Flota  »  Sprzęt / technika  »  AdBlue - co, jak i dlaczego?
dystrybutor AdBlue

AdBlue - co, jak i dlaczego?

2012-08-02 - F. Bednarkiewicz     Tagi: Eksploatacja, Technologia, Euro 6, AdBlue
Od 1 stycznia 2014 roku obowiązywać zacznie uchwalona przez Parlament Europejski norma emisji spalin Euro 6. Rozporządzenie ma dotyczyć fabrycznie nowych samochodów ciężarowych i autobusów i w porównaniu z dotychczasową normą Euro 5 zapowiada ograniczenie emisji tlenków azotu (NOx) o 77%, zaś cząstek stałych (PM) o połowę.
dystrybutor AdBlue
Obowiązywanie norm Euro, w transporcie drogowym, powoduje stopniową wymianę floty samochodowej na coraz to nowsze pojazdy. Tendencje te dodatkowo wspierane są poprzez zastosowanie progresywnych stawek myta - na przykład w Polsce od lipca 2011r. wprowadzony został elektroniczny system poboru opłat viaTOLL, który do 2014r. zakłada objęcie 2880km dróg.

W obliczu rosnących wymagań, znaczna większość producentów samochodów ciężarowych i/lub autobusów, dostosowując procesy oczyszczania spalin do spełniania restrykcyjnych norm UE w zakresie emisji NOx, postawiła na technologię SCR (Selektywna Redukcja Kataliczna). SCR polega na redukcji NOx w nietoksyczny azot i parę wodną wykorzystując właśnie dodatek AdBlueŸ.
Czym jest owy płyn? AdBlue to nic innego niż mieszanina technicznie czystego mocznika i wody zdemineralizowanej; 32,5% roztwór mocznika jest nietoksyczny, bezbarwny, bezwonny (okresowo z lekkim zapachem amoniaku), bezpieczny dla otoczenia i przyjazny dla środowiska. Głównymi czynnikami determinującymi okres trwałości AdBlue są temperatura otoczenia oraz ekspozycja świetlna.



źródło: etransport.pl; foto: lweltd.co.uk

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

AdBlue - co, jak i dlaczego?