Flota » Sprzęt / technika » AdBlue - co, jak i dlaczego?

AdBlue - co, jak i dlaczego?
2012-08-02 - F. Bednarkiewicz Tagi: Eksploatacja, Technologia, Euro 6, AdBlue
Od 1 stycznia 2014 roku obowiązywać zacznie uchwalona przez Parlament Europejski norma emisji spalin Euro 6. Rozporządzenie ma dotyczyć fabrycznie nowych samochodów ciężarowych i autobusów i w porównaniu z dotychczasową normą Euro 5 zapowiada ograniczenie emisji tlenków azotu (NOx) o 77%, zaś cząstek stałych (PM) o połowę.
Obowiązywanie norm Euro, w transporcie drogowym, powoduje stopniową wymianę floty samochodowej na coraz to nowsze pojazdy. Tendencje te dodatkowo wspierane są poprzez zastosowanie progresywnych stawek myta - na przykład w Polsce od lipca 2011r. wprowadzony został elektroniczny system poboru opłat viaTOLL, który do 2014r. zakłada objęcie 2880km dróg.
W obliczu rosnących wymagań, znaczna większość producentów samochodów ciężarowych i/lub autobusów, dostosowując procesy oczyszczania spalin do spełniania restrykcyjnych norm UE w zakresie emisji NOx, postawiła na technologię SCR (Selektywna Redukcja Kataliczna). SCR polega na redukcji NOx w nietoksyczny azot i parę wodną wykorzystując właśnie dodatek AdBlue.
Czym jest owy płyn? AdBlue to nic innego niż mieszanina technicznie czystego mocznika i wody zdemineralizowanej; 32,5% roztwór mocznika jest nietoksyczny, bezbarwny, bezwonny (okresowo z lekkim zapachem amoniaku), bezpieczny dla otoczenia i przyjazny dla środowiska. Głównymi czynnikami determinującymi okres trwałości AdBlue są temperatura otoczenia oraz ekspozycja świetlna.
W obliczu rosnących wymagań, znaczna większość producentów samochodów ciężarowych i/lub autobusów, dostosowując procesy oczyszczania spalin do spełniania restrykcyjnych norm UE w zakresie emisji NOx, postawiła na technologię SCR (Selektywna Redukcja Kataliczna). SCR polega na redukcji NOx w nietoksyczny azot i parę wodną wykorzystując właśnie dodatek AdBlue.
źródło: etransport.pl; foto: lweltd.co.uk
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
AdBlue - co, jak i dlaczego?
Podobne: AdBlue - co, jak i dlaczego?




Podobne galerie: AdBlue - co, jak i dlaczego?



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć