Flota » Aktualności » BMW Group umacnia się

Firma BMW Group zakończyła rok 2010 z drugim najlepszym wynikiem sprzedaży w swojej historii. W ubiegłym roku sprzedaż samochodów marek BMW, MINI oraz Rolls-Royce wzrosła o 13,6%, osiągając łączną liczbę 1461166 pojazdów (w roku ubiegłym 1,286 mln egzemplarzy).
Zobacz także: BMW serii 1 M Coupe »Tym samym firma umocniła się na pozycji lidera wśród producentów aut klasy premium. Utrzymująca się w ostatnich miesiącach tendencja wzrostowa objęła również grudzień - sprzedaż była wyższa o 14,2% niż w analogicznym miesiącu roku poprzedniego, osiągając liczbę 141358 pojazdów.
Podczas salonu samochodowego w Detroit Ian Robertson, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing, powiedział: „Rok 2010 był dla nas bardzo dobry. Nasze przewidywania co do notowań sprzedaży nowych modeli w pełni się potwierdziły.
Tworzymy samochody, które ludzie chcą kupować. Nasze wyniki na całym świecie poprawiły się, zarówno na większych jak i mniejszych rynkach. Udało się zachować odpowiednią równowagę współczynników sprzedaży między rynkami Europy, Azji i obu Ameryk. W przyszłości mamy zamiar utrzymać pozycję lidera wśród producentów aut klasy premium i przewidujemy, iż w 2011 roku wartość sprzedaży wzrośnie do ponad 1,5 miliona sztuk, ustanawiając nowe rekordy sprzedaży dla firmy BWM Group oraz trzech tworzących ją marek.
I choć uważnie przyglądamy się problemom gospodarczym z jakimi boryka się świat, jesteśmy przekonani, że nadal będziemy czerpać korzyści z naszej odmłodzonej gamy modelowej, w której skład wejdą m.in. takie pojazdy jak BMW serii 5, BMW X3, BMW X1 oraz MINI Countryman”.
BMW - nowa oferta i zwiększony popyt na modele z górnej półki
W 2010 roku sprzedaż pojazdów marki BMW wzrosła o 14,6%, osiągając łączną wartość 1224280 pojazdów. W grudniu nabywców znalazło 115570 egzemplarzy (+10% w porównaniu z grudniem 2009 roku). Debiutujące modele BMW serii 5 oraz BMW X1 zostały bardzo dobrze przyjęte na rynku.Sprzedaż detaliczna BMW serii 5 wzrosła o 22,6% w porównaniu z poziomem z roku ubiegłego, wynosząc 211968 sztuk w 2010 roku. Firma sprzedała 99990 egzemplarzy modelu BMW X1 w pierwszym roku jego pełnej dostępności na rynku.
Flagowe BMW serii 7 oraz pozostałe modele rodziny X również znajdowały wielu nabywców. Dzięki sporemu zainteresowaniu w Azji oraz stopniowej odbudowie rynku amerykańskiego sprzedaż BMW serii 7 wzrosła w ciągu roku o 24,9%, osiągając łączną liczbę 65814 sztuk. Wolumen sprzedaży modelu BMW X5 zwiększył się o 15% do 102178 egzemplarzy, a nabywców znalazło również 46404 sztuk modelu BMW X6 (+11,4%).MINI - nowy rekord sprzedaży
Sprzedawszy łącznie 234175 pojazdów (+8,1%; w roku ubiegłym 216538 sztuk), marka MINI ustanowiła w 2010 roku swój nowy rekord. Sprzedaż w grudniu wyniosła 25359 pojazdów, co oznacza wzrost o 38,3% rok do roku. Dodatni wynik roczny marka zawdzięcza m.in. debiutującemu we wrześniu modelowi MINI Countryman (14337 sztuk) oraz modelom MINI Hatch (+3,9% do 155841 sztuk) i MINI Convertible (+15,5% do 32680 sztuk).Sprzedaż rosła globalnie, a największym rynkiem zbytu pozostają Stany Zjednoczone, gdzie w 2010 roku nabywców znalazło 45644 pojazdów marki MINI. Na kolejnych miejscach uplasował się rynek brytyjski (44514 sztuk) oraz niemiecki (31472 sztuk).
Rolls-Royce - rekordowe wyniki sprzedażyFirma Rolls-Royce pozostaje wyraźnym liderem rynku w segmencie pojazdów luksusowych. Sprzedaż za cały rok 2010 osiągnęła rekordową wartość i skoczyła o 170,6% do 2711 egzemplarzy. W grudniu marka Rolls-Royce zanotowała sprzedaż na poziomie 429 sztuk (+16,9%).
Najnowszy model w ofercie firmy, Rolls-Royce Ghost został nadzwyczaj dobrze przyjęty na rynku. Jednocześnie utrzymał się duży popyt na modele Phantom. Większość pojazdów serii Phantom wyprodukowanych w zakładach Goodwood (Wielka Brytania) w 2010 roku posiadała w swej specyfikacji jakiś element wykonany na specjalne zamówienie (Bespoke). W 2010 roku sprzedaż wersji Bespoke osiągnęła rekordowe wartości.
Zobacz także: BMW serii 1 M Coupe »
Tworzymy samochody, które ludzie chcą kupować. Nasze wyniki na całym świecie poprawiły się, zarówno na większych jak i mniejszych rynkach. Udało się zachować odpowiednią równowagę współczynników sprzedaży między rynkami Europy, Azji i obu Ameryk. W przyszłości mamy zamiar utrzymać pozycję lidera wśród producentów aut klasy premium i przewidujemy, iż w 2011 roku wartość sprzedaży wzrośnie do ponad 1,5 miliona sztuk, ustanawiając nowe rekordy sprzedaży dla firmy BWM Group oraz trzech tworzących ją marek.
I choć uważnie przyglądamy się problemom gospodarczym z jakimi boryka się świat, jesteśmy przekonani, że nadal będziemy czerpać korzyści z naszej odmłodzonej gamy modelowej, w której skład wejdą m.in. takie pojazdy jak BMW serii 5, BMW X3, BMW X1 oraz MINI Countryman”.
W 2010 roku sprzedaż pojazdów marki BMW wzrosła o 14,6%, osiągając łączną wartość 1224280 pojazdów. W grudniu nabywców znalazło 115570 egzemplarzy (+10% w porównaniu z grudniem 2009 roku). Debiutujące modele BMW serii 5 oraz BMW X1 zostały bardzo dobrze przyjęte na rynku.Sprzedaż detaliczna BMW serii 5 wzrosła o 22,6% w porównaniu z poziomem z roku ubiegłego, wynosząc 211968 sztuk w 2010 roku. Firma sprzedała 99990 egzemplarzy modelu BMW X1 w pierwszym roku jego pełnej dostępności na rynku.
Flagowe BMW serii 7 oraz pozostałe modele rodziny X również znajdowały wielu nabywców. Dzięki sporemu zainteresowaniu w Azji oraz stopniowej odbudowie rynku amerykańskiego sprzedaż BMW serii 7 wzrosła w ciągu roku o 24,9%, osiągając łączną liczbę 65814 sztuk. Wolumen sprzedaży modelu BMW X5 zwiększył się o 15% do 102178 egzemplarzy, a nabywców znalazło również 46404 sztuk modelu BMW X6 (+11,4%).MINI - nowy rekord sprzedaży
Sprzedawszy łącznie 234175 pojazdów (+8,1%; w roku ubiegłym 216538 sztuk), marka MINI ustanowiła w 2010 roku swój nowy rekord. Sprzedaż w grudniu wyniosła 25359 pojazdów, co oznacza wzrost o 38,3% rok do roku. Dodatni wynik roczny marka zawdzięcza m.in. debiutującemu we wrześniu modelowi MINI Countryman (14337 sztuk) oraz modelom MINI Hatch (+3,9% do 155841 sztuk) i MINI Convertible (+15,5% do 32680 sztuk).Sprzedaż rosła globalnie, a największym rynkiem zbytu pozostają Stany Zjednoczone, gdzie w 2010 roku nabywców znalazło 45644 pojazdów marki MINI. Na kolejnych miejscach uplasował się rynek brytyjski (44514 sztuk) oraz niemiecki (31472 sztuk).
Rolls-Royce - rekordowe wyniki sprzedażyFirma Rolls-Royce pozostaje wyraźnym liderem rynku w segmencie pojazdów luksusowych. Sprzedaż za cały rok 2010 osiągnęła rekordową wartość i skoczyła o 170,6% do 2711 egzemplarzy. W grudniu marka Rolls-Royce zanotowała sprzedaż na poziomie 429 sztuk (+16,9%).
Najnowszy model w ofercie firmy, Rolls-Royce Ghost został nadzwyczaj dobrze przyjęty na rynku. Jednocześnie utrzymał się duży popyt na modele Phantom. Większość pojazdów serii Phantom wyprodukowanych w zakładach Goodwood (Wielka Brytania) w 2010 roku posiadała w swej specyfikacji jakiś element wykonany na specjalne zamówienie (Bespoke). W 2010 roku sprzedaż wersji Bespoke osiągnęła rekordowe wartości.
źródło: BMW Group
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
BMW Group umacnia się
Podobne: BMW Group umacnia się




Podobne galerie: BMW Group umacnia się



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit BMW
Newsletter
Galerie zdjęć