Flota  »  Aktualności  »  Wspólna konstrukcja Solarisa i Škoda Electric na testach w Pilźnie

Wspólna konstrukcja Solarisa i Škoda Electric na testach w Pilźnie

2013-05-06 - F. Bednarkiewicz     Tagi: Skoda, Solaris, Hybryda, Technologia, Autobusy, Testy
Nowy autobus hybrydowy skonstruowany we współpracy firmy Solaris ze Škodą Electric rozpoczął kursy, w położonym na zachodzie Czech, Pilźnie. Oczywistą zaletę pojazdu stanowi możliwość wykorzystania podczas jazdy silnika elektrycznego, dzięki czemu autobus jest bardziej przyjazny środowisku naturalnemu, a zużycie paliwa znacząco obniża się w porównaniu do pojazdów z klasycznym silnikiem spalinowym.
Hybrydowy Solaris z systemem napędowym Škody w wersji dwunastometrowej jest wykorzystywany głównie na liniach przebiegających przez ścisłe centrum Pilzna, do którego wjazd jest dozwolony tylko dla najbardziej ekologicznych pojazdów.

- Dzięki napędowi hybrydowemu autobus porusza się bardzo cicho i emituje do atmosfery znacznie mniej spalin. Dodatkowo pojazd może przejechać całkowicie bezemisyjnie do 10 km, bez konieczności ładowania baterii za pomocą generatora diesla. Koncepcja hybrydowego napędu najlepiej sprawdza się w intensywnej miejskiej eksploatacji, gdzie mamy dużą liczbę przystanków i co za tym idzie niską średnią prędkość przy ogromnej liczbie przyspieszeń i hamowań - mówi Karel Majer, dyrektor Škoda Electric.

Ograniczenie zużycia paliwa o kilkadziesiąt procent jest istotną zaletą autobusu, a wynika ona przede wszystkim z rekuperacji energii, która wytwarzana jest podczas hamowania pojazdu.

- Jest ona magazynowana w bateriach i superkondensatorach, a następnie wykorzystywana podczas jazdy. W trakcie prac nad pojazdem wiele uwagi poświęciliśmy maksymalizacji redukcji zużycia paliwa we wszystkich modułach operacyjnych - wyjaśnia Jiří Flajtingr, szef projektu autobusów hybrydowych w firmie Škoda Electric.
Pojazd musiał spełnić szereg warunków i przejść serię wymagających testów, aby zostać dopuszczonym do ruchu. Testy te były przeprowadzane nie tylko w cyklu miejskim, ale również w centrum testowym TÜV w miejscowości Uhelnice koło Mladá Boleslav. Podczas testów została potwierdzona zgodność wszystkich technicznych parametrów z czeskimi i europejskimi standardami.



źródło: Solaris Bus & Coach

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Wspólna konstrukcja Solarisa i Škoda Electric na testach w Pilźnie