Flota » Aktualności » Współpraca w ramach ABC Bezpieczeństwa
Współpraca w ramach ABC Bezpieczeństwa
2007-11-20 - P. Łukasiewicz Tagi:
14 listopada 2007r. w siedzibie Banku Światowego w Warszawie w ramach programu ABC Bezpieczeństwa odbyły się śniadanie prasowe oraz seminarium.
ABC to podstawa, a podstawa to współpraca - pod tym hasłem organizatorzy zainicjowali dyskusję na temat współpracy na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Misją programu, którego pomysłodawcą i organizatorem jest agencja Link PR jest łączenie, koordynacja i promocja działań profesjonalistów reprezentujących: merytorycznie przygotowane instytucje, firmy finansujące i prowadzące ciekawe inicjatywy, media kształtujące świadomość społeczną oraz samo społeczeństwo. Przedstawiciele tych czterech grup wzięli udział w seminarium w Banku Światowym.
Spotkanie otworzył Oscar de Bruyn Kops z Banku Światowego, który wskazał na fakt, iż Polska jest jednym z najniżej notowanych krajów w Europie w aspekcie bezpieczeństwa drogowego. Podkreślił tym samym, że jest w tej kwestii wiele do zrobienia. Radosław Czapski podkreślił z kolei, że problem bezpieczeństwa na drogach jest jednym z głównych obszarów działania Banku Światowego. Elżbieta Koncka z agencji Link PR zaprezentowała wnioski z działań w ramach kampanii ABC Bezpieczeństwa w roku 2007 oraz projekt programu ABC Bezpieczeństwa na rok 2008. Podkreśliła, że dotychczasowe działania agencji Link PR w zakresie bezpieczeństwa w ruchu drogowym potwierdzają, że niezbędną podstawą jest współpraca - przede wszystkim na drodze, ale także wśród instytucji, firm, mediów i samego społeczeństwa.
Krzysztof Jamrozik z Sekretariatu Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego wskazał na główne obszary działań Rady, a także podtrzymał ideę współpracy instytucji z sektorem prywatnym i mediami na rzecz poprawy sytuacji na polskich drogach.
Przedstawiciel jednego z Patronów Honorowych Seminarium - Esko Kilpinen, Prezes Skandynawsko-Polskiej Izby Gospodarczej, podkreślił, iż firmy będące członkami Izby aktywnie działają w zakresie poprawy bezpieczeństwa na drogach, realizując ideę społecznego zaangażowania biznesu. Jedną z tych firm jest Statoil Poland, która już od 2000 roku prowadzi w Polsce kampanię na rzecz bezpieczeństwa dzieci. Krystyna Antoniewicz-Sas ze Statoil Poland opowiedziała zebranym o działaniach w ramach tej kampanii, podkreśliła także, że firma chętnie angażuje się w tego typu inicjatywy, stąd rola Honorowego Partnera Seminarium ABC Bezpieczeństwa w Banku Światowym.
Tomasz Matuszewski z Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego mówił o idei współpracy na przykładzie szkolenia młodych kierowców. Stwierdził, że obecny system jest niedoskonały, a jego rezultatem nie jest kierowca jeżdżący bezpiecznie. W związku z tym wskazał na potrzebę współpracy Ośrodków Szkolenia Kierowców, WORD-ów, starostw powiatowych oraz Policji w zakresie szkolenia adeptów jazdy samochodem, bo tylko w takiej sytuacji będzie możliwa poprawa funkcjonującego systemu.
Z kolei Waldemar Kruk, Prezes Polskich Badań Outdooru przedstawił wyniki raportów dotyczących zewnętrznych nośników reklamowych, o które toczy się ostatnio gorąca dyskusja. Rzecz dotyczy wpływu nośników outdoorowych na obniżenie poziomu koncentracji kierowcy i zwiększanie liczby wypadków. Waldemar Kruk pokazał na przykładzie najnowszych badań amerykańskich, że billboardy i inne nośniki zewnętrzne nie wpływają negatywnie na kierowcę. Po Seminarium w kuluarach polemizowali z wynikami tychże badań m.in. przedstawiciele Zarządu Dróg Miejskich. Różnica zdań i emocje wzbudzane przy okazji tej dyskusji pokazują, że niezbędna jest komunikacja, otwartość i współpraca w tym zakresie.
Gościem specjalnym Seminarium był Matti Järvinen z Finlandii, z Central Organisation for Traffic Safety (Liikenneturva). Przedstawił fińskie doświadczenia w kwestii współpracy na rzecz bezpieczeństwa na linii: Instytucje - Firmy - Media - Społeczeństwo. Podkreślił, że standardem w Finlandii jest wspólne prowadzenie kampanii na rzecz bezpieczeństwa przez rządowe instytucje i firmy komercyjne, we współpracy z mediami i całym społeczeństwem. Wskazał, że niezbędna przy takich działaniach jest profesjonalna baza danych, zawierająca między innymi szczegółowe analizy problemu oraz grupy docelowej.
Patronat Honorowy nad śniadaniem prasowym i seminarium objęli: Ministerstwo Transportu, Marszałek Województwa Mazowieckiego Pan Adam Struzik, Bank Światowy oraz Skandynawsko-Polska Izba Gospodarcza. Patronem Medialnym był AMS, a Partnerem Honorowym Statoil Poland.
ABC to podstawa, a podstawa to współpraca - pod tym hasłem organizatorzy zainicjowali dyskusję na temat współpracy na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Misją programu, którego pomysłodawcą i organizatorem jest agencja Link PR jest łączenie, koordynacja i promocja działań profesjonalistów reprezentujących: merytorycznie przygotowane instytucje, firmy finansujące i prowadzące ciekawe inicjatywy, media kształtujące świadomość społeczną oraz samo społeczeństwo. Przedstawiciele tych czterech grup wzięli udział w seminarium w Banku Światowym.
Spotkanie otworzył Oscar de Bruyn Kops z Banku Światowego, który wskazał na fakt, iż Polska jest jednym z najniżej notowanych krajów w Europie w aspekcie bezpieczeństwa drogowego. Podkreślił tym samym, że jest w tej kwestii wiele do zrobienia. Radosław Czapski podkreślił z kolei, że problem bezpieczeństwa na drogach jest jednym z głównych obszarów działania Banku Światowego. Elżbieta Koncka z agencji Link PR zaprezentowała wnioski z działań w ramach kampanii ABC Bezpieczeństwa w roku 2007 oraz projekt programu ABC Bezpieczeństwa na rok 2008. Podkreśliła, że dotychczasowe działania agencji Link PR w zakresie bezpieczeństwa w ruchu drogowym potwierdzają, że niezbędną podstawą jest współpraca - przede wszystkim na drodze, ale także wśród instytucji, firm, mediów i samego społeczeństwa.
Przedstawiciel jednego z Patronów Honorowych Seminarium - Esko Kilpinen, Prezes Skandynawsko-Polskiej Izby Gospodarczej, podkreślił, iż firmy będące członkami Izby aktywnie działają w zakresie poprawy bezpieczeństwa na drogach, realizując ideę społecznego zaangażowania biznesu. Jedną z tych firm jest Statoil Poland, która już od 2000 roku prowadzi w Polsce kampanię na rzecz bezpieczeństwa dzieci. Krystyna Antoniewicz-Sas ze Statoil Poland opowiedziała zebranym o działaniach w ramach tej kampanii, podkreśliła także, że firma chętnie angażuje się w tego typu inicjatywy, stąd rola Honorowego Partnera Seminarium ABC Bezpieczeństwa w Banku Światowym.
Tomasz Matuszewski z Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego mówił o idei współpracy na przykładzie szkolenia młodych kierowców. Stwierdził, że obecny system jest niedoskonały, a jego rezultatem nie jest kierowca jeżdżący bezpiecznie. W związku z tym wskazał na potrzebę współpracy Ośrodków Szkolenia Kierowców, WORD-ów, starostw powiatowych oraz Policji w zakresie szkolenia adeptów jazdy samochodem, bo tylko w takiej sytuacji będzie możliwa poprawa funkcjonującego systemu.
Z kolei Waldemar Kruk, Prezes Polskich Badań Outdooru przedstawił wyniki raportów dotyczących zewnętrznych nośników reklamowych, o które toczy się ostatnio gorąca dyskusja. Rzecz dotyczy wpływu nośników outdoorowych na obniżenie poziomu koncentracji kierowcy i zwiększanie liczby wypadków. Waldemar Kruk pokazał na przykładzie najnowszych badań amerykańskich, że billboardy i inne nośniki zewnętrzne nie wpływają negatywnie na kierowcę. Po Seminarium w kuluarach polemizowali z wynikami tychże badań m.in. przedstawiciele Zarządu Dróg Miejskich. Różnica zdań i emocje wzbudzane przy okazji tej dyskusji pokazują, że niezbędna jest komunikacja, otwartość i współpraca w tym zakresie.
Gościem specjalnym Seminarium był Matti Järvinen z Finlandii, z Central Organisation for Traffic Safety (Liikenneturva). Przedstawił fińskie doświadczenia w kwestii współpracy na rzecz bezpieczeństwa na linii: Instytucje - Firmy - Media - Społeczeństwo. Podkreślił, że standardem w Finlandii jest wspólne prowadzenie kampanii na rzecz bezpieczeństwa przez rządowe instytucje i firmy komercyjne, we współpracy z mediami i całym społeczeństwem. Wskazał, że niezbędna przy takich działaniach jest profesjonalna baza danych, zawierająca między innymi szczegółowe analizy problemu oraz grupy docelowej.
Patronat Honorowy nad śniadaniem prasowym i seminarium objęli: Ministerstwo Transportu, Marszałek Województwa Mazowieckiego Pan Adam Struzik, Bank Światowy oraz Skandynawsko-Polska Izba Gospodarcza. Patronem Medialnym był AMS, a Partnerem Honorowym Statoil Poland.
źródło: www.abcbezpieczenstwa.pl
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Współpraca w ramach ABC Bezpieczeństwa
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit

