Flota » Finanse » Widmo kolejnego zastoju, czyli przedstawiciele BZ WBK krytycznie o krajowym rynku leasingu

Widmo kolejnego zastoju, czyli przedstawiciele BZ WBK krytycznie o krajowym rynku leasingu
2013-02-05 - F. Bednarkiewicz Tagi: Finansowanie, Rynek, Leasing
Prawie 17 mld zł udzielonego finansowania i 54 proc. udział w rynku - tak wygląda leasing pojazdów po 2012 r. według danych Związku Polskiego Leasingu. Oznacza to minimalny spadek (-0,1 proc.) w porównaniu do 2011 r. i niezbyt pozytywne prognozy na nadchodzące miesiące. Zdaniem przedstawicieli BZ WBK Leasing, w roku 2013 spadek ilości leasingowanych pojazdów może być jeszcze większy - wystarczy, że sytuacja gospodarcza nie zmieni się, a branża nie otrzyma żadnego wsparcia ze strony rządu.
Sytuacja na rynku samochodów osobowych i dostawczych jest trudna. W ubiegłym roku dynamika sprzedaży spadała z miesiąca na miesiąc i to nie tylko za sprawą klientów indywidualnych, ale coraz częściej z zakupami zaczęły wstrzymywać się polskie firmy. Potwierdzili to przebadani przez nas przedsiębiorcy, którzy w zdecydowanej większości (60 proc.) na wymianę auta firmowego decydują się po 5 latach lub rzadziej1. W konsekwencji spadek popytu na swoje usługi odczuły także instytucje finansowe, w tym leasingodawcy - ocenia Adrian Michalak, dyrektor sprzedaży w BZ WBK Leasing.
- W 2013 r. branża motoryzacyjna i powiązane z nią finansowanie zewnętrze nie ruszy, jeśli nie zostaną wdrożone zachęty do zakupu ze strony rządu. Chodzi tutaj m.in. o powtarzany od lat postulat dotyczący pełnego odliczenia VAT od samochodów do 3,5t i paliwa do nich. Taki krok na pewno zwiększyłby popyt i korzystnie wpłynął na wyniki branży motoryzacyjnej - dodaje Adrian Michalak.
Według danych IBRM SAMAR, zebranych od wydziałów komunikacji, w 2012 r. zarejestrowanych zostało 270,6 tys. nowych aut, czyli o 1,54 proc. mniej niż w roku 2011. Przełożyło się to automatycznie na wyniki branży leasingowej, która finansując pojazdy o łącznej wartości 16,86 mld zł również odnotowała niewielki spadek (0,1 proc.). Dodatnią dynamikę uzyskał jedynie leasing samochodów osobowych (+3,5 proc. r/r) oraz autobusów (+40 proc. r/r). Popularne "dostawczaki" odnotowały natomiast prawie 6 proc. spadek r/r. Nieco lepiej od rynku poradził sobie BZ WBK Leasing, który w 2012 r. zanotował 0,5 proc. wzrost finansowania pojazdów (ich wartość wyniosła 690 mln zł).
- Finansowanie pojazdów to dla nas kluczowy segment rynku. Konsekwentnie umacniamy na nim swoją pozycję, m.in. dzięki kompleksowej ofercie, organizowanym promocjom oraz ścisłej współpracy z wybranymi dealerami samochodowymi, którzy stanowią jeden z najważniejszych kanałów sprzedaży naszych usług. W 2013 r. zamierzamy postawić na dalsze uproszczenia w procesie sprzedaży, a także na rozwój wachlarza naszych produktów w tym najbardziej popularnych ubezpieczeń - zapowiedział na koniec Adrian Michalak z BZ WBK Leasing.
- W 2013 r. branża motoryzacyjna i powiązane z nią finansowanie zewnętrze nie ruszy, jeśli nie zostaną wdrożone zachęty do zakupu ze strony rządu. Chodzi tutaj m.in. o powtarzany od lat postulat dotyczący pełnego odliczenia VAT od samochodów do 3,5t i paliwa do nich. Taki krok na pewno zwiększyłby popyt i korzystnie wpłynął na wyniki branży motoryzacyjnej - dodaje Adrian Michalak.
Według danych IBRM SAMAR, zebranych od wydziałów komunikacji, w 2012 r. zarejestrowanych zostało 270,6 tys. nowych aut, czyli o 1,54 proc. mniej niż w roku 2011. Przełożyło się to automatycznie na wyniki branży leasingowej, która finansując pojazdy o łącznej wartości 16,86 mld zł również odnotowała niewielki spadek (0,1 proc.). Dodatnią dynamikę uzyskał jedynie leasing samochodów osobowych (+3,5 proc. r/r) oraz autobusów (+40 proc. r/r). Popularne "dostawczaki" odnotowały natomiast prawie 6 proc. spadek r/r. Nieco lepiej od rynku poradził sobie BZ WBK Leasing, który w 2012 r. zanotował 0,5 proc. wzrost finansowania pojazdów (ich wartość wyniosła 690 mln zł).
- Finansowanie pojazdów to dla nas kluczowy segment rynku. Konsekwentnie umacniamy na nim swoją pozycję, m.in. dzięki kompleksowej ofercie, organizowanym promocjom oraz ścisłej współpracy z wybranymi dealerami samochodowymi, którzy stanowią jeden z najważniejszych kanałów sprzedaży naszych usług. W 2013 r. zamierzamy postawić na dalsze uproszczenia w procesie sprzedaży, a także na rozwój wachlarza naszych produktów w tym najbardziej popularnych ubezpieczeń - zapowiedział na koniec Adrian Michalak z BZ WBK Leasing.
źródło: BZ WBK
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Widmo kolejnego zastoju, czyli przedstawiciele BZ WBK krytycznie o krajowym rynku leasingu
Podobne: Widmo kolejnego zastoju, czyli przedstawiciele BZ WBK krytycznie o krajowym rynku leasingu




Podobne galerie: Widmo kolejnego zastoju, czyli przedstawiciele BZ WBK krytycznie o krajowym rynku leasingu



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć