Flota  »  Aktualności  »  Suzuki: podsumowanie roku 2009
Suzuki Alto

Suzuki: podsumowanie roku 2009

2010-03-02 - P. Grzelak     Tagi: Suzuki, Suzuki Alto, Raporty, Rynek
W 2009 roku Suzuki Motor Corporation świętowała stulecie swego istnienia. Pomimo kryzysu w przemyśle motoryzacyjnym na całym świecie, Suzuki zdołało utrzymać spadek sprzedaży w zamierzonych wartościach. Całkowita sprzedaż samochodów osiągnęła wartość 2 308 000 sztuk, co oznacza spadek tylko o 2%. Kryzys gospodarczy zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w wielu innych regionach przyniósł nieunikniony spadek sprzedaży samochodów Suzuki. Jednakże sprzedaż wzrosła na rynkach azjatyckich: o 20% w Indii i o 33% w Chinach.

Dzięki tym wzrostom całkowity spadek sprzedaży Suzuki wyniósł tylko 2% w skali rocznej. Kolejnym powodem do optymizmu jest wzrost sprzedaży na nowych rynkach takich jak Brazylia czy Południowa Afryka. Warto również odnotować wzrost sprzedaży samochodów kompaktowych Suzuki w niektórych krajach Europy zachodniej, gdzie klienci korzystali z zachęt rządowych w postaci premii za złomowanie starego samochodu. Całkowita produkcja samochodów Suzuki spadła o 9% w stosunku do roku 2008 i wyniosła 2 388 000 sztuk, co oznacza pierwszy od 11 lat spadek. Produkcja w Japonii zmniejszyła się o 25%, częściowo wskutek mniejszej ilości zamówień napływającej z rynku japońskiego, a częściowo w wyniku spadku eksportu do Europy i USA, obserwowanego już drugi rok z rzędu.
Jednakże w odpowiedzi na silny popyt zanotowano znaczący wzrost produkcji w Chinach i w Indii, gdzie Suzuki nie tylko zanotowało wzrost sprzedaży na lokalnym rynku, ale także rozpoczęło eksport nowego modelu. Dzięki temu wielkość sprzedaży samochodów Suzuki w fabrykach poza Japonią osiągnęła rekordowy poziom.Kluczowe rynki europejskie
Sprzedaż samochodów Suzuki w Europe wzrosła w roku 2009 o 0.6 %. Dzięki temu firma utrzymała udział w rynku na poziomie 1.7 %. Duży popyt na małe samochody potwierdza, że strategia Suzuki koncentrująca się na atrakcyjnych samochodach kompaktowych trafia doskonale w potrzeby i upodobania europejskich klientów.Wielki sukces odniósł w roku 2009 nowo wprowadzony na rynek model Suzuki Alto, który wzbudza zainteresowanie klientów między innymi imponująco niskim poziomem emisji spalin CO2 wynoszącym zaledwie 103 g/km. Sprzedaż i poziom zamówień na Alto nadal przekraczają oczekiwania, pomimo trudnych warunków rynkowych. W niespełna rok do Europy wyeksportowano 93 500 sztuk modelu.* Żródło: European Automobile Manufacturers‘ Association (ACEA) w oparciu o dane z 27 krajów członkowskich Unii Europejskiej i Europejskiej Strefy Wolnego Handlu z 15 stycznia 2010

Niemcy: Rekordowy poziom rejestracji nowych samochodów Suzuki
System zachęt rządowych na rynku niemieckim (premiujący złomowanie starych pojazdów) pobudził znacząco rynek motoryzacyjny w tym kraju. Sprzedaż nowych samochodów wzrosła o 23.2 %. W roku 2009 zarejestrowano 59 198 nowych samochodów Suzuki, co oznacza wzrost o ponad 60 %. Pozwoliło to zwiększyć udział Suzuki w rynku o 0.36 %. *Źródło: ACEAWłochy: Stabilny wzrost udziału w rynku
W styczniu 2009 spadek rejestracji wyniósł 32.6 %, ale włoski rynek podniósł się bardzo szybko. Dzięki zachętom rządowym wprowadzonym w połowie lutego, rynek zanotował spadek sprzedaży o zaledwie 0.17 % do 2 158 010 sztuk. Suzuki zanotowało wzrost sprzedaży o 0.53 % do 33 475 sztuk, a udział w rynku wzrósł do 1.55 %. W ten sposób udział Suzuki we włoskim rynku wzrósł już dziewiąty rok z rzędu.Hiszpania: Wzrost sprzedaży o niskiej emisji CO2
Kryzys na hiszpańskim rynku motoryzacyjnym w pierwszej połowie roku 2009 został tylko częściowo zneutralizowany dzięki premiom za złomowanie wprowadzone w drugim półroczu. Całkowita sprzedaż spadła o 18 % do 950 000 pojazdów. Suzuki sprzedało w tym czasie 9 585 samochodów.Rosnąca popularność samochodów o niskiej emisji CO2 przyczyniła się do dobrych wyników sprzedaży modeli Alto, Swift i innych kompaktowych pojazdów Suzuki.

Wielka Brytania: Doskonały wynik Suzuki
Suzuki GB PLC zamknęło rok 2009 sprzedażą 28 539 samochodów, co oznacza wzrost o 9.4 % w stosunku do roku 2008 (gdy sprzedano 26 095 sztuk) i wzrostem udziału w rynku do 1.43 % (wzrost o 0.21%). Tak dobre wyniki osiągnięto pomimo tego, że brytyjski rynek był w zeszłym roku wyjątkowo trudny. Sprzedaż osiągnęła poziom 1 995 000 sztuk, co oznacza spadek o 6 % w stosunku do roku 2008.Suzuki, marka ciesząca się reputacją eksperta w segmencie małych, stylowych, ekonomicznych samochodów, skorzystało znacząco na systemie premii za złomowanie starych pojazdów wprowadzonych przez rząd brytyjski w maju 2009, który będzie działał do końca marca 2010.

Suzuki GB PLC sprzedało w roku 2009 ponad 11 000 nowych samochodów klientom, którzy oddali na złom swój stary samochód. W ponad 85% byli to klienci „zabrani” konkurencji, którzy skorzystali z faktu, że Suzuki oferuje modele wyjątkowo dobrze trafiające w potrzeby dzisiejszego rynku.Najpopularniejszym modelem kupowanym w systemie premii był Alto, a niewiele mniejszym powodzeniem cieszył się Swift. Popyt na małe samochody w Wielkiej Brytanii nadal pozostaje wysoki, dzięki czemu Alto, Swift, Splash, a ostatnio także zmodyfikowany SX4 cieszą się dużym powodzeniem.Francja: Wzrost udziału w rynku dzięki systemowi premii za złomowanie
Francuski rynek samochodów osobowych wzrósł w roku 2009 o 11 %, częściowo dzięki zachętom premiującym złomowanie starych samochodów. Wzrost nowych rejestracji samochodów Suzuki wyniósł 15 %, a sprzedaż osiągnęła 29 025 sztuk. Udział Suzuki w rynku wzrósł o 0.1 %.Spojrzenie w przyszłość
Troska o środowisko i trafianie w potrzeby klientów pomogło Suzuki stać się czołowym producentem małych samochodów. W najbliższej przyszłości, Suzuki planuje pójść jeszcze dalej w rozwiązaniach ekologicznych, a zwłaszcza w kwestii emisji szkodliwych substancji.Firma znana jest na całym świecie z produkcji samochodów ekonomicznych, a przy tym przyjaznych dla środowiska poprzez zwiększanie wydajności silników konwencjonalnych, a ostatnio prowadzi intensywne prace nad pojazdami hybrydowymi i elektrycznymi takimi jak Swift Plug-in Hybrid czy SX4-FCV.Umowa o partnerstwie z Volkswagenem
9 grudnia 2009 roku Volkswagen AG i Suzuki Motor Corporation podpisały porozumienie o współpracy. Firmy zdecydowały się na współpracę przede wszystkim na szybko rosnących rynkach wschodzących, wykorzystując swoje wzajemnie doświadczenia.Ogromnym atutem Suzuki jest jak wiadomo doświadczenie w produkcji małych samochodów. Ze strony Volkswagena Suzuki oczekuje wsparcia inżynieryjnego na polu wdrażania i stosowania technologii do budowy modeli przyjaznych dla środowiska. W zamian oferuje dostawę stosunkowo niedrogich samochodów kompaktowych.Od początku bieżącego roku w Suzuki trwają zażarte dyskusje na temat możliwych dziedzin współpracy, w których efekty wysiłków podejmowanych na rzecz realizacji wspólnych projektów ku satysfakcji klientów na całym świecie byłyby najlepsze.

Informacja o Suzuki Motor Corporation
Suzuki zatrudnia łącznie ponad 50 600 pracowników w sektorach samochodowym, motocyklowym oraz silników zaburtowych. Prowadząc działalność łącznie w 196 krajach i regionach i mając zakłady produkcyjne w 22 krajach i regionach, Suzuki ma solidną pozycję, aby skutecznie stawić czoła trudnym warunkom rynkowym. Więcej informacji: www.globalsuzuki.com



źródło: Suzuki, fot. Suzuki

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Suzuki: podsumowanie roku 2009