Flota » Aktualności » Wspólna konstrukcja Solarisa i Škoda Electric na testach w Pilźnie

Wspólna konstrukcja Solarisa i Škoda Electric na testach w Pilźnie
Nowy autobus hybrydowy skonstruowany we współpracy firmy Solaris ze Škodą Electric rozpoczął kursy, w położonym na zachodzie Czech, Pilźnie. Oczywistą zaletę pojazdu stanowi możliwość wykorzystania podczas jazdy silnika elektrycznego, dzięki czemu autobus jest bardziej przyjazny środowisku naturalnemu, a zużycie paliwa znacząco obniża się w porównaniu do pojazdów z klasycznym silnikiem spalinowym.
Hybrydowy Solaris z systemem napędowym Škody w wersji dwunastometrowej jest wykorzystywany głównie na liniach przebiegających przez ścisłe centrum Pilzna, do którego wjazd jest dozwolony tylko dla najbardziej ekologicznych pojazdów.
- Dzięki napędowi hybrydowemu autobus porusza się bardzo cicho i emituje do atmosfery znacznie mniej spalin. Dodatkowo pojazd może przejechać całkowicie bezemisyjnie do 10 km, bez konieczności ładowania baterii za pomocą generatora diesla. Koncepcja hybrydowego napędu najlepiej sprawdza się w intensywnej miejskiej eksploatacji, gdzie mamy dużą liczbę przystanków i co za tym idzie niską średnią prędkość przy ogromnej liczbie przyspieszeń i hamowań - mówi Karel Majer, dyrektor Škoda Electric.
Ograniczenie zużycia paliwa o kilkadziesiąt procent jest istotną zaletą autobusu, a wynika ona przede wszystkim z rekuperacji energii, która wytwarzana jest podczas hamowania pojazdu.
- Jest ona magazynowana w bateriach i superkondensatorach, a następnie wykorzystywana podczas jazdy. W trakcie prac nad pojazdem wiele uwagi poświęciliśmy maksymalizacji redukcji zużycia paliwa we wszystkich modułach operacyjnych - wyjaśnia Jiří Flajtingr, szef projektu autobusów hybrydowych w firmie Škoda Electric.
Pojazd musiał spełnić szereg warunków i przejść serię wymagających testów, aby zostać dopuszczonym do ruchu. Testy te były przeprowadzane nie tylko w cyklu miejskim, ale również w centrum testowym TÜV w miejscowości Uhelnice koło Mladá Boleslav. Podczas testów została potwierdzona zgodność wszystkich technicznych parametrów z czeskimi i europejskimi standardami.
- Dzięki napędowi hybrydowemu autobus porusza się bardzo cicho i emituje do atmosfery znacznie mniej spalin. Dodatkowo pojazd może przejechać całkowicie bezemisyjnie do 10 km, bez konieczności ładowania baterii za pomocą generatora diesla. Koncepcja hybrydowego napędu najlepiej sprawdza się w intensywnej miejskiej eksploatacji, gdzie mamy dużą liczbę przystanków i co za tym idzie niską średnią prędkość przy ogromnej liczbie przyspieszeń i hamowań - mówi Karel Majer, dyrektor Škoda Electric.
Ograniczenie zużycia paliwa o kilkadziesiąt procent jest istotną zaletą autobusu, a wynika ona przede wszystkim z rekuperacji energii, która wytwarzana jest podczas hamowania pojazdu.
- Jest ona magazynowana w bateriach i superkondensatorach, a następnie wykorzystywana podczas jazdy. W trakcie prac nad pojazdem wiele uwagi poświęciliśmy maksymalizacji redukcji zużycia paliwa we wszystkich modułach operacyjnych - wyjaśnia Jiří Flajtingr, szef projektu autobusów hybrydowych w firmie Škoda Electric.
źródło: Solaris Bus & Coach
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Wspólna konstrukcja Solarisa i Škoda Electric na testach w Pilźnie
Podobne: Wspólna konstrukcja Solarisa i Škoda Electric na testach w Pilźnie




Podobne galerie: Wspólna konstrukcja Solarisa i Škoda Electric na testach w Pilźnie



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Skoda
Newsletter
Galerie zdjęć