Flota  »  Aktualności  »  Bezpieczeństwo staje się modne
Bezpieczeństwo staje się modne

Bezpieczeństwo staje się modne

2008-08-11 - P. Łukasiewicz     Tagi: Bezpieczeństwo
Marek Włodarczyk, Adam Fidusiewicz i Mieczysław Hryniewicz wzięli udział w pokazach i rozdali setki autografów na elementach odblaskowych. W czarnym bolidzie Formuły 1 uczestnicy ścigali się na symulatorze, a jazdę komentował Włodzimierz Zientarski. To wszystko działo się przy molo w Sopocie, które zmieniło się w miasto ruchu drogowego. Imprezę przy molo poprzedziła ważna merytoryczna dyskusja w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego. W konferencji prasowej Programu ABC Bezpieczeństwa udział wzięli: Policja, Pomorska Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Partnerzy Pikniku i Media. Prelegenci zwrócili uwagę na najważniejsze kwestie związane z bezpieczeństwem i współpracą uczestników ruchu drogowego.
Dyskusję rozpoczęła Elżbieta Koncka - pomysłodawczyni Programu ABC Bezpieczeństwa, która omówiła główne założenia Programu.
Aspirant Zbigniew Korytnicki z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku wskazał na aktywne włączanie się Policji w akcje na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego. Omówił podejmowane działania i jakże ważną profilaktykę. Podkreślał, że choć na Pomorzu rozdano 9 tysięcy elementów odblaskowych to nie są one używane. Mateusz Cabak z Biura Prasowego Grupy Lotos S.A. skupił się w swojej wypowiedzi na kształtowaniu świadomości w zakresie prawidłowych zasad poruszania się dzieci po drodze. Omówił liczne programy edukacyjno - prewencyjne, których celem jest zapobieganie wypadkom drogowym. „Ze wzajemną tolerancją na drogach w Polsce nie jest najlepiej - wymaga to ciągłych działań. Nigdy za dużo edukacji” - podsumował sekretarz PRBRD Jerzy Góra. W sobotę, 9 sierpnia odbył się Piknik Motoryzacyjny przy molo w Sopocie. Imprezę odwiedziło około 10 tysięcy osób. Specjalnie dla najmłodszych przygotowano strefę z autochodzikami. Dzieci miały okazję nauczyć się zasad ruchu drogowego. Wielu uczestników zwracało także uwagę na bilboard, na którym Laureatka Galerii Plakatu AMS Anna Demidowicz przedstawiła artystyczną wizję bezpieczeństwa na drodze.
W specjalnej Strefie Pokazów odbywała się nauka bezpiecznej jazdy wraz z Testem Stuarta. Najwięcej emocji wśród uczestników wzbudził pokaz zatrzymania i kontroli policyjnej jadącego na motorze po sopockim molo Marka Włodarczyka. Filmowy komisarz Zawada wykazał się dużą wiedzą na temat bezpieczeństwa na drodze. Uczestnicy Pikniku angażowali się w zabawy w poszczególnych strefach Partnerów Programu ABC Bezpieczeństwa. Na scenie odbywały się m.in. liczne konkursy w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego, losowanie urządzeń nawigacyjnych, które wpływają na uważną czyli bezpieczniejszą jazdę oraz pokazy mody odblaskowej, „Drodzy rodzice dbajcie o to, by wasze dzieci nosiły odblaski i były widoczne na drodze. Pamiętajcie o tym w trosce o ich życie” - wskazał Przedstawiciel Policji.
Oprawę muzyczną Pikniku zapewnił DJ Adamus, zaś wieczorną gwiazdą był zespół VINTAGE.
Piknik w Sopocie był jednym z elementów Programu ABC Bezpieczeństwa wskazującego na współpracę wszystkich użytkowników ruchu drogowego.

Patronat Honorowy nad Piknikiem objęła Pomorska Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
Partner Główny Pikniku: Grupa LOTOS
Partnerzy: Garmin, Gdańsk Transport Company, Szkoła Auto
Patroni Medialni: TVN Turbo, RMF Maxxx, AMS SA, Interia.pl
Współpraca: Groblewski Skoda, Renault Zdunek, Akademia Bezpiecznego Samochodu

Misją Programu jest wykształcenie długotrwałych systemowych rozwiązań poprawy bezpieczeństwa na polskich drogach. Patronat Honorowy nad Programem ABC Bezpieczeństwa objęło Ministerstwo Infrastruktury.
Więcej informacji na stronie www.abcbezpieczenstwa.pl



źródło: www.abcbezpieczenstwa.pl

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
3

Komentarze do:

Bezpieczeństwo staje się modne

Bezpieczeństwo staje się modne
fico 2008-08-12 23:57
fakt, staje się modne. tylu kampanii społecznych co w tym roku to jeszcze nie widzialem. i nawet jedna była teaserowa! - mariaż 2 popularnych trendów (mówie o reklamie z pocztowka PZU)
Bezpieczeństwo staje się modne
wark 2008-08-18 14:26
Modne czy nie chyba nie o to w tym chodzi. Nie wiem jak w ogóle można mówić że bezpieczeństwo to moda. Przecież robimy to dla siebie żeby spokojnie dożyć powrotu z wakacji ani nikogo po drodze nie skrzywdzić. Przynajmniej ja tak uważam ale może inni mają inne podejście… ich sprawa
Bezpieczeństwo staje się modne
sierota100 2008-08-26 10:08
My w Akademii Bepiczenej Jazdy Lanette wiemy, że bezieczeństwo to kierowca i jego umiejętne reakcje. To w końcu nie o samochód chodzi o życie kierowcy. http://www.abjlanette.pl/szkolenia/ktresc.php?subaction=showfull&id=1145914391&archive=&start_from=&ucat=9&