Flota  »  Aktualności  »  Volvo FL w nowych wersjach - z lżejszym o 200 kg silnikiem i napędem 4x4

Volvo FL w nowych wersjach - z lżejszym o 200 kg silnikiem i napędem 4x4

2014-12-14 - F. Bednarkiewicz     Tagi: Volvo, Premiery, Ciężarówki, Volvo FL
Volvo FL, specjalista Volvo Trucks w segmencie miejskiego transportu dystrybucyjnego, rozszerza swoją gamę. Po pierwsze, kompaktowy, 5-litrowy silnik zgodny z normą emisji spalin Euro 6 jest oferowany także w pojazdach o DMC 14 i 16 ton, zapewniając dodatkowe 200 kg ładowności. Ponadto, opracowany przez Volvo Trucks system zarządzania flotą Dynafleet jest dostępny jako wyposażenie fabryczne.
Opracowany przez Volvo Trucks czterocylindrowy silnik o pojemności 5 litrów spełnia normę emisji spalin Euro 6 i jest dostępny w wariantach o mocy 240 i 210 KM i momencie obrotowym odpowiednio: 900 i 800 Nm. Obydwa te warianty zostaną zaoferowane także tym nabywcom Volvo FL, którzy wybierają pojazdy o DMC 14 i 16 ton. Ponieważ w nowej konfiguracji zespół: silnik - skrzynia biegów, jest o 200 kg lżejszy, w porównaniu z sześciocylindrowym silnikiem Euro 6, proporcjonalnie wzrasta ładowność pojazdu.
- Pięciocylindrowa jednostka napędowa może być korzystną alternatywą dla klientów, którzy, chociaż ma co dzień nie wykorzystują maksymalnej dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu, chcą być przygotowani także do transportu cięższych ładunków - tłumaczy Pernilla Sustovic, menedżer ds. segmentu transportu dystrybucyjnego w Volvo Trucks.
Na tym jednak nie koniec nowości. Volvo FL jest teraz bowiem dostępne także w wersji z napędem na cztery koła (4x4). W takim wydaniu jest to kandydat pojazd specjalny, użytkowany zarówno w otoczeniu miejskim, jak i w bardziej wymagających warunkach, lub np. jako samochód serwisowy w kamieniołomie czy na terenie budowy.

Volvo FL 4x4 posiada stały napęd na cztery koła. Jest wyposażone w dwubiegową skrzynkę rozdzielczą. Bieg wysoki (szosowy) jest wykorzystywany podczas jazdy w warunkach normalnych. Gdy warunki stają bardziej wymagające, wystarczy nacisnąć przycisk na desce rozdzielczej, by włączyć bieg niski (terenowy). Pojazd może być wyposażony w dodatkowy punkt poboru sprężonego powietrza w podwoziu, umożliwiający pompowanie opon lub np. zasilanie urządzeń pneumatycznych.

- Najbardziej zauważalną cechą nowego Volvo FL 4x4 jest wyżej posadowiona rama podwozia, a więc także większy prześwit: o nieco ponad 6 cm z przodu i 10 cm z tyłu, w porównaniu z wersją 4x2. Wyższe podwozie oznacza także większy kąt natarcia - 25 stopni - co ułatwia wyjazd z wykopów i głębokich kolein - wyjaśnia tutaj Pernilla Sustovic.



źródło: Volvo Trucks

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Volvo FL w nowych wersjach - z lżejszym o 200 kg silnikiem i napędem 4x4