Flota » Aktualności » Alians Renault-Nissan i Daimler rozpoczynają strategiczną współpracę

Alians Renault-Nissan i Daimler rozpoczynają strategiczną współpracę
Alians Renault-Nissan i Daimler AG ogłosiły dziś rozpoczęcie szeroko zakrojonej strategicznej współpracy, która pozwoli obu grupom na szybkie uzyskanie korzyści z szeregu konkretnych projektów oraz wymianę najlepszych praktyk.
Obie grupy zapowiedziały również krzyżowe objęcie swoich akcji. Alians Renault-Nissan obejmie 3,1% akcji Daimlera, natomiast Daimler - 3,1% akcji Renault i 3,1% akcji Nissana. Według dr Dietera Zetsche, prezesa zarządu Daimler AG i dyrektora Mercedes-Benz Cars: Daimler i Alians Renault-Nissan dołożą wspólnych starań, aby stworzyć solidny fundament pod udaną i głęboką współpracę o strategicznym znaczeniu, opartą na szeregu konkretnych i atrakcyjnych projektów. Nasze umiejętności doskonale się uzupełniają. Od tej chwili na dobre podnosimy naszą konkurencyjność w segmencie małych oraz kompaktowych samochodów i zmniejszamy emisję CO2. Wiemy, że możemy projektować odmienne produkty dla każdej z marek w oparciu o wspólne elementy konstrukcyjne i podzespoły. Nie będzie to miało żadnego wpływu na tożsamość naszych marek.
Carlos Ghosn, prezes - dyrektor generalny Aliansu Renault-Nissan, potwierdził: Alians Renault-Nissan udowodnił swoją zdolność do partnerskiej współpracy. Doświadczenie to ma dziś zasadnicze znaczenie w świecie motoryzacji, a w przyszłości będzie jeszcze ważniejsze. Ogłoszone dziś porozumienie pozwoli nam na poszerzenie strategicznej współpracy i wygenerowanie trwałej wartości dla Aliansu Renault-Nissan i Daimlera.
Razem będziemy mogli poszerzyć naszą ofertę produktową, zoptymalizować wykorzystanie dostępnych zasobów i opracować innowacyjne technologie niezbędne na okres najbliższych dziesięciu lat.
Mocne strony porozumienia o współpracy
Po intensywnych rozmowach podjęto decyzję o natychmiastowym rozpoczęciu szeregu projektów:Wspólne podstawowe elementy konstrukcyjne dla małych samochodów
Następca obecnego smarta fortwo, nowy czteromiejscowy model smart i przyszłe Renault Twingo będą produkowane w oparciu o wspólnie opracowane podstawowe elementy konstrukcyjne. Samochody będą różnić się między sobą designem. Podstawową cechą nowego rozwiązania konstrukcyjnego będzie napęd tylny przejęty z obecnych modeli smart.Pierwsze wspólnie opracowane modele wejdą do sprzedaży w 2013 roku. Zakład w Hambach, wytwarzający obecnie smarty będzie produkował wersje 2-osobowe, a fabryka Renault w Novo Mesto, w Słowenii - wersje 4-osobowe. Już w momencie wprowadzenia na rynek modele te będą dostępne w wersji elektrycznej.Zespoły napędowe
Współpraca w zakresie zespołów napędowych będzie ukierunkowana na wspólne opracowanie silników wysokoprężnych i benzynowych wyróżniających się niskim zużyciem paliwa.
Alians Renault-Nissan dostarczy Daimlerowi 3- i 4-cylindrowe silniki benzynowe i wysokoprężne, zaadaptowane i zmodyfikowane z uwzględnieniem specyfiki konstrukcyjnej samochodów Mercedesa. Będzie to współpraca korzystna dla obu stron: Daimler będzie mógł wykorzystać silniki Aliansu Renault-Nissan i zwiększyć możliwości sprzedaży swojej przyszłej gamy kompaktowych samochodów, zapewniając z drugiej strony Aliansowi Renault-Nissan lepsze wykorzystanie mocy produkcyjnych.Daimler dostarczy Infiniti silniki wysokoprężne i benzynowe montowane w jego obecnej gamie 4- i 6-cylindrowe jednostki benzynowe i wysokoprężne. Również i w tym zakresie współpraca będzie korzystna dla obu stron: marka Infiniti będzie mogła stosować silniki Daimlera, a Daimler lepiej wykorzysta swoje moce produkcyjne.Daimler, Renault i Nissan będą również współpracowały w zakresie projektów przyszłych silników wysokoprężnych i benzynowych. Decyzje o wyborze zakładów produkcyjnych zostaną podjęte później w celu zapewnienia równomiernego rozłożenia produkcji pomiędzy fabryki każdego z partnerów.Przyjęte rozwiązania techniczne umożliwią zachowanie odrębnej tożsamości marki i produktów każdej ze stron porozumienia, a jednocześnie zapewnią wysoce konkurencyjny poziom kosztów. Części nieistotne z punktu widzenia tożsamości marki zostaną objęte standaryzacją, co umożliwi wygenerowanie znacznych oszczędności.Każda marka będzie natomiast wykorzystywała swoje własne rozwiązania technologiczne, zgodne z jej kryteriami.
Jednym z głównych celów jest podniesienie konkurencyjności partnerów dzięki efektowi skali i podzieleniu się kosztami prac rozwojowych.
Współpraca w zakresie lekkich samochodów dostawczych
Producenci podjęli również decyzję o nawiązaniu ścisłej współpracy w dziedzinie lekkich samochodów dostawczych. Począwszy od 2012 roku, Mercedes-Benz Vans poszerzy swoją gamę lekkich samochodów dostawczych o nowy model małego pojazdu użytkowego. Zastosowane w nim rozwiązania technologiczne dostarczy Renault.Samochód ten będzie produkowany w zakładzie Renault w Maubeuge. Obie strony ponownie skorzystają dzięki efektowi skali, lepszemu wykorzystaniu mocy produkcyjnych, podziałowi nakładów inwestycyjnych, a co za tym idzie
− optymalizacji kosztów.
Partnerzy będą również wykorzystywali niektóre komponenty zespołów napędowych w celu poszerzenia oferty samochodów dostawczych średniej wielkości oraz zwiększenia sprzedaży. Chodzi tu zwłaszcza o małolitrażowy silnik wysokoprężny i skrzynie biegów dostarczane przez Renault Daimlerowi do jego nowego modelu średniej wielkości − Mercedesa Vito.Ten nowy mały silnik pozwoli na zwiększenie sprzedaży marki Mercedes-Benz i zapewni optymalne wykorzystanie mocy produkcyjnych Renault.
Wymiana akcji
Strategiczna współpraca zostanie poparta wzajemnym objęciem udziałów, co pozwoli trzem producentom dokonać niezbędnych porównań i korzystać z efektu synergii w oparciu o współpracę i długoterminowe partnerstwo, którego efektem będzie powstanie nowej, trwałej wartości. Globalnie struktura udziałów zostanie oparta na zasadzie wzajemnego krzyżowego objęcia udziałów w stosunku 3,1/3,1/3,1 przez firmy Renault, Nissan i Daimler, a konkretnie:
Inne możliwości współpracy
Obydwie grupy mają zamiar wypracować ramy dla długoterminowego współdziałania, pozwalające w przyszłości na ścisłą współpracę pomiędzy spółkami Renault, Nissan i Daimler w nowych dziedzinach.Po podpisaniu porozumienia o strategicznej współpracy i wdrożeniu pierwszych większych projektów, każdy producent dokona analizy dalszych możliwości, a w szczególności możliwości wymiany w przyszłości podzespołów pomiędzy gamą Infiniti i Mercedes-Benz oraz regionalnej współpracy pomiędzy Nissanem, Infiniti i Daimlerem na rynkach Stanów Zjednoczonych, Chin i Japonii.
Dodatkowo Renault, Nissan i Daimler będą poszukiwać możliwości wspólnego rozwijania technologii związanych z produkcją pojazdów o napędzie elektrycznym i akumulatorów.
Obie grupy zapowiedziały również krzyżowe objęcie swoich akcji. Alians Renault-Nissan obejmie 3,1% akcji Daimlera, natomiast Daimler - 3,1% akcji Renault i 3,1% akcji Nissana. Według dr Dietera Zetsche, prezesa zarządu Daimler AG i dyrektora Mercedes-Benz Cars: Daimler i Alians Renault-Nissan dołożą wspólnych starań, aby stworzyć solidny fundament pod udaną i głęboką współpracę o strategicznym znaczeniu, opartą na szeregu konkretnych i atrakcyjnych projektów. Nasze umiejętności doskonale się uzupełniają. Od tej chwili na dobre podnosimy naszą konkurencyjność w segmencie małych oraz kompaktowych samochodów i zmniejszamy emisję CO2. Wiemy, że możemy projektować odmienne produkty dla każdej z marek w oparciu o wspólne elementy konstrukcyjne i podzespoły. Nie będzie to miało żadnego wpływu na tożsamość naszych marek.
Carlos Ghosn, prezes - dyrektor generalny Aliansu Renault-Nissan, potwierdził: Alians Renault-Nissan udowodnił swoją zdolność do partnerskiej współpracy. Doświadczenie to ma dziś zasadnicze znaczenie w świecie motoryzacji, a w przyszłości będzie jeszcze ważniejsze. Ogłoszone dziś porozumienie pozwoli nam na poszerzenie strategicznej współpracy i wygenerowanie trwałej wartości dla Aliansu Renault-Nissan i Daimlera.
Mocne strony porozumienia o współpracy
Po intensywnych rozmowach podjęto decyzję o natychmiastowym rozpoczęciu szeregu projektów:Wspólne podstawowe elementy konstrukcyjne dla małych samochodów
Następca obecnego smarta fortwo, nowy czteromiejscowy model smart i przyszłe Renault Twingo będą produkowane w oparciu o wspólnie opracowane podstawowe elementy konstrukcyjne. Samochody będą różnić się między sobą designem. Podstawową cechą nowego rozwiązania konstrukcyjnego będzie napęd tylny przejęty z obecnych modeli smart.Pierwsze wspólnie opracowane modele wejdą do sprzedaży w 2013 roku. Zakład w Hambach, wytwarzający obecnie smarty będzie produkował wersje 2-osobowe, a fabryka Renault w Novo Mesto, w Słowenii - wersje 4-osobowe. Już w momencie wprowadzenia na rynek modele te będą dostępne w wersji elektrycznej.Zespoły napędowe
Współpraca w zakresie zespołów napędowych będzie ukierunkowana na wspólne opracowanie silników wysokoprężnych i benzynowych wyróżniających się niskim zużyciem paliwa.
Alians Renault-Nissan dostarczy Daimlerowi 3- i 4-cylindrowe silniki benzynowe i wysokoprężne, zaadaptowane i zmodyfikowane z uwzględnieniem specyfiki konstrukcyjnej samochodów Mercedesa. Będzie to współpraca korzystna dla obu stron: Daimler będzie mógł wykorzystać silniki Aliansu Renault-Nissan i zwiększyć możliwości sprzedaży swojej przyszłej gamy kompaktowych samochodów, zapewniając z drugiej strony Aliansowi Renault-Nissan lepsze wykorzystanie mocy produkcyjnych.Daimler dostarczy Infiniti silniki wysokoprężne i benzynowe montowane w jego obecnej gamie 4- i 6-cylindrowe jednostki benzynowe i wysokoprężne. Również i w tym zakresie współpraca będzie korzystna dla obu stron: marka Infiniti będzie mogła stosować silniki Daimlera, a Daimler lepiej wykorzysta swoje moce produkcyjne.Daimler, Renault i Nissan będą również współpracowały w zakresie projektów przyszłych silników wysokoprężnych i benzynowych. Decyzje o wyborze zakładów produkcyjnych zostaną podjęte później w celu zapewnienia równomiernego rozłożenia produkcji pomiędzy fabryki każdego z partnerów.Przyjęte rozwiązania techniczne umożliwią zachowanie odrębnej tożsamości marki i produktów każdej ze stron porozumienia, a jednocześnie zapewnią wysoce konkurencyjny poziom kosztów. Części nieistotne z punktu widzenia tożsamości marki zostaną objęte standaryzacją, co umożliwi wygenerowanie znacznych oszczędności.Każda marka będzie natomiast wykorzystywała swoje własne rozwiązania technologiczne, zgodne z jej kryteriami.
Jednym z głównych celów jest podniesienie konkurencyjności partnerów dzięki efektowi skali i podzieleniu się kosztami prac rozwojowych.
Współpraca w zakresie lekkich samochodów dostawczych
Producenci podjęli również decyzję o nawiązaniu ścisłej współpracy w dziedzinie lekkich samochodów dostawczych. Począwszy od 2012 roku, Mercedes-Benz Vans poszerzy swoją gamę lekkich samochodów dostawczych o nowy model małego pojazdu użytkowego. Zastosowane w nim rozwiązania technologiczne dostarczy Renault.Samochód ten będzie produkowany w zakładzie Renault w Maubeuge. Obie strony ponownie skorzystają dzięki efektowi skali, lepszemu wykorzystaniu mocy produkcyjnych, podziałowi nakładów inwestycyjnych, a co za tym idzie
− optymalizacji kosztów.
Partnerzy będą również wykorzystywali niektóre komponenty zespołów napędowych w celu poszerzenia oferty samochodów dostawczych średniej wielkości oraz zwiększenia sprzedaży. Chodzi tu zwłaszcza o małolitrażowy silnik wysokoprężny i skrzynie biegów dostarczane przez Renault Daimlerowi do jego nowego modelu średniej wielkości − Mercedesa Vito.Ten nowy mały silnik pozwoli na zwiększenie sprzedaży marki Mercedes-Benz i zapewni optymalne wykorzystanie mocy produkcyjnych Renault.
Wymiana akcji
Strategiczna współpraca zostanie poparta wzajemnym objęciem udziałów, co pozwoli trzem producentom dokonać niezbędnych porównań i korzystać z efektu synergii w oparciu o współpracę i długoterminowe partnerstwo, którego efektem będzie powstanie nowej, trwałej wartości. Globalnie struktura udziałów zostanie oparta na zasadzie wzajemnego krzyżowego objęcia udziałów w stosunku 3,1/3,1/3,1 przez firmy Renault, Nissan i Daimler, a konkretnie:
- Daimler obejmie 3,1% nowo wyemitowanych akcji Renault.
- Daimler otrzyma od Renault 3,1% obecnych akcji Nissana.
- Renault otrzyma 3,1% akcji Daimlera.
- Renault przekaże 1,55% posiadanych udziałów w koncernie Daimler Nissanowi w zamian za 2% akcji Nissana.
- w wyniku tych operacji Renault i Nissan obejmą 1,55 % akcji Daimlera.
Inne możliwości współpracy
Obydwie grupy mają zamiar wypracować ramy dla długoterminowego współdziałania, pozwalające w przyszłości na ścisłą współpracę pomiędzy spółkami Renault, Nissan i Daimler w nowych dziedzinach.Po podpisaniu porozumienia o strategicznej współpracy i wdrożeniu pierwszych większych projektów, każdy producent dokona analizy dalszych możliwości, a w szczególności możliwości wymiany w przyszłości podzespołów pomiędzy gamą Infiniti i Mercedes-Benz oraz regionalnej współpracy pomiędzy Nissanem, Infiniti i Daimlerem na rynkach Stanów Zjednoczonych, Chin i Japonii.
Dodatkowo Renault, Nissan i Daimler będą poszukiwać możliwości wspólnego rozwijania technologii związanych z produkcją pojazdów o napędzie elektrycznym i akumulatorów.
źródło: Renault, fot. Renault, Mercedes
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Alians Renault-Nissan i Daimler rozpoczynają strategiczną współpracę
Podobne: Alians Renault-Nissan i Daimler rozpoczynają strategiczną współpracę




Podobne galerie: Alians Renault-Nissan i Daimler rozpoczynają strategiczną współpracę



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Nissan
Newsletter
Galerie zdjęć