Flota » Aktualności » Volvo FL w nowych wersjach - z lżejszym o 200 kg silnikiem i napędem 4x4

Volvo FL w nowych wersjach - z lżejszym o 200 kg silnikiem i napędem 4x4
2014-12-14 - F. Bednarkiewicz Tagi: Volvo, Premiery, Ciężarówki, Volvo FL
Volvo FL, specjalista Volvo Trucks w segmencie miejskiego transportu dystrybucyjnego, rozszerza swoją gamę. Po pierwsze, kompaktowy, 5-litrowy silnik zgodny z normą emisji spalin Euro 6 jest oferowany także w pojazdach o DMC 14 i 16 ton, zapewniając dodatkowe 200 kg ładowności. Ponadto, opracowany przez Volvo Trucks system zarządzania flotą Dynafleet jest dostępny jako wyposażenie fabryczne.
Opracowany przez Volvo Trucks czterocylindrowy silnik o pojemności 5 litrów spełnia normę emisji spalin Euro 6 i jest dostępny w wariantach o mocy 240 i 210 KM i momencie obrotowym odpowiednio: 900 i 800 Nm. Obydwa te warianty zostaną zaoferowane także tym nabywcom Volvo FL, którzy wybierają pojazdy o DMC 14 i 16 ton. Ponieważ w nowej konfiguracji zespół: silnik - skrzynia biegów, jest o 200 kg lżejszy, w porównaniu z sześciocylindrowym silnikiem Euro 6, proporcjonalnie wzrasta ładowność pojazdu.
- Pięciocylindrowa jednostka napędowa może być korzystną alternatywą dla klientów, którzy, chociaż ma co dzień nie wykorzystują maksymalnej dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu, chcą być przygotowani także do transportu cięższych ładunków - tłumaczy Pernilla Sustovic, menedżer ds. segmentu transportu dystrybucyjnego w Volvo Trucks.
Na tym jednak nie koniec nowości. Volvo FL jest teraz bowiem dostępne także w wersji z napędem na cztery koła (4x4). W takim wydaniu jest to kandydat pojazd specjalny, użytkowany zarówno w otoczeniu miejskim, jak i w bardziej wymagających warunkach, lub np. jako samochód serwisowy w kamieniołomie czy na terenie budowy.
Volvo FL 4x4 posiada stały napęd na cztery koła. Jest wyposażone w dwubiegową skrzynkę rozdzielczą. Bieg wysoki (szosowy) jest wykorzystywany podczas jazdy w warunkach normalnych. Gdy warunki stają bardziej wymagające, wystarczy nacisnąć przycisk na desce rozdzielczej, by włączyć bieg niski (terenowy). Pojazd może być wyposażony w dodatkowy punkt poboru sprężonego powietrza w podwoziu, umożliwiający pompowanie opon lub np. zasilanie urządzeń pneumatycznych.
- Najbardziej zauważalną cechą nowego Volvo FL 4x4 jest wyżej posadowiona rama podwozia, a więc także większy prześwit: o nieco ponad 6 cm z przodu i 10 cm z tyłu, w porównaniu z wersją 4x2. Wyższe podwozie oznacza także większy kąt natarcia - 25 stopni - co ułatwia wyjazd z wykopów i głębokich kolein - wyjaśnia tutaj Pernilla Sustovic.
Volvo FL 4x4 posiada stały napęd na cztery koła. Jest wyposażone w dwubiegową skrzynkę rozdzielczą. Bieg wysoki (szosowy) jest wykorzystywany podczas jazdy w warunkach normalnych. Gdy warunki stają bardziej wymagające, wystarczy nacisnąć przycisk na desce rozdzielczej, by włączyć bieg niski (terenowy). Pojazd może być wyposażony w dodatkowy punkt poboru sprężonego powietrza w podwoziu, umożliwiający pompowanie opon lub np. zasilanie urządzeń pneumatycznych.
- Najbardziej zauważalną cechą nowego Volvo FL 4x4 jest wyżej posadowiona rama podwozia, a więc także większy prześwit: o nieco ponad 6 cm z przodu i 10 cm z tyłu, w porównaniu z wersją 4x2. Wyższe podwozie oznacza także większy kąt natarcia - 25 stopni - co ułatwia wyjazd z wykopów i głębokich kolein - wyjaśnia tutaj Pernilla Sustovic.
źródło: Volvo Trucks
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Volvo FL w nowych wersjach - z lżejszym o 200 kg silnikiem i napędem 4x4
Podobne: Volvo FL w nowych wersjach - z lżejszym o 200 kg silnikiem i napędem 4x4




Podobne galerie: Volvo FL w nowych wersjach - z lżejszym o 200 kg silnikiem i napędem 4x4



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Volvo
Galerie zdjęć
Newsletter