Flota » Zarządzanie » Sprzedaj w sieci - remarketing pojazdów

Firmy leasingowe, CFM-y, a także floty
samochodowe narzekają nierzadko
na kłopot z odsprzedażą używanych
samochodów. Niedawno na polskim
rynku pojawiła się firma Autorola,
proponująca usługi mogące ułatwić ten
proces - dzięki aukcjom internetowym.
Sprzedaż samochodów dla klientów
b2b za pośrednictwem Internetu
cieszy się szczególnie dużą
popularnością w Stanach Zjednoczonych.
W naszym kraju to także
nie nowa usługa, choć nie wszystkie
działania przynosiły spodziewany
efekt. Tym razem ma być
inaczej, bo na rynek Polski wchodzi
duńska firma, będąca jednym
z pionierów tego typu transakcji
w Europie.
Ofertą Autoroli powinny szczególnie
zainteresować się firmy leasingowe,
CFM, banki, większe floty.
Mogą one wystawić na aukcje
swoje samochody podając cenę
minimalną i liczyć na sprzedaż.
Opłata za pośrednictwo następuje
tylko w przypadku pomyślnego
sfinalizowania transakcji. Firmy
nie ponoszą żadnych kosztów za
rejestrację na portalu, ani abonament.
Zakupu aut może dokonać tylko jedna „grupa biznesowa” - dealerzy samochodowi, ale za to z całej Europy. Jest ich kilkadziesiąt tysięcy. Tak więc transakcje nieraz dokonywane są na skalę międzynarodową, co dzieje się z korzyścią zarówno dla rodzimych dystrybutorów aut, liczących na atrakcyjną ofertę z zagranicy, jak i dla sprzedających. Choć z drugiej strony wzrasta konkurencja… Oczywiście przed zarejestrowaniem Autorola weryfikuje dane podane przez potencjalnych kupców. Koszt odbioru pozostaje po stronie zamawiającej samochód/ody. Sprzedający nie musi udzielić gwarancji na pojazd. Aby zwiększyć szansę na sprzedaż pojazdu, trzeba go dokładnie opisać, najlepiej dodając jak najwięcej zdjęć. Warto skorzystać przy tym ze „ściągi” - wchodząc na stronę internetową Autoroli (www.autorola.pl), która przygotowała specjalny formularz, gdzie krok po kroku zaznaczamy zalety jak i usterki oferowanego „towaru”. Jeśli sprzedający nie zna dokładnych uwarunkowań rynkowych lub nie jest pewny podanej przez siebie kwoty, może poprosić pośrednika o bezpłatną wycenę. Wśród dodatkowych usług firma proponuje Full Serwis. O wszystkie szczegóły związane z przygotowaniem auta do sprzedaży zadba wtedy pośrednik, a opłata za pomoc następuje tylko w przypadku udanej transakcji.
Koszt pomocy w sfinalizowaniu
sprzedaży wynosi od 299 zł
(za cenę minimalną pojazdu
do 3499 złotych) do 1199 złotych
(za cenę minimalną powyżej
52 500 złotych). Cenę
minimalną zna tylko podmiot
wystawiający samochód na aukcję.
Kupujący w czasie licytacji
otrzymują jedynie informacje,
czy zaproponowana przez nich
kwota przewyższa najmniejszy
możliwy pułap. Gdy tak się stanie,
pojazd zostaje sprzedany,
ale… tylko jeśli inny potencjalny
nabywca nie przebije podanej
ceny.
Można oczywiście wystawić kilka pojazdów na sprzedaż, choćby w pakiecie. Dla odbiorcy to niekiedy ciekawa propozycja, szczególnie gdy po samochody trzeba wysłać transport, bo minimalizuje jego koszty. Na aukcje można wystawić zarówno samochody osobowe, jak i ciężarowe, muszą być jednak młodsze niż 12 lat. Wśród wielu propozycji Autoroli są także między innymi aukcje specjalne, zamknięte, itp.
Zakupu aut może dokonać tylko jedna „grupa biznesowa” - dealerzy samochodowi, ale za to z całej Europy. Jest ich kilkadziesiąt tysięcy. Tak więc transakcje nieraz dokonywane są na skalę międzynarodową, co dzieje się z korzyścią zarówno dla rodzimych dystrybutorów aut, liczących na atrakcyjną ofertę z zagranicy, jak i dla sprzedających. Choć z drugiej strony wzrasta konkurencja… Oczywiście przed zarejestrowaniem Autorola weryfikuje dane podane przez potencjalnych kupców. Koszt odbioru pozostaje po stronie zamawiającej samochód/ody. Sprzedający nie musi udzielić gwarancji na pojazd. Aby zwiększyć szansę na sprzedaż pojazdu, trzeba go dokładnie opisać, najlepiej dodając jak najwięcej zdjęć. Warto skorzystać przy tym ze „ściągi” - wchodząc na stronę internetową Autoroli (www.autorola.pl), która przygotowała specjalny formularz, gdzie krok po kroku zaznaczamy zalety jak i usterki oferowanego „towaru”. Jeśli sprzedający nie zna dokładnych uwarunkowań rynkowych lub nie jest pewny podanej przez siebie kwoty, może poprosić pośrednika o bezpłatną wycenę. Wśród dodatkowych usług firma proponuje Full Serwis. O wszystkie szczegóły związane z przygotowaniem auta do sprzedaży zadba wtedy pośrednik, a opłata za pomoc następuje tylko w przypadku udanej transakcji.
Można oczywiście wystawić kilka pojazdów na sprzedaż, choćby w pakiecie. Dla odbiorcy to niekiedy ciekawa propozycja, szczególnie gdy po samochody trzeba wysłać transport, bo minimalizuje jego koszty. Na aukcje można wystawić zarówno samochody osobowe, jak i ciężarowe, muszą być jednak młodsze niż 12 lat. Wśród wielu propozycji Autoroli są także między innymi aukcje specjalne, zamknięte, itp.
źródło: FlotaAutoBiznes
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Sprzedaj w sieci - remarketing pojazdów
Podobne: Sprzedaj w sieci - remarketing pojazdów




Podobne galerie: Sprzedaj w sieci - remarketing pojazdów



Najczęściej czytane w tym miesiącu


Tapety na pulpit
Galerie zdjęć


Newsletter