Flota  »  Aktualności  »  Stres w korku - jak sobie z nim radzić?
			
			
			
			 
									
					
					Stres w korku - jak sobie z nim radzić?
							2011-09-18 - P. Grzelak     Tagi: Renault, Bezpieczeństwo, Szkoła Jazdy Renault, Technika jazdy
						
						
						Czynniki takie jak duże natężenie ruchu oraz ryzyko opóźnień związane z jazdą w korku mogą skutkować podwyższeniem ciśnienia krwi, a to z kolei prowadzi do wielu poważnych schorzeń. 
Aby radzić sobie ze stresem, można zastosować techniki relaksacyjne oraz przede wszystkim nie doprowadzać do niebezpiecznych sytuacji na drodze. Brytyjscy naukowcy przeprowadzili badania, które ujawniły występowanie ukrytego stresu podczas prowadzenia samochodu po zatłoczonej jezdni, który może wpływać negatywnie na zdrowie fizyczne i psychiczne*. Jazda w korku to jazda w trudnych warunkach, która wymaga ostrożności i rozwagi - mówi Zbigniew Weseli, dyrektor Szkoły Jazdy Renault. Z drugiej strony wyniki uzyskane przez kanadyjskich naukowców pokazują, że jadąc do pracy większy stres jest odczuwany podczas przemieszczania się w warunkach niewymagających wzmożonej uwagi, ponieważ kierowcy mają czas na myślenie o problemach zawodowych, które zwykle powodują większe zaniepokojenie niż prowadzenie samochodu**.
	
	
	
	
						Ze stresem związanym z kierowaniem auta na zatłoczonej drodze możemy sobie radzić, jeśli nauczymy się rozważnie jeździć i przewidywać wydarzenia na drodze. Ponadto trzeba zawsze starać się jechać jak najsprawniej i jak najbardziej płynnie i umożliwić to samo innym uczestnikom ruchu drogowego - radzą trenerzy Szkoły Jazdy Renault.- Aby nie doprowadzać do stresujących sytuacji, podczas manewrów takich jak zmiana pasa czy wyprzedzanie należy dokładnie sprawdzać, czy ich wykonanie jest bezpieczne - dodają trenerzy Szkoły Jazdy Renault.
Stres może negatywnie wpłynąć na prowadzenie samochodu, dlatego jeśli czujemy się podenerwowani, warto pomyśleć o technikach relaksacyjnych. W czasie postoju na światłach można poświęcić chwilę na oddychanie głęboko z wykorzystaniem przepony.Powietrze należy wciągać nosem, następnie wypuszczać ustami licząc do czterech podczas każdej z tych faz. Czynność należy powtórzyć 20 do 30 razy. W czasie jazdy powinniśmy zadbać o to, aby jak najmniej rzeczy nas rozpraszało i denerwowało.
Dlatego zamiast głośnej muzyki lepiej posłuchać muzyki relaksującej - mówią trenerzy Szkoły Jazdy Renault. Obniżyć stres pomoże również rozluźnienie mięśni twarzy i proste ćwiczenia rąk wykonywane podczas postojów - np. naprzemienne energiczne chwytanie kierownicy oburącz i rozluźnianie uścisku.
Trenerzy Szkoły Jazdy Renault radzą jak jechać w korku:
** Źródło: drivers.com
					
Aby radzić sobie ze stresem, można zastosować techniki relaksacyjne oraz przede wszystkim nie doprowadzać do niebezpiecznych sytuacji na drodze. Brytyjscy naukowcy przeprowadzili badania, które ujawniły występowanie ukrytego stresu podczas prowadzenia samochodu po zatłoczonej jezdni, który może wpływać negatywnie na zdrowie fizyczne i psychiczne*. Jazda w korku to jazda w trudnych warunkach, która wymaga ostrożności i rozwagi - mówi Zbigniew Weseli, dyrektor Szkoły Jazdy Renault. Z drugiej strony wyniki uzyskane przez kanadyjskich naukowców pokazują, że jadąc do pracy większy stres jest odczuwany podczas przemieszczania się w warunkach niewymagających wzmożonej uwagi, ponieważ kierowcy mają czas na myślenie o problemach zawodowych, które zwykle powodują większe zaniepokojenie niż prowadzenie samochodu**.
Stres może negatywnie wpłynąć na prowadzenie samochodu, dlatego jeśli czujemy się podenerwowani, warto pomyśleć o technikach relaksacyjnych. W czasie postoju na światłach można poświęcić chwilę na oddychanie głęboko z wykorzystaniem przepony.Powietrze należy wciągać nosem, następnie wypuszczać ustami licząc do czterech podczas każdej z tych faz. Czynność należy powtórzyć 20 do 30 razy. W czasie jazdy powinniśmy zadbać o to, aby jak najmniej rzeczy nas rozpraszało i denerwowało.
Dlatego zamiast głośnej muzyki lepiej posłuchać muzyki relaksującej - mówią trenerzy Szkoły Jazdy Renault. Obniżyć stres pomoże również rozluźnienie mięśni twarzy i proste ćwiczenia rąk wykonywane podczas postojów - np. naprzemienne energiczne chwytanie kierownicy oburącz i rozluźnianie uścisku.
Trenerzy Szkoły Jazdy Renault radzą jak jechać w korku:
- Zachowaj odstęp minimum 1,5 m od poprzedzającego samochodu.
- Poruszaj się z prędkością dostosowaną do warunków jazdy, umożliwiającą swobodne manewrowanie.
- Nie wyprzedzaj pasem pobocza z prawej strony.
- Nie utrudniaj powrotu na właściwy pas kierowcom wyprzedzającym z lewej strony.
- Nie oddalaj się od samochodu, aby sprawdzić jak długi jest korek.
- Jeśli postój trwa dłużej niż minutę, warto wyłączyć silnik.
- Jeśli przesuwasz się regularnie choćby o kilka metrów, ciągłe gaszenie i odpalanie silnika jest nieuzasadnione.
** Źródło: drivers.com
źródło: Szkoła Jazdy Renault
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Stres w korku - jak sobie z nim radzić?
Podobne: Stres w korku - jak sobie z nim radzić?
				 Jak poradzić sobie z traumą po wypadku? »
Jak poradzić sobie z traumą po wypadku? »
					
					 Trzymaj się prawej strony »
Trzymaj się prawej strony »
					
					 Myj samochód! - radzi Szkoła Jazdy Renault »
Myj samochód! - radzi Szkoła Jazdy Renault »
					
				Podobne galerie: Stres w korku - jak sobie z nim radzić?
				 Renault Trafic w wersji SpaceClass »
Renault Trafic w wersji SpaceClass »
					
					 Poliftingowe Renault Master na rok 2014 w galerii zdjęć »
Poliftingowe Renault Master na rok 2014 w galerii zdjęć »
					
					 Opel Vivaro oraz Renault Trafic na rok 2014 - dostawcze dzieci downsizingu »
Opel Vivaro oraz Renault Trafic na rok 2014 - dostawcze dzieci downsizingu »
					
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				Tapety na pulpit Renault
				
				
				
				
				
				
				
			Galerie zdjęć
			Newsletter
			
			
			
			
			
			
			
			
			
 Stres w korku - jak sobie z nim radzić?
Stres w korku - jak sobie z nim radzić? Szkoła Jazdy Renault
Szkoła Jazdy Renault Szkoła Jazdy Renault
Szkoła Jazdy Renault Szkoła Jazdy Renault
Szkoła Jazdy Renault Szkoła Jazdy Renault
Szkoła Jazdy Renault Szkoła Jazdy Renault
Szkoła Jazdy Renault Szkoła Jazdy Renault
Szkoła Jazdy Renault Szkoła Jazdy Renault
Szkoła Jazdy Renault 
						
						 
						
						 Tapety Renault
						
						Tapety Renault  Tapety SsangYong
Tapety SsangYong  2010 Honda Hornet 600
2010 Honda Hornet 600  MAN: modele TGM i TGL w pełnej okazałości
MAN: modele TGM i TGL w pełnej okazałości  Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? 
 
			
 
 
			