Flota » Prawo / przepisy » Skontrolowano 198 pojazdów, zatrzymano 78 dowodów, a wszystko w 8 godzin

Skontrolowano 198 pojazdów, zatrzymano 78 dowodów, a wszystko w 8 godzin
W dniu 25 czerwca 2015 r. Dolnośląski Inspektorat Transportu Drogowego, przy udziale Zachodniopomorskiego oraz Lubuskiego Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego, Delegatury Pd. -Zach. Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego, ponadto przy współpracy KMP w Jeleniej Górze, KMP w Legnicy, KPP w Polkowicach, KMP w Gorzowie, KMP i KWP w Szczecinie oraz PSG w Jeleniej Górze Nadodrzańskiego Oddziału Straży Granicznej, przeprowadził wzmożone działania kontrolne pod nazwą „Bezpieczna 3”.
Ich celem była poprawa bezpieczeństwa przewozów najmłodszych oraz pozostałych uczestników ruchu drogowego, poprzez eliminowanie z ruchu niesprawnych pojazdów, kierowców naruszających przepisy dotyczące wykonywania przewozów drogowych oraz zwiększanie świadomości użytkowników dróg w dziedzinie bezpieczeństwa i ryzyka związanego z niebezpieczną jazdą i złym stanem technicznym pojazdów.
Szczególną uwagę kontrolujący skierowali na stan techniczny samochodów ciężarowych i autobusów, czas pracy kierowców, trzeźwość kierowców oraz stosowanie się do obowiązujących ograniczeń prędkości.
Działania kontrolne prowadzone były od godz. 5.00 do godz. 13.00, na 12 punktach kontrolnych wzdłuż drogi krajowej nr 3 od Szczecina, aż do Jeleniej Góry. Prowadzono je statycznie i dynamicznie. Wykorzystywano pojazdy oznakowanie i nieoznakowane, w tym z fotorejestratorem, umożliwiającym kontrolę prędkości, motocykle oraz jedyną w Polsce, nowoczesną Mobilną Linię Diagnostyczną, umożliwiającą przeprowadzania takich samych czynności kontrolnych jak na stacji kontroli pojazdów.
W wyniku przeprowadzonych działań skontrolowano 198 pojazdów, zatrzymano 78 dowodów rejestracyjnych. Najczęściej stwierdzane usterki techniczne to: niesprawne układy hamulcowe (nieszczelne pneumatyczne układy hamulcowe, niesprawne pomocnicze- postojowe układy hamulcowye, zbyt mała siła hamowania, duże różnice pomiędzy siłami hamowania prawej i lewej strony pojazdu), luzy na połączeniach sworzniowych układu kierowniczego, niesprawne oświetlenie, wycieki płynów eksploatacyjnych, pęknięte czołowe szyby pojazdu, nadmiernie zużyty bieżnik opon oraz opony o różnej rzeźbie bieżnika, upłynięcie terminu ważności badań technicznych.Nałożono na kierowców 136 mandatów karnych, odebrano 1 prawo jazdy za jazdę pod wpływem alkoholu. Wszczęto 8 postępowań administracyjnych wobec przedsiębiorców.
Na szczególną uwagę zasługuje kilka ciekawych przypadków. Jeden z kierowców w okresie 24 godzin od rozpoczęcia pracy, zamiast wymaganego odpoczynku minimum 9 godzinnego, odebrał zaledwie 3 godziny i 30 minut. Kolejny kierował ciężarówką bez karty kierowcy, na której powinien rejestrować swoje aktywności. Zatrzymany kierowca 40 tonowego pojazdu przewożącego materiały niebezpieczne w cysternie był bardzo zdenerwowany, jak się okazało miał powód. Jadąc pojazdem korzystał z magnesu, po to aby nie rejestrować czasu jazdy, a w konsekwencji go wydłużyć. Następny pojazd, którym przewożono materiały wybuchowe, zamiast oznakowania odpowiednimi nalepkami wskazującymi na rodzaj zagrożenia i tablicami barwy pomarańczowej, miał tylko te ostatnie, mimo posiadania odpowiednich nalepek w pojeździe. Jak się okazało kierowca miał swój cel, chciał ukryć, że przewozi materiał wybuchowy, ponieważ w pojeździe nie miał oryginału wymaganego dla pojazdu świadectw dopuszczenia. Dwa zatrzymane do kontroli „busy” o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony, ważyły po około 5,5 t.Zatrzymanym autobusem przewożącym dzieci szkolne wykonywano przewozy bez wymaganego zezwolenia, a kontrola stanu technicznego na MLD wykazała niesprawność hamulca pomocniczego. Prowadzone działania zwieńczyło zatrzymanie pojazdu typu BUS prowadzonego przez kierowcę pod wpływem alkoholu. Badanie alkotestem wykazało wynik pozytywny w ilości 0,5 ‰ alkoholu w wydychanym powietrzu. To tylko niektóre z ciekawych przypadków, które zostały ujawnione podczas prowadzonych działań.
Biorąc pod uwagę skalę stwierdzonych nieprawidłowości, podobne działania do opisanych będą powtarzane w przyszłości.
Działania kontrolne prowadzone były od godz. 5.00 do godz. 13.00, na 12 punktach kontrolnych wzdłuż drogi krajowej nr 3 od Szczecina, aż do Jeleniej Góry. Prowadzono je statycznie i dynamicznie. Wykorzystywano pojazdy oznakowanie i nieoznakowane, w tym z fotorejestratorem, umożliwiającym kontrolę prędkości, motocykle oraz jedyną w Polsce, nowoczesną Mobilną Linię Diagnostyczną, umożliwiającą przeprowadzania takich samych czynności kontrolnych jak na stacji kontroli pojazdów.
Na szczególną uwagę zasługuje kilka ciekawych przypadków. Jeden z kierowców w okresie 24 godzin od rozpoczęcia pracy, zamiast wymaganego odpoczynku minimum 9 godzinnego, odebrał zaledwie 3 godziny i 30 minut. Kolejny kierował ciężarówką bez karty kierowcy, na której powinien rejestrować swoje aktywności. Zatrzymany kierowca 40 tonowego pojazdu przewożącego materiały niebezpieczne w cysternie był bardzo zdenerwowany, jak się okazało miał powód. Jadąc pojazdem korzystał z magnesu, po to aby nie rejestrować czasu jazdy, a w konsekwencji go wydłużyć. Następny pojazd, którym przewożono materiały wybuchowe, zamiast oznakowania odpowiednimi nalepkami wskazującymi na rodzaj zagrożenia i tablicami barwy pomarańczowej, miał tylko te ostatnie, mimo posiadania odpowiednich nalepek w pojeździe. Jak się okazało kierowca miał swój cel, chciał ukryć, że przewozi materiał wybuchowy, ponieważ w pojeździe nie miał oryginału wymaganego dla pojazdu świadectw dopuszczenia. Dwa zatrzymane do kontroli „busy” o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony, ważyły po około 5,5 t.Zatrzymanym autobusem przewożącym dzieci szkolne wykonywano przewozy bez wymaganego zezwolenia, a kontrola stanu technicznego na MLD wykazała niesprawność hamulca pomocniczego. Prowadzone działania zwieńczyło zatrzymanie pojazdu typu BUS prowadzonego przez kierowcę pod wpływem alkoholu. Badanie alkotestem wykazało wynik pozytywny w ilości 0,5 ‰ alkoholu w wydychanym powietrzu. To tylko niektóre z ciekawych przypadków, które zostały ujawnione podczas prowadzonych działań.
Biorąc pod uwagę skalę stwierdzonych nieprawidłowości, podobne działania do opisanych będą powtarzane w przyszłości.
źródło: WITD Wrocław
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Skontrolowano 198 pojazdów, zatrzymano 78 dowodów, a wszystko w 8 godzin
Podobne: Skontrolowano 198 pojazdów, zatrzymano 78 dowodów, a wszystko w 8 godzin




Podobne galerie: Skontrolowano 198 pojazdów, zatrzymano 78 dowodów, a wszystko w 8 godzin



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć