Flota  »  Sprzęt / technika  »  Wycieraczki płaskie czy konwencjonalne - co wybrać?

Wycieraczki płaskie czy konwencjonalne - co wybrać?

2012-05-29 - F. Bednarkiewicz     Tagi: Eksploatacja, Serwisowanie, Wycieraczki
Wycieraczki samochodowe - rzecz dzisiaj tak oczywista, że mało kto zaprząta sobie nimi myśl bez powodu. Przez większość czasu spoczywają sobie spokojnie na podszybiu naszego samochodu (tudzież przy bocznych słupkach naszego Seata) i przyciągają naszą uwagę dopiero kiedy na szybie pojawią się wyraźne smugi, a dźwięk przesuwającej się po szybie gumy zacznie zagłuszać radio. Wówczas stajemy bez koniecznością wyboru nowych piór do naszych wycieraczek. Tutaj bogactwo oferty rozmaitych producentów oraz spora rozbieżność wcale nie ułatwiają nam sprawy, stąd też ten krótki poradnik na temat wyboru odpowiedniego asortymentu. Zwrócić uwagę należy bowiem na tylko na wybór odpowiedniego rozmiaru i marki, ale także na materiały wykorzystane do produkcji piór oraz samą ich konstrukcję. Na pierwszy ogień idzie zwykle dylemat: wycieraczki płaskie czy konwencjonalne, wyposażone w przegubowy stelaż? To pierwsze rozwiązanie zdobywa obecnie coraz większą popularność, co jednak nie znaczy, że jest pozbawione wad. Co prawda konstrukcje bezprzegubowe nie rdzewieją, stawiają mniejszy opór powietrza i lepiej przylegają do szyby przy wyższych prędkościach, lecz ich cena jest często znacznie wyższa, a wybór bardzo skomplikowany.
W przypadku szyb wypukłych, płaskie wycieraczki muszą być bowiem odpowiednio wyprofilowane. Jeżeli więc zdecydujemy się na zakup konkretnych wycieraczek bezprzegubowych, koniecznie sprawdźmy na ich opakowaniu, czy są one przeznaczone do naszego pojazdu. Samo kompatybilne mocowanie oraz długość wycieraczek nie dają bowiem gwarancji, że ich wygięcie będzie odpowiednio dopasowane do szyby w naszym aucie.Dobór wycieraczek konwencjonalnych jest znacznie prostszy. W tym przypadku istotne jest jedynie mocowanie oraz rozmiar, co pozwala dobrać odpowiednie piór do maszyn zupełnie nowych, jak i zaawansowanych wiekowo. Należy jednak pamiętać, że takie konstrukcje mogą mieć problemy z przyleganiem do szyby przy silnym wietrze lub po prostu w czasie jazdy z dużą prędkością.W kwestii dylematu między piórami konwencjonalnymi i płaskimi należy także wspomnieć o grzechu nadmiernej oszczędności popełnianym przez wielu kierowców. Jeśli nas samochód fabrycznie wyposażony był w pióra płaskie, to tylko takie wycieraczki możemy zamontować jako zamienniki. Wycieraczki ze stelażem często nie mieszczą się bowiem w nowych autach w szczelinie pomiędzy maską i szybą.



źródło: foto e-NV200 - wordcarsfans

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Wycieraczki płaskie czy konwencjonalne - co wybrać?