Flota  »  Sprzęt / technika  »  Wycieraczki płaskie czy konwencjonalne - co wybrać?
			
			
			
			 
									
					
					Wycieraczki płaskie czy konwencjonalne - co wybrać?
							2012-05-29 - F. Bednarkiewicz     Tagi: Eksploatacja, Serwisowanie, Wycieraczki
						
						
						Wycieraczki samochodowe - rzecz dzisiaj tak oczywista, że mało kto zaprząta sobie nimi myśl bez powodu. Przez większość czasu spoczywają sobie spokojnie na podszybiu naszego samochodu (tudzież przy bocznych słupkach naszego Seata) i przyciągają naszą uwagę dopiero kiedy na szybie pojawią się wyraźne smugi, a dźwięk przesuwającej się po szybie gumy zacznie zagłuszać radio.
						Wówczas stajemy bez koniecznością wyboru nowych piór do naszych wycieraczek. Tutaj bogactwo oferty rozmaitych producentów oraz spora rozbieżność wcale nie ułatwiają nam sprawy, stąd też ten krótki poradnik na temat wyboru odpowiedniego asortymentu. Zwrócić uwagę należy bowiem na tylko na wybór odpowiedniego rozmiaru i marki, ale także na materiały wykorzystane do produkcji piór oraz samą ich konstrukcję.
						Na pierwszy ogień idzie zwykle dylemat: wycieraczki płaskie czy konwencjonalne, wyposażone w przegubowy stelaż? To pierwsze rozwiązanie zdobywa obecnie coraz większą popularność, co jednak nie znaczy, że jest pozbawione wad. Co prawda konstrukcje bezprzegubowe nie rdzewieją, stawiają mniejszy opór powietrza i lepiej przylegają do szyby przy wyższych prędkościach, lecz ich cena jest często znacznie wyższa, a wybór bardzo skomplikowany.
	
	
	
	
						W przypadku szyb wypukłych, płaskie wycieraczki muszą być bowiem odpowiednio wyprofilowane. Jeżeli więc zdecydujemy się na zakup konkretnych wycieraczek bezprzegubowych, koniecznie sprawdźmy na ich opakowaniu, czy są one przeznaczone do naszego pojazdu. Samo kompatybilne mocowanie oraz długość wycieraczek nie dają bowiem gwarancji, że ich wygięcie będzie odpowiednio dopasowane do szyby w naszym aucie.Dobór wycieraczek konwencjonalnych jest znacznie prostszy. W tym przypadku istotne jest jedynie mocowanie oraz rozmiar, co pozwala dobrać odpowiednie piór do maszyn zupełnie nowych, jak i zaawansowanych wiekowo. Należy jednak pamiętać, że takie konstrukcje mogą mieć problemy z przyleganiem do szyby przy silnym wietrze lub po prostu w czasie jazdy z dużą prędkością.W kwestii dylematu między piórami konwencjonalnymi i płaskimi należy także wspomnieć o grzechu nadmiernej oszczędności popełnianym przez wielu kierowców. Jeśli nas samochód fabrycznie wyposażony był w pióra płaskie, to tylko takie wycieraczki możemy zamontować jako zamienniki. Wycieraczki ze stelażem często nie mieszczą się bowiem w nowych autach w szczelinie pomiędzy maską i szybą.
					
					
źródło: foto e-NV200 - wordcarsfans
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Wycieraczki płaskie czy konwencjonalne - co wybrać?
Podobne: Wycieraczki płaskie czy konwencjonalne - co wybrać?
				 Usługi serwisowe i części zamienne Scania dostępne w sklepie internetowym »
Usługi serwisowe i części zamienne Scania dostępne w sklepie internetowym »
					
					 Renault Polska wprowadza kontrakty serwisowe także dla klientów indywidualnych »
Renault Polska wprowadza kontrakty serwisowe także dla klientów indywidualnych »
					
					 STILL rozpoczyna serwisowanie aut elektrycznych »
STILL rozpoczyna serwisowanie aut elektrycznych »
					
					 Felgi aluminiowe - jak dobrze wybrać? »
Felgi aluminiowe - jak dobrze wybrać? »
					
				Podobne galerie: Wycieraczki płaskie czy konwencjonalne - co wybrać?
				 Mercedes Sprinter 2018 - oficjalne zdjęcia vana »
Mercedes Sprinter 2018 - oficjalne zdjęcia vana »
					
					 Autonomiczne pługi Mercedesa »
Autonomiczne pługi Mercedesa »
					
					 Toyota JPN Taxi - prezentacja taksówki z hybrydą LPG »
Toyota JPN Taxi - prezentacja taksówki z hybrydą LPG »
					
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Galerie zdjęć
			Newsletter
			

 Nissan e-NV200 - elektryczny minivan
Nissan e-NV200 - elektryczny minivan Nissan e-NV200 - elektryczny minivan
Nissan e-NV200 - elektryczny minivan Nissan e-NV200 - elektryczny minivan
Nissan e-NV200 - elektryczny minivan Nissan e-NV200 - elektryczny minivan
Nissan e-NV200 - elektryczny minivan Nissan e-NV200 - elektryczny minivan
Nissan e-NV200 - elektryczny minivan Nissan e-NV200 - elektryczny minivan
Nissan e-NV200 - elektryczny minivan Nissan e-NV200 - elektryczny minivan
Nissan e-NV200 - elektryczny minivan 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Tapety Hummer
Tapety Hummer  Ford GT według GeigerCars
Ford GT według GeigerCars  Grand Prix Monako - pitbabes
Grand Prix Monako - pitbabes  
 
			
 
 
			