Flota » Zarządzanie » Szansa na dofinansowanie dla firm z branży motoryzacyjnej

Szansa na dofinansowanie dla firm z branży motoryzacyjnej
2011-01-26 - P. Grzelak Tagi: Finansowanie, Zarządzanie
Firmy z branży motoryzacyjnej mają szansę na pozyskanie dodatkowych funduszy na finansowanie swojej działalności badawczo-rozwojowej.
W dobie wyczerpujących się dotacji unijnych, w perspektywie finansowej 2007-2013, korzystanie ze środków dostępnych w ramach inicjatyw Komisji Europejskiej, jest bardzo dobrym rozwiązaniem dla polskich przedsiębiorców z różnych sektorów - podkreślają eksperci firmy doradczej Deloitte. ”Warto pamiętać, iż przedsiębiorcy mogą korzystać z alternatywnych w stosunku do funduszy UE źródeł wsparcia, o czym często zapominają. Do katalogu dostępnych dla nich opcji należy m.in. korzystanie z ulg w podatku CIT na nabycie nowych technologii, ulgi z tytułu posiadania statusu Centrum Badawczo-Rozwojowego oraz innych programów Komisji Europejskiej takich jak np. Eureka. Ważne jest aby odpowiednio dopasować program wsparcia, z którego korzysta firma, do jej możliwości i profilu biznesowego.” - mówi Beata Tylman, Starszy Menedżer w Zespole R&D and Government Incentives Deloitte.
Jedną z możliwości, na pozyskanie dodatkowego finansowania, dla przedsiębiorców działających w branży motoryzacyjnej jest udział w trwającym obecnie konkursie ELECTROMOBILITY + w ramach programu ERA-NET transport. Uczestniczące w nim firmy mogą otrzymać dotacje na prowadzenie badań, na rzecz rozwoju oraz promocji pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Przewodnik dla podmiotów zainteresowanych konkursem, wskazuje na dwa zasadnicze obszary, w których wnioskodawcy będą mogli ubiegać się o wsparcie:
Wartość dofinansowania, które mogą uzyskać firmy uczestniczące w obu programach jest porównywalna i wynosi maksymalnie 7,5 miliona euro i do 70 % kosztów kwalifikowanych, w przypadku badań przemysłowych oraz maksymalnie 45 % przy prowadzeniu prac rozwojowych.
Wyróżnikiem konkursu ELECTROMOBILITY + jest możliwość uzyskania wsparcia na prowadzenie badań podstawowych. Tym mianem określa się aktywność podejmowaną, w celu zdobycia nowej wiedzy o podstawowych zjawiskach i obserwowalnych faktach, bez nastawienia na bezpośrednie zastosowanie praktyczne.Działania takie mogą zostać wsparte aż do 100 % kosztów kwalifikowanych, maksymalnie w kwocie 1,5 miliona euro.
„Kluczowym etapem przygotowywania projektu jest prawidłowe zdefiniowanie rodzaju wykonywanych przez beneficjenta prac badawczych. Jak pokazuje praktyka, wnioskodawcy mają z tym duże problemy, co często wiąże się z koniecznością dokonywania zmian w projekcie, w trakcie jego oceny i może nawet prowadzić do obniżenia poziomu dofinansowania.” - mówi Beata Tylman z Deloitte.Zainteresowani powinni pamiętać, że niezbędnym warunkiem uczestnictwa w programie ERA-NET jest utworzenie konsorcjum na potrzeby projektu. Wymaganie to jest konsekwencją jednego z podstawowych celów 7 Programu Ramowego (którego integralną częścią jest inicjatywa ERA-NET), czyli rozwoju powiązań między przedsiębiorstwami, uczelniami oraz jednostkami naukowymi w skali międzynarodowej.W ramach konkursu ELECTROMOBILTY +, aplikanci tworzący konsorcja mogą pochodzić wyłącznie z następujących krajów i regionów: Francji, Niemiec, Austrii, Holandii, Szwecji, Norwegii, Danii, Finlandii, Polski, Turcji, Flandrii, Andaluzji oraz Piemontu. Zawężenie kręgu podmiotowego jest konsekwencją faktu, iż wspomniane kraje i regiony tworzą wspólnie budżet konkursu.„O ile współpraca w konsorcjum może na początku wydawać się problematyczna, należy mieć na uwadze ogromne korzyści, które płyną z tego rodzaju działań, gdyż wspólny projekt może przełożyć się na rozwój długofalowej współpracy międzynarodowej.” - dodaje Beata Tylman z Deloitte.Finalną datą złożenia aplikacji konkursowej i odpowiedniej dokumentacji jest 31 marca 2011 roku. Na zainteresowanych czeka budżet w wysokości 21,7 miliona euro.
Szczegółowe informacja na stronie: www.transport-era.net/electromobility.html.
W dobie wyczerpujących się dotacji unijnych, w perspektywie finansowej 2007-2013, korzystanie ze środków dostępnych w ramach inicjatyw Komisji Europejskiej, jest bardzo dobrym rozwiązaniem dla polskich przedsiębiorców z różnych sektorów - podkreślają eksperci firmy doradczej Deloitte. ”Warto pamiętać, iż przedsiębiorcy mogą korzystać z alternatywnych w stosunku do funduszy UE źródeł wsparcia, o czym często zapominają. Do katalogu dostępnych dla nich opcji należy m.in. korzystanie z ulg w podatku CIT na nabycie nowych technologii, ulgi z tytułu posiadania statusu Centrum Badawczo-Rozwojowego oraz innych programów Komisji Europejskiej takich jak np. Eureka. Ważne jest aby odpowiednio dopasować program wsparcia, z którego korzysta firma, do jej możliwości i profilu biznesowego.” - mówi Beata Tylman, Starszy Menedżer w Zespole R&D and Government Incentives Deloitte.
Jedną z możliwości, na pozyskanie dodatkowego finansowania, dla przedsiębiorców działających w branży motoryzacyjnej jest udział w trwającym obecnie konkursie ELECTROMOBILITY + w ramach programu ERA-NET transport. Uczestniczące w nim firmy mogą otrzymać dotacje na prowadzenie badań, na rzecz rozwoju oraz promocji pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Przewodnik dla podmiotów zainteresowanych konkursem, wskazuje na dwa zasadnicze obszary, w których wnioskodawcy będą mogli ubiegać się o wsparcie:
- strategiczne badania dotyczące polityk oraz technologii transportowych
- innowacje technologiczne/badania stosowane.
Wyróżnikiem konkursu ELECTROMOBILITY + jest możliwość uzyskania wsparcia na prowadzenie badań podstawowych. Tym mianem określa się aktywność podejmowaną, w celu zdobycia nowej wiedzy o podstawowych zjawiskach i obserwowalnych faktach, bez nastawienia na bezpośrednie zastosowanie praktyczne.Działania takie mogą zostać wsparte aż do 100 % kosztów kwalifikowanych, maksymalnie w kwocie 1,5 miliona euro.
„Kluczowym etapem przygotowywania projektu jest prawidłowe zdefiniowanie rodzaju wykonywanych przez beneficjenta prac badawczych. Jak pokazuje praktyka, wnioskodawcy mają z tym duże problemy, co często wiąże się z koniecznością dokonywania zmian w projekcie, w trakcie jego oceny i może nawet prowadzić do obniżenia poziomu dofinansowania.” - mówi Beata Tylman z Deloitte.Zainteresowani powinni pamiętać, że niezbędnym warunkiem uczestnictwa w programie ERA-NET jest utworzenie konsorcjum na potrzeby projektu. Wymaganie to jest konsekwencją jednego z podstawowych celów 7 Programu Ramowego (którego integralną częścią jest inicjatywa ERA-NET), czyli rozwoju powiązań między przedsiębiorstwami, uczelniami oraz jednostkami naukowymi w skali międzynarodowej.W ramach konkursu ELECTROMOBILTY +, aplikanci tworzący konsorcja mogą pochodzić wyłącznie z następujących krajów i regionów: Francji, Niemiec, Austrii, Holandii, Szwecji, Norwegii, Danii, Finlandii, Polski, Turcji, Flandrii, Andaluzji oraz Piemontu. Zawężenie kręgu podmiotowego jest konsekwencją faktu, iż wspomniane kraje i regiony tworzą wspólnie budżet konkursu.„O ile współpraca w konsorcjum może na początku wydawać się problematyczna, należy mieć na uwadze ogromne korzyści, które płyną z tego rodzaju działań, gdyż wspólny projekt może przełożyć się na rozwój długofalowej współpracy międzynarodowej.” - dodaje Beata Tylman z Deloitte.Finalną datą złożenia aplikacji konkursowej i odpowiedniej dokumentacji jest 31 marca 2011 roku. Na zainteresowanych czeka budżet w wysokości 21,7 miliona euro.
Szczegółowe informacja na stronie: www.transport-era.net/electromobility.html.
źródło: Deloitte
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Szansa na dofinansowanie dla firm z branży motoryzacyjnej
Podobne: Szansa na dofinansowanie dla firm z branży motoryzacyjnej




Podobne galerie: Szansa na dofinansowanie dla firm z branży motoryzacyjnej



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter