Flota  »  Aktualności  »  Całkowicie elektryczne Fuso Canter E-Cell - jazda nawet 64 proc. taniej

Całkowicie elektryczne Fuso Canter E-Cell - jazda nawet 64 proc. taniej

2015-11-06 - F. Bednarkiewicz     Tagi: Ciężarówki, Eksploatacja, Ekologia, Fuso Canter, Fuso
W połowie 2014 r. firma FUSO przekazała osiem egzemplarzy modelu do testów w warunkach normalnej eksploatacji. Każdy z nich był przez roku użytkowany na drogach Portugalii, a w tym czasie podlegał stałemu monitorowaniu. Elektryczne Cantery otrzymały nadwozia skrzyniowe oraz typu platforma. Wykorzystywano je do rozwożenia paczek i towarów, a także prac komunalnych i robót publicznych.
Średnio elektryczne Cantery pokonywały 50 km dziennie, a maksymalny uzyskany dystans sięgnął 109 km. W sumie osiem pojazdów bez żadnych problemów przez rok przejechało 51 500 km. Największy przebieg ma za sobą Canter użytkowany przez firmę spedycyjną Transporta, której kierowcy w czasie testów pokonali łącznie 14 000 km. Zasięg litowo-jonowych akumulatorów ustabilizował się na poziomie 100 km. Jedno ładowanie z 230-woltowego gniazdka zajmuje około 7 godzin. Przy użyciu systemu szybkiego ładowania czas ten wynosi jedynie godzinę.
Jeśli wziąć pod uwagę aktualne ceny oleju napędowego i prądu w Portugalii, w czasie testów użytkowanie Cantera E-Cell było o 64% tańsze od jazdy porównywalną ciężarówką z konwencjonalnym silnikiem spalinowym. W praktyce Canter z jednostką wysokoprężną spala około 14,08 l paliwa na 100 km, zależnie od konfiguracji i obciążenia, a FUSO Canter E-Cell na tym samym dystansie zużywa 47,6 kWh energii. Stopień oszczędności może się naturalnie różnić w zależności od kosztów paliwa i energii w danym kraju.



źródło: Mercedes-Benz

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Całkowicie elektryczne Fuso Canter E-Cell - jazda nawet 64 proc. taniej