Flota » Aktualności » Belgijski automobilklub: środkowoeuropejscy przewoźnicy oszczędzają na bezpieczeństwie

Belgijski automobilklub: środkowoeuropejscy przewoźnicy oszczędzają na bezpieczeństwie
2013-04-29 - F. Bednarkiewicz Tagi: Bezpieczeństwo, Ciężarówki, Opony, Badania
VAB, czyli jeden z działających na terenie Belgii automobilklubów przeprowadził w ostatnim czasie badania dotyczące bezpieczeństwa samochodów ciężarowych. W tym celu przeprowadzono 291 kontroli ciągników z naczepami, które poruszały się po drogach w okolicy Antwerpii. Wśród nich znalazły się pojazdy należące do przewoźników belgijskich, niemieckich, polskich i litewskich.
Jak łatwo się domyślać, taki wybór przewoźników nie jest przypadkiem, lecz odpowiedzą na coraz ostrzejszą konkurencję między firmami "starej Unii Europejskiej", a tymi z byłego bloku wschodniego. Badanie miało dowieść, czy atrakcyjnego finansowo przewozy firm polskich i litewskich nie odbywają się kosztem bezpieczeństwa. I niestety wyniki kontroli ciężarówek z Polski i Litwy faktycznie okazały się być alarmujące...
Przy każdej z kontroli funkcjonariusze skupili się przede wszystkim na ogumieniu, a także działaniu systemu ABS. Szczególnie statystyki dotyczące tego ostatniego jeżą włosy na głowie - tylko 18% zestawów z Polski i Litwy miało działający ABS zarówno w ciągniku, jak i w naczepie. Dla porównania było 52% zestawów Belgijskich oraz 100% zestawów Niemieckich. Szczegółowe wyniki przedstawia poniższa tabela:
Przy każdej z kontroli funkcjonariusze skupili się przede wszystkim na ogumieniu, a także działaniu systemu ABS. Szczególnie statystyki dotyczące tego ostatniego jeżą włosy na głowie - tylko 18% zestawów z Polski i Litwy miało działający ABS zarówno w ciągniku, jak i w naczepie. Dla porównania było 52% zestawów Belgijskich oraz 100% zestawów Niemieckich. Szczegółowe wyniki przedstawia poniższa tabela:
Średnio |
Zestawy Niemieckie |
Zestawy Belgijskie | Zestawy Polskie i Litewskie | |
Jakość opon | ||||
Ciągnik | ||||
Oś kierująca | ||||
> 4 mm | 63% | 87% | 66% | 52% |
2 do 4 mm | 30% | 13% | 29% | 45% |
< 2 mm | 7% | 0% | 5% | 3% |
Oś napędowa | ||||
> 4 mm | 70% | 62% | 78% | 65% |
2 do 4 mm | 25% | 38% | 22% | 27% |
< 2 mm | 5% | 0% | 0% | 8% |
opony zimowe | 87% | 100% | 100% | 87% |
Naczepa | ||||
> 4 mm | 52% | 75% | 74% | 45% |
2 do 4 mm | 39% | 25% | 24% | 41% |
< 2 mm | 9% | 0% | 2% | 14% |
ABS | ||||
działający w całym zestawie | 67% | 100% | 52% | 18% |
źródło: VAB
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Belgijski automobilklub: środkowoeuropejscy przewoźnicy oszczędzają na bezpieczeństwie
Belgijski automobilklub: środkowoeuropejscy przewoźnicy oszczędzają na bezpieczeństwie
Arkus_23 2013-05-03 02:45
taak nie ma to jak zestawic litwinow i polakow w jednej statystyce. Czyli dzikusow z normalnymi ludzmi. Jesli chociaz 1 zestaw litewski w ogole nadawal sie do jazdy to byl to cud. Nie dziwne ze taki slaby wynik. Nie pokazali osbno wyniku polski bo by jeszcze belgow pokonala i bylaby siara na maxa ;-)
Podobne: Belgijski automobilklub: środkowoeuropejscy przewoźnicy oszczędzają na bezpieczeństwie




Podobne galerie: Belgijski automobilklub: środkowoeuropejscy przewoźnicy oszczędzają na bezpieczeństwie



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter