardziej personalnie - wyjaśnia Stefaniak.
- Praca nad przygotowaniem tego narzędzia okazała się prawdziwą przygodą, a nie ma dla nas nic przyjemniejszego niż możliwość podejmowania pasjonujących wyzwań, których efektem są wysokiej jakości narzędzia pozwalające na stały rozwój jakości obsługi Klienta w naszej sieci - podsumowuje Aleksandra Janicka.
źródło: Skoda Auto Polska
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Skoda - Dealerów szkolimy w Matrixie
Podobne: Skoda - Dealerów szkolimy w Matrixie



Podobne galerie: Skoda - Dealerów szkolimy w Matrixie



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Skoda
Newsletter
Galerie zdjęć

