Flota » Aktualności » Skoda - po trzecim kwartale wciąż stabilny wzrost

Sprzedaż koncernu Skoda Auto po trzech kwartałach br. wzrosła o 11,3% w porównaniu z tym samym okresem ub.roku. W Polsce Skoda utrzymała pozycję czołowego gracza rynku motoryzacyjnego.
Produkcja samochodów w całej grupie Skoda Auto w pierwszych trzech kwartałach 2008 roku wyniosła 499 182 pojazdy (o 11,3%, więcej w porównaniu do ub.r.). Najlepiej sprzedawały się modele Fabia oraz Octavia. Jednocześnie wzrosła także produkcja i sprzedaż modelu Superb, którego II generację koncern wprowadził na rynek w br.
Dostawy do odbiorców wzrosły o 14,8% w porównaniu do tego samego okresu zeszłego roku, osiągając łącznie poziom 530 924 pojazdów. - We wszystkich trzech kwartałach osiągnęliśmy dobre wyniki sprzedaży. Jednak jej największy wzrost w stosunku do roku ubiegłego odnotowaliśmy w pierwszej połowie roku, wyniósł w sumie 17,9%. W trzecim kwartale obserwowaliśmy wyhamowanie popytu związane z faktem, że na decyzje nabywcze istotny wpływ miała niepewność, spowodowana kryzysem na rynkach finansowych - komentuje aktualną sytuację Fred Kappler, członek zarządu Skoda Auto odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. Skoda jak dotąd odnosiła sukcesy zwłaszcza na rynkach wschodnioeuropejskich gdzie sprzedała 98 519 samochodów, co oznacza wzrost o 45,8% w porównaniu do tego samego okresu ub.roku. Oczekiwany wzrost popytu potwierdził się głównie w Rosji (36 898 szt., +89,8%) i na Ukrainie (25 387, +62,3%). Na rynku chińskim, na którym sprzedaż rozpoczęła się w czerwcu 2007, sprzedano 44 843 samochody, a w Indiach: 13 470 szt. (+55,3%).
W pierwszych trzech kwartałach 2008 grupa Skoda Auto dodała do wyniku ekonomicznego koncernu Volkswagen kwotę w wysokości 455 mln euro. Stanowi to jednak spadek o 71 mln euro (-13,4%) w porównaniu do ub.roku, co - pomimo wzrastającej sprzedaży - wiąże się głównie ze zmianami kursu korony czeskiej w stosunku do euro.
- Wartość czeskiej korony jest główną przeszkodą, mającą istotny, negatywny wpływ na nasz planowany rozwój - komentuje wydarzenia Holger Kintscher, członek zarządu Skoda Auto odpowiedzialny za sprawy handlowe, który stwierdza: - Zauważamy pogorszenie niezależnych od nas warunków ekonomicznych, niezbędnych do rozwoju koncernu Skoda Auto. Do dobrze znanych nam problemów na rynku stali i surowców doszedł globalny kryzys finansowy oraz perspektywa spadku światowego popytu na auta. Będziemy uważnie obserwować sytuację i w zależności od jej wyniku zrewidujemy nasze plany inwestycyjne.
Na polskim rynku po dziewięciu miesiącach Skoda w dalszym ciągu należy do najpopularniejszych marek. Skoda Auto Polska SA sprzedała w tym czasie 23 966 samochodów osobowych, odnotowując sprzedaż na nieco wyższym poziomie w porównaniu z 9 miesiącami ub.roku. - Sprzedaż samochodów Skoda pomimo dużej zmienności rynku jest stabilna i wyższa niż w analogicznym okresie poprzedniego roku - mówi Michał Spiczak-Brzeziński, specjalista ds. produktu Skoda Auto Polska SA. - Model Fabia jest nadal niekwestionowanym liderem w segmencie samochodów małych, Octavia natomiast bije rekordy sprzedaży. W połączeniu z Octavią Tour jest zdecydowanym liderem w swoim segmencie. Bardzo dobrze przyjęty został także Nowy Superb - we wrześniu model ten wybrało 110, a w październiku 153 odbiorców.
Dostawy do odbiorców wzrosły o 14,8% w porównaniu do tego samego okresu zeszłego roku, osiągając łącznie poziom 530 924 pojazdów. - We wszystkich trzech kwartałach osiągnęliśmy dobre wyniki sprzedaży. Jednak jej największy wzrost w stosunku do roku ubiegłego odnotowaliśmy w pierwszej połowie roku, wyniósł w sumie 17,9%. W trzecim kwartale obserwowaliśmy wyhamowanie popytu związane z faktem, że na decyzje nabywcze istotny wpływ miała niepewność, spowodowana kryzysem na rynkach finansowych - komentuje aktualną sytuację Fred Kappler, członek zarządu Skoda Auto odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. Skoda jak dotąd odnosiła sukcesy zwłaszcza na rynkach wschodnioeuropejskich gdzie sprzedała 98 519 samochodów, co oznacza wzrost o 45,8% w porównaniu do tego samego okresu ub.roku. Oczekiwany wzrost popytu potwierdził się głównie w Rosji (36 898 szt., +89,8%) i na Ukrainie (25 387, +62,3%). Na rynku chińskim, na którym sprzedaż rozpoczęła się w czerwcu 2007, sprzedano 44 843 samochody, a w Indiach: 13 470 szt. (+55,3%).
W pierwszych trzech kwartałach 2008 grupa Skoda Auto dodała do wyniku ekonomicznego koncernu Volkswagen kwotę w wysokości 455 mln euro. Stanowi to jednak spadek o 71 mln euro (-13,4%) w porównaniu do ub.roku, co - pomimo wzrastającej sprzedaży - wiąże się głównie ze zmianami kursu korony czeskiej w stosunku do euro.
Na polskim rynku po dziewięciu miesiącach Skoda w dalszym ciągu należy do najpopularniejszych marek. Skoda Auto Polska SA sprzedała w tym czasie 23 966 samochodów osobowych, odnotowując sprzedaż na nieco wyższym poziomie w porównaniu z 9 miesiącami ub.roku. - Sprzedaż samochodów Skoda pomimo dużej zmienności rynku jest stabilna i wyższa niż w analogicznym okresie poprzedniego roku - mówi Michał Spiczak-Brzeziński, specjalista ds. produktu Skoda Auto Polska SA. - Model Fabia jest nadal niekwestionowanym liderem w segmencie samochodów małych, Octavia natomiast bije rekordy sprzedaży. W połączeniu z Octavią Tour jest zdecydowanym liderem w swoim segmencie. Bardzo dobrze przyjęty został także Nowy Superb - we wrześniu model ten wybrało 110, a w październiku 153 odbiorców.
źródło: Skoda Auto Polska
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Skoda - po trzecim kwartale wciąż stabilny wzrost
Podobne: Skoda - po trzecim kwartale wciąż stabilny wzrost




Podobne galerie: Skoda - po trzecim kwartale wciąż stabilny wzrost



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Skoda
Newsletter
Galerie zdjęć