Flota » Aktualności » Biedronka odebrała pierwszą w Polsce hybrydową ciężarówkę Fuso Canter

Biedronka odebrała pierwszą w Polsce hybrydową ciężarówkę Fuso Canter
2015-10-16 - F. Bednarkiewicz Tagi: Fuso Canter, Fuso, Ciężarówki, Dostawcze
Fuso Canter Eco Hybrid, jedyny na świecie seryjnie produkowany hybrydowy lekki samochód ciężarowy, wjeżdża na polskie drogi. Pierwszym w kraju użytkownikiem tego ekologicznego pojazdu będzie sieć sklepów Bierdonka.
Podstawą dużej ekonomiczności nowego modelu Canter Eco Hybrid jest zaawansowana, technologia napędu hybrydowego. Bazuje ona na konstrukcji równoległego napędu silnikiem spalinowym z dodatkowym silnikiem elektrycznym pomiędzy sprzęgłem a skrzynią biegów. Z modelu Canter o konwencjonalnym napędzie dieslowskim pochodzi nowoczesny czterocylindrowy, turbodoładowany silnik wysokoprężny typu 4P10 o pojemności trzech litrów, mocy 110 kW (150 KM) i maksymalnym momencie obrotowym równym 370 Nm przy 1320-2840 obrotach na minutę..
Jeśli chodzi o silnik elektryczny Cantera Eco Hybrid, mamy do czynienia z silnikiem synchronicznym o mocy 40 kW. Maksymalny moment obrotowy wynosi 200 Nm. Pracuje on — co typowe dla silnika elektrycznego — od samego rozruchu w pełnym zakresie momentu obrotowego. Zakres obrotów użytecznych silnika chłodzonego płynem ATF ze skrzyni Duonic jest znacznie większy niż wcześniej.
Silnik elektryczny pobiera potrzebną energię z akumulatorów litowo-jonowych. Składają się one z dziewięciu modułów. Akumulatory chłodzone są powietrzem i znajdują się w stabilnej obudowie po lewej stronie pomiędzy osiami. Ich pojemność wynosi 2kWh , a ważą tylko 63,5 kg.
Przekazany Biedronce egzemplarz posiada dopuszczalną masę całkowitą 7,49 t. Nośność jego podwozia wynosi 4.845 kg, co w połączeniu z zabudową chłodniczą marki Schmitz o masie 1.942 kg, pozostawia niemal 3 tony ładowności.
Podstawą dużej ekonomiczności nowego modelu Canter Eco Hybrid jest zaawansowana, technologia napędu hybrydowego. Bazuje ona na konstrukcji równoległego napędu silnikiem spalinowym z dodatkowym silnikiem elektrycznym pomiędzy sprzęgłem a skrzynią biegów. Z modelu Canter o konwencjonalnym napędzie dieslowskim pochodzi nowoczesny czterocylindrowy, turbodoładowany silnik wysokoprężny typu 4P10 o pojemności trzech litrów, mocy 110 kW (150 KM) i maksymalnym momencie obrotowym równym 370 Nm przy 1320-2840 obrotach na minutę..
Jeśli chodzi o silnik elektryczny Cantera Eco Hybrid, mamy do czynienia z silnikiem synchronicznym o mocy 40 kW. Maksymalny moment obrotowy wynosi 200 Nm. Pracuje on — co typowe dla silnika elektrycznego — od samego rozruchu w pełnym zakresie momentu obrotowego. Zakres obrotów użytecznych silnika chłodzonego płynem ATF ze skrzyni Duonic jest znacznie większy niż wcześniej.
Silnik elektryczny pobiera potrzebną energię z akumulatorów litowo-jonowych. Składają się one z dziewięciu modułów. Akumulatory chłodzone są powietrzem i znajdują się w stabilnej obudowie po lewej stronie pomiędzy osiami. Ich pojemność wynosi 2kWh , a ważą tylko 63,5 kg.
Przekazany Biedronce egzemplarz posiada dopuszczalną masę całkowitą 7,49 t. Nośność jego podwozia wynosi 4.845 kg, co w połączeniu z zabudową chłodniczą marki Schmitz o masie 1.942 kg, pozostawia niemal 3 tony ładowności.
źródło: Mercedes-Benz
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Biedronka odebrała pierwszą w Polsce hybrydową ciężarówkę Fuso Canter
Podobne: Biedronka odebrała pierwszą w Polsce hybrydową ciężarówkę Fuso Canter




Podobne galerie: Biedronka odebrała pierwszą w Polsce hybrydową ciężarówkę Fuso Canter



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć