Flota  »  Finanse  »  Widmo kolejnego zastoju, czyli przedstawiciele BZ WBK krytycznie o krajowym rynku leasingu

Widmo kolejnego zastoju, czyli przedstawiciele BZ WBK krytycznie o krajowym rynku leasingu

2013-02-05 - F. Bednarkiewicz     Tagi: Finansowanie, Rynek, Leasing
Prawie 17 mld zł udzielonego finansowania i 54 proc. udział w rynku - tak wygląda leasing pojazdów po 2012 r. według danych Związku Polskiego Leasingu. Oznacza to minimalny spadek (-0,1 proc.) w porównaniu do 2011 r. i niezbyt pozytywne prognozy na nadchodzące miesiące. Zdaniem przedstawicieli BZ WBK Leasing, w roku 2013 spadek ilości leasingowanych pojazdów może być jeszcze większy - wystarczy, że sytuacja gospodarcza nie zmieni się, a branża nie otrzyma żadnego wsparcia ze strony rządu.
Sytuacja na rynku samochodów osobowych i dostawczych jest trudna. W ubiegłym roku dynamika sprzedaży spadała z miesiąca na miesiąc i to nie tylko za sprawą klientów indywidualnych, ale coraz częściej z zakupami zaczęły wstrzymywać się polskie firmy. Potwierdzili to przebadani przez nas przedsiębiorcy, którzy w zdecydowanej większości (60 proc.) na wymianę auta firmowego decydują się po 5 latach lub rzadziej1. W konsekwencji spadek popytu na swoje usługi odczuły także instytucje finansowe, w tym leasingodawcy - ocenia Adrian Michalak, dyrektor sprzedaży w BZ WBK Leasing.

- W 2013 r. branża motoryzacyjna i powiązane z nią finansowanie zewnętrze nie ruszy, jeśli nie zostaną wdrożone zachęty do zakupu ze strony rządu. Chodzi tutaj m.in. o powtarzany od lat postulat dotyczący pełnego odliczenia VAT od samochodów do 3,5t i paliwa do nich. Taki krok na pewno zwiększyłby popyt i korzystnie wpłynął na wyniki branży motoryzacyjnej
- dodaje Adrian Michalak.

Według danych IBRM SAMAR, zebranych od wydziałów komunikacji, w 2012 r. zarejestrowanych zostało  270,6 tys. nowych aut, czyli o 1,54 proc. mniej niż w roku 2011. Przełożyło się to automatycznie na wyniki branży leasingowej, która finansując pojazdy o łącznej wartości 16,86 mld zł również odnotowała niewielki spadek (0,1 proc.). Dodatnią dynamikę uzyskał jedynie leasing samochodów osobowych (+3,5 proc. r/r) oraz autobusów (+40 proc. r/r). Popularne "dostawczaki" odnotowały natomiast prawie 6 proc. spadek r/r. Nieco lepiej od rynku poradził sobie BZ WBK Leasing, który w 2012 r. zanotował 0,5 proc. wzrost finansowania pojazdów (ich wartość wyniosła 690 mln zł).

- Finansowanie pojazdów to dla nas kluczowy segment rynku. Konsekwentnie umacniamy na nim swoją pozycję, m.in. dzięki kompleksowej ofercie, organizowanym promocjom oraz ścisłej współpracy z wybranymi dealerami samochodowymi, którzy stanowią jeden z najważniejszych kanałów sprzedaży naszych usług. W 2013 r. zamierzamy postawić na dalsze uproszczenia w procesie sprzedaży, a także na rozwój wachlarza naszych produktów w tym najbardziej popularnych ubezpieczeń
- zapowiedział na koniec Adrian Michalak z BZ WBK Leasing.



źródło: BZ WBK

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Widmo kolejnego zastoju, czyli przedstawiciele BZ WBK krytycznie o krajowym rynku leasingu

Podobne: Widmo kolejnego zastoju, czyli przedstawiciele BZ WBK krytycznie o krajowym rynku leasingu
Podobne galerie: Widmo kolejnego zastoju, czyli przedstawiciele BZ WBK krytycznie o krajowym rynku leasingu
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit