Flota » Aktualności » Suzuki: podsumowanie roku 2009

W 2009 roku Suzuki Motor Corporation świętowała stulecie swego istnienia. Pomimo kryzysu w przemyśle motoryzacyjnym na całym świecie, Suzuki zdołało utrzymać spadek sprzedaży w zamierzonych wartościach. Całkowita sprzedaż samochodów osiągnęła wartość 2 308 000 sztuk, co oznacza spadek tylko o 2%.
Kryzys gospodarczy zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w wielu innych regionach przyniósł nieunikniony spadek sprzedaży samochodów Suzuki. Jednakże sprzedaż wzrosła na rynkach azjatyckich: o 20% w Indii i o 33% w Chinach.
Dzięki tym wzrostom całkowity spadek sprzedaży Suzuki wyniósł tylko 2% w skali rocznej. Kolejnym powodem do optymizmu jest wzrost sprzedaży na nowych rynkach takich jak Brazylia czy Południowa Afryka. Warto również odnotować wzrost sprzedaży samochodów kompaktowych Suzuki w niektórych krajach Europy zachodniej, gdzie klienci korzystali z zachęt rządowych w postaci premii za złomowanie starego samochodu. Całkowita produkcja samochodów Suzuki spadła o 9% w stosunku do roku 2008 i wyniosła 2 388 000 sztuk, co oznacza pierwszy od 11 lat spadek. Produkcja w Japonii zmniejszyła się o 25%, częściowo wskutek mniejszej ilości zamówień napływającej z rynku japońskiego, a częściowo w wyniku spadku eksportu do Europy i USA, obserwowanego już drugi rok z rzędu.
Jednakże w odpowiedzi na silny popyt zanotowano znaczący wzrost produkcji w Chinach i w Indii, gdzie Suzuki nie tylko zanotowało wzrost sprzedaży na lokalnym rynku, ale także rozpoczęło eksport nowego modelu. Dzięki temu wielkość sprzedaży samochodów Suzuki w fabrykach poza Japonią osiągnęła rekordowy poziom.Kluczowe rynki europejskie
Sprzedaż samochodów Suzuki w Europe wzrosła w roku 2009 o 0.6 %. Dzięki temu firma utrzymała udział w rynku na poziomie 1.7 %. Duży popyt na małe samochody potwierdza, że strategia Suzuki koncentrująca się na atrakcyjnych samochodach kompaktowych trafia doskonale w potrzeby i upodobania europejskich klientów.Wielki sukces odniósł w roku 2009 nowo wprowadzony na rynek model Suzuki Alto, który wzbudza zainteresowanie klientów między innymi imponująco niskim poziomem emisji spalin CO2 wynoszącym zaledwie 103 g/km. Sprzedaż i poziom zamówień na Alto nadal przekraczają oczekiwania, pomimo trudnych warunków rynkowych. W niespełna rok do Europy wyeksportowano 93 500 sztuk modelu.* Żródło: European Automobile Manufacturers‘ Association (ACEA) w oparciu o dane z 27 krajów członkowskich Unii Europejskiej i Europejskiej Strefy Wolnego Handlu z 15 stycznia 2010
Niemcy: Rekordowy poziom rejestracji nowych samochodów Suzuki
System zachęt rządowych na rynku niemieckim (premiujący złomowanie starych pojazdów) pobudził znacząco rynek motoryzacyjny w tym kraju. Sprzedaż nowych samochodów wzrosła o 23.2 %. W roku 2009 zarejestrowano 59 198 nowych samochodów Suzuki, co oznacza wzrost o ponad 60 %. Pozwoliło to zwiększyć udział Suzuki w rynku o 0.36 %. *Źródło: ACEAWłochy: Stabilny wzrost udziału w rynku
W styczniu 2009 spadek rejestracji wyniósł 32.6 %, ale włoski rynek podniósł się bardzo szybko. Dzięki zachętom rządowym wprowadzonym w połowie lutego, rynek zanotował spadek sprzedaży o zaledwie 0.17 % do 2 158 010 sztuk. Suzuki zanotowało wzrost sprzedaży o 0.53 % do 33 475 sztuk, a udział w rynku wzrósł do 1.55 %. W ten sposób udział Suzuki we włoskim rynku wzrósł już dziewiąty rok z rzędu.Hiszpania: Wzrost sprzedaży o niskiej emisji CO2
Kryzys na hiszpańskim rynku motoryzacyjnym w pierwszej połowie roku 2009 został tylko częściowo zneutralizowany dzięki premiom za złomowanie wprowadzone w drugim półroczu. Całkowita sprzedaż spadła o 18 % do 950 000 pojazdów. Suzuki sprzedało w tym czasie 9 585 samochodów.Rosnąca popularność samochodów o niskiej emisji CO2 przyczyniła się do dobrych wyników sprzedaży modeli Alto, Swift i innych kompaktowych pojazdów Suzuki.
Wielka Brytania: Doskonały wynik Suzuki
Suzuki GB PLC zamknęło rok 2009 sprzedażą 28 539 samochodów, co oznacza wzrost o 9.4 % w stosunku do roku 2008 (gdy sprzedano 26 095 sztuk) i wzrostem udziału w rynku do 1.43 % (wzrost o 0.21%). Tak dobre wyniki osiągnięto pomimo tego, że brytyjski rynek był w zeszłym roku wyjątkowo trudny. Sprzedaż osiągnęła poziom 1 995 000 sztuk, co oznacza spadek o 6 % w stosunku do roku 2008.Suzuki, marka ciesząca się reputacją eksperta w segmencie małych, stylowych, ekonomicznych samochodów, skorzystało znacząco na systemie premii za złomowanie starych pojazdów wprowadzonych przez rząd brytyjski w maju 2009, który będzie działał do końca marca 2010.
Suzuki GB PLC sprzedało w roku 2009 ponad 11 000 nowych samochodów klientom, którzy oddali na złom swój stary samochód. W ponad 85% byli to klienci „zabrani” konkurencji, którzy skorzystali z faktu, że Suzuki oferuje modele wyjątkowo dobrze trafiające w potrzeby dzisiejszego rynku.Najpopularniejszym modelem kupowanym w systemie premii był Alto, a niewiele mniejszym powodzeniem cieszył się Swift. Popyt na małe samochody w Wielkiej Brytanii nadal pozostaje wysoki, dzięki czemu Alto, Swift, Splash, a ostatnio także zmodyfikowany SX4 cieszą się dużym powodzeniem.Francja: Wzrost udziału w rynku dzięki systemowi premii za złomowanie
Francuski rynek samochodów osobowych wzrósł w roku 2009 o 11 %, częściowo dzięki zachętom premiującym złomowanie starych samochodów. Wzrost nowych rejestracji samochodów Suzuki wyniósł 15 %, a sprzedaż osiągnęła 29 025 sztuk. Udział Suzuki w rynku wzrósł o 0.1 %.Spojrzenie w przyszłość
Troska o środowisko i trafianie w potrzeby klientów pomogło Suzuki stać się czołowym producentem małych samochodów. W najbliższej przyszłości, Suzuki planuje pójść jeszcze dalej w rozwiązaniach ekologicznych, a zwłaszcza w kwestii emisji szkodliwych substancji.Firma znana jest na całym świecie z produkcji samochodów ekonomicznych, a przy tym przyjaznych dla środowiska poprzez zwiększanie wydajności silników konwencjonalnych, a ostatnio prowadzi intensywne prace nad pojazdami hybrydowymi i elektrycznymi takimi jak Swift Plug-in Hybrid czy SX4-FCV.Umowa o partnerstwie z Volkswagenem
9 grudnia 2009 roku Volkswagen AG i Suzuki Motor Corporation podpisały porozumienie o współpracy. Firmy zdecydowały się na współpracę przede wszystkim na szybko rosnących rynkach wschodzących, wykorzystując swoje wzajemnie doświadczenia.Ogromnym atutem Suzuki jest jak wiadomo doświadczenie w produkcji małych samochodów. Ze strony Volkswagena Suzuki oczekuje wsparcia inżynieryjnego na polu wdrażania i stosowania technologii do budowy modeli przyjaznych dla środowiska. W zamian oferuje dostawę stosunkowo niedrogich samochodów kompaktowych.Od początku bieżącego roku w Suzuki trwają zażarte dyskusje na temat możliwych dziedzin współpracy, w których efekty wysiłków podejmowanych na rzecz realizacji wspólnych projektów ku satysfakcji klientów na całym świecie byłyby najlepsze.
Informacja o Suzuki Motor Corporation
Suzuki zatrudnia łącznie ponad 50 600 pracowników w sektorach samochodowym, motocyklowym oraz silników zaburtowych. Prowadząc działalność łącznie w 196 krajach i regionach i mając zakłady produkcyjne w 22 krajach i regionach, Suzuki ma solidną pozycję, aby skutecznie stawić czoła trudnym warunkom rynkowym. Więcej informacji: www.globalsuzuki.com
Dzięki tym wzrostom całkowity spadek sprzedaży Suzuki wyniósł tylko 2% w skali rocznej. Kolejnym powodem do optymizmu jest wzrost sprzedaży na nowych rynkach takich jak Brazylia czy Południowa Afryka. Warto również odnotować wzrost sprzedaży samochodów kompaktowych Suzuki w niektórych krajach Europy zachodniej, gdzie klienci korzystali z zachęt rządowych w postaci premii za złomowanie starego samochodu. Całkowita produkcja samochodów Suzuki spadła o 9% w stosunku do roku 2008 i wyniosła 2 388 000 sztuk, co oznacza pierwszy od 11 lat spadek. Produkcja w Japonii zmniejszyła się o 25%, częściowo wskutek mniejszej ilości zamówień napływającej z rynku japońskiego, a częściowo w wyniku spadku eksportu do Europy i USA, obserwowanego już drugi rok z rzędu.
Sprzedaż samochodów Suzuki w Europe wzrosła w roku 2009 o 0.6 %. Dzięki temu firma utrzymała udział w rynku na poziomie 1.7 %. Duży popyt na małe samochody potwierdza, że strategia Suzuki koncentrująca się na atrakcyjnych samochodach kompaktowych trafia doskonale w potrzeby i upodobania europejskich klientów.Wielki sukces odniósł w roku 2009 nowo wprowadzony na rynek model Suzuki Alto, który wzbudza zainteresowanie klientów między innymi imponująco niskim poziomem emisji spalin CO2 wynoszącym zaledwie 103 g/km. Sprzedaż i poziom zamówień na Alto nadal przekraczają oczekiwania, pomimo trudnych warunków rynkowych. W niespełna rok do Europy wyeksportowano 93 500 sztuk modelu.* Żródło: European Automobile Manufacturers‘ Association (ACEA) w oparciu o dane z 27 krajów członkowskich Unii Europejskiej i Europejskiej Strefy Wolnego Handlu z 15 stycznia 2010
Niemcy: Rekordowy poziom rejestracji nowych samochodów Suzuki
System zachęt rządowych na rynku niemieckim (premiujący złomowanie starych pojazdów) pobudził znacząco rynek motoryzacyjny w tym kraju. Sprzedaż nowych samochodów wzrosła o 23.2 %. W roku 2009 zarejestrowano 59 198 nowych samochodów Suzuki, co oznacza wzrost o ponad 60 %. Pozwoliło to zwiększyć udział Suzuki w rynku o 0.36 %. *Źródło: ACEAWłochy: Stabilny wzrost udziału w rynku
W styczniu 2009 spadek rejestracji wyniósł 32.6 %, ale włoski rynek podniósł się bardzo szybko. Dzięki zachętom rządowym wprowadzonym w połowie lutego, rynek zanotował spadek sprzedaży o zaledwie 0.17 % do 2 158 010 sztuk. Suzuki zanotowało wzrost sprzedaży o 0.53 % do 33 475 sztuk, a udział w rynku wzrósł do 1.55 %. W ten sposób udział Suzuki we włoskim rynku wzrósł już dziewiąty rok z rzędu.Hiszpania: Wzrost sprzedaży o niskiej emisji CO2
Kryzys na hiszpańskim rynku motoryzacyjnym w pierwszej połowie roku 2009 został tylko częściowo zneutralizowany dzięki premiom za złomowanie wprowadzone w drugim półroczu. Całkowita sprzedaż spadła o 18 % do 950 000 pojazdów. Suzuki sprzedało w tym czasie 9 585 samochodów.Rosnąca popularność samochodów o niskiej emisji CO2 przyczyniła się do dobrych wyników sprzedaży modeli Alto, Swift i innych kompaktowych pojazdów Suzuki.
Wielka Brytania: Doskonały wynik Suzuki
Suzuki GB PLC zamknęło rok 2009 sprzedażą 28 539 samochodów, co oznacza wzrost o 9.4 % w stosunku do roku 2008 (gdy sprzedano 26 095 sztuk) i wzrostem udziału w rynku do 1.43 % (wzrost o 0.21%). Tak dobre wyniki osiągnięto pomimo tego, że brytyjski rynek był w zeszłym roku wyjątkowo trudny. Sprzedaż osiągnęła poziom 1 995 000 sztuk, co oznacza spadek o 6 % w stosunku do roku 2008.Suzuki, marka ciesząca się reputacją eksperta w segmencie małych, stylowych, ekonomicznych samochodów, skorzystało znacząco na systemie premii za złomowanie starych pojazdów wprowadzonych przez rząd brytyjski w maju 2009, który będzie działał do końca marca 2010.
Suzuki GB PLC sprzedało w roku 2009 ponad 11 000 nowych samochodów klientom, którzy oddali na złom swój stary samochód. W ponad 85% byli to klienci „zabrani” konkurencji, którzy skorzystali z faktu, że Suzuki oferuje modele wyjątkowo dobrze trafiające w potrzeby dzisiejszego rynku.Najpopularniejszym modelem kupowanym w systemie premii był Alto, a niewiele mniejszym powodzeniem cieszył się Swift. Popyt na małe samochody w Wielkiej Brytanii nadal pozostaje wysoki, dzięki czemu Alto, Swift, Splash, a ostatnio także zmodyfikowany SX4 cieszą się dużym powodzeniem.Francja: Wzrost udziału w rynku dzięki systemowi premii za złomowanie
Francuski rynek samochodów osobowych wzrósł w roku 2009 o 11 %, częściowo dzięki zachętom premiującym złomowanie starych samochodów. Wzrost nowych rejestracji samochodów Suzuki wyniósł 15 %, a sprzedaż osiągnęła 29 025 sztuk. Udział Suzuki w rynku wzrósł o 0.1 %.Spojrzenie w przyszłość
Troska o środowisko i trafianie w potrzeby klientów pomogło Suzuki stać się czołowym producentem małych samochodów. W najbliższej przyszłości, Suzuki planuje pójść jeszcze dalej w rozwiązaniach ekologicznych, a zwłaszcza w kwestii emisji szkodliwych substancji.Firma znana jest na całym świecie z produkcji samochodów ekonomicznych, a przy tym przyjaznych dla środowiska poprzez zwiększanie wydajności silników konwencjonalnych, a ostatnio prowadzi intensywne prace nad pojazdami hybrydowymi i elektrycznymi takimi jak Swift Plug-in Hybrid czy SX4-FCV.Umowa o partnerstwie z Volkswagenem
9 grudnia 2009 roku Volkswagen AG i Suzuki Motor Corporation podpisały porozumienie o współpracy. Firmy zdecydowały się na współpracę przede wszystkim na szybko rosnących rynkach wschodzących, wykorzystując swoje wzajemnie doświadczenia.Ogromnym atutem Suzuki jest jak wiadomo doświadczenie w produkcji małych samochodów. Ze strony Volkswagena Suzuki oczekuje wsparcia inżynieryjnego na polu wdrażania i stosowania technologii do budowy modeli przyjaznych dla środowiska. W zamian oferuje dostawę stosunkowo niedrogich samochodów kompaktowych.Od początku bieżącego roku w Suzuki trwają zażarte dyskusje na temat możliwych dziedzin współpracy, w których efekty wysiłków podejmowanych na rzecz realizacji wspólnych projektów ku satysfakcji klientów na całym świecie byłyby najlepsze.
Informacja o Suzuki Motor Corporation
Suzuki zatrudnia łącznie ponad 50 600 pracowników w sektorach samochodowym, motocyklowym oraz silników zaburtowych. Prowadząc działalność łącznie w 196 krajach i regionach i mając zakłady produkcyjne w 22 krajach i regionach, Suzuki ma solidną pozycję, aby skutecznie stawić czoła trudnym warunkom rynkowym. Więcej informacji: www.globalsuzuki.com
źródło: Suzuki, fot. Suzuki
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Suzuki: podsumowanie roku 2009
Podobne: Suzuki: podsumowanie roku 2009




Podobne galerie: Suzuki: podsumowanie roku 2009



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Suzuki
Galerie zdjęć
Newsletter