Flota » Aktualności » Bielski zakład Fiata uruchomił produkcję najnowszej jednostki TwinAir o poj. 0,9 litra

Bielski zakład Fiata uruchomił produkcję najnowszej jednostki TwinAir o poj. 0,9 litra
2010-06-22 - P. Grzelak Tagi: Fiat, Fiat 500, Technologia
14 czerwca 2010r. w zakładzie Fiat Powertrain Technologies w Bielsku-Białej, nastąpiło uruchomienie produkcji rewolucyjnej rodziny silników TwinAir, która stanowi najnowszy sukces Grupy Fiat w dziedzinie rozwoju napędów o najniższym wskaźniku wpływu na środowisko.
Zobacz także: Fiat 500 - galeria »W ceremonii, której przewodniczył Dyrektor Generalny FPT, Alfredo Altavilla, udział wzięli przedstawiciele polskiego rządu oraz Ambasador Włoch w Polsce - Aldo Mantovani.
W produkcję nowej rodziny silników TwinAir w Bielsku-Białej Fiat Powertrain Technologies zainwestował około 300 milionów Euro przy znaczącym wkładzie polskiego rządu, który udzielił ulg podatkowych oraz przyznał fundusze z Unii Europejskiej. Pełna zdolność produkcyjna nowych linii będzie wynosiła 450 000 sztuk silników rocznie przy zatrudnieniu około 500 pracowników.
Wyposażenie linii obróbczych i montażowych TwinAir zakłada awangardowe rozwiązania, które zapewniają wysoki poziom zautomatyzowania i gwarantują najwyższe standardy jakościowe. Ponad 98% operacji obróbczych na elementach składowych silnika jest całkowicie zautomatyzowanych, natomiast poziom automatyzacji na stanowiskach montażowych przekracza 60%.
Ponadto, wysoki poziom jakości nowego silnika zapewniony jest przez stosowanie w zakładzie w Bielsku-Białej programu World Class Manufacturing, uważanego za jeden z najlepszych standardów produkcyjnych na poziomie światowym i od lat przyjętym przez Grupę Fiat.
W ramach implementacji programu WCM, w październiku ubiegłego roku zakład uzyskał prestiżową Srebrną Nagrodę (Silver Award), przy szczególnym uznaniu przez audytorów dla działań dotyczących zarządzania utrzymaniem urządzeń, bezpieczeństwem i poszanowaniem środowiska oraz zarządzania dedykowanymi projektami poprawy - działań, które dowodzą wysokiego stopnia zaangażowania pracowników zakładu na wszystkich szczeblach.„Nowa rodzina silników TwinAir stanowi sumę najbardziej doskonałych technologii i w najwyższym stopniu wyraża know how, jaki nasza grupa rozwinęła w ostatnich latach. Także zakład w Bielsku-Białej stanowi wyraz polityki Grupy, czyniąc redukcję wpływu swoich wyrobów i procesów na środowisko jednym z głównych zadań swojej działalności"- powiedział Dyrektor Generalny Alfredo Altavilla.Silnik TwinAir
Nową rodzinę silników TwinAir wyróżnia wyjątkowa kompaktowość oraz technologia najnowszej generacji, które pozwalają wyznaczać nowe standardy w zakresie osiągów, dzięki najniższemu w tej klasie silników poziomowi szkodliwych emisji i zużycia paliwa, potwierdzając pozycję Grupy Fiat jako lidera w tym sektorze.TwinAir może poszczycić się szczególnie wyrafinowanymi rozwiązaniami technologicznymi, które normalnie zastrzeżone są dla silników wyższej kategorii. Przykładem może być elektrohydrauliczny system sterowania zaworami ssącymi Multiair, instalowany w 100% silników TwinAir oraz rozrząd napędzany łańcuchem, który dzięki temu, że jest bezobsługowy, drastycznie obniża koszty eksploatacji silnika. Ponadto, równoważący wał pośredni zapewnia komfort i minimalny poziom drgań w każdych warunkach pracy silnika.
W zależności od wersji (silnik z tradycyjnym układem ssącym, silnik z turbdoładowaniem oraz wersja bi-fuel CNG), TwinAir może dysponować mocą od 65 do 105 KM. W szczególności wersje najwyższej kategorii wyróżniają się wyjątkowo wysokimi wartościami mocy oraz momentu obrotowego, które uzyskiwane są na silniku o pojemności skokowej zaledwie 900 cm3.
Z uwagi na bardzo niewielkie rozmiary, nowy silnik Twin Air nadaje się do połączenia z silnikiem elektrycznym, tworząc tym samym hybrydowy zespół napędowy, szczególnie przydatny w ruchu miejskim, w którym zalety napędy hybrydowego są wyjątkowo cenne dzięki możliwości magazynowania i oddawania energii, która normalnie wydziela się podczas częstych spowolnień jazdy i hamowań.
Silnik TwinAir początkowo będzie montowany w wersji Turbo 85 KM - w nowym samochodzie Fiat 500, zapewniając obniżenie emisji CO2 do wartości 95 g/km, która dzisiaj wyraża najniższy dostępny na rynku poziom emisji w samochodach benzynowych.
Zobacz także: Fiat 500 - galeria »
W ramach implementacji programu WCM, w październiku ubiegłego roku zakład uzyskał prestiżową Srebrną Nagrodę (Silver Award), przy szczególnym uznaniu przez audytorów dla działań dotyczących zarządzania utrzymaniem urządzeń, bezpieczeństwem i poszanowaniem środowiska oraz zarządzania dedykowanymi projektami poprawy - działań, które dowodzą wysokiego stopnia zaangażowania pracowników zakładu na wszystkich szczeblach.„Nowa rodzina silników TwinAir stanowi sumę najbardziej doskonałych technologii i w najwyższym stopniu wyraża know how, jaki nasza grupa rozwinęła w ostatnich latach. Także zakład w Bielsku-Białej stanowi wyraz polityki Grupy, czyniąc redukcję wpływu swoich wyrobów i procesów na środowisko jednym z głównych zadań swojej działalności"- powiedział Dyrektor Generalny Alfredo Altavilla.Silnik TwinAir
Nową rodzinę silników TwinAir wyróżnia wyjątkowa kompaktowość oraz technologia najnowszej generacji, które pozwalają wyznaczać nowe standardy w zakresie osiągów, dzięki najniższemu w tej klasie silników poziomowi szkodliwych emisji i zużycia paliwa, potwierdzając pozycję Grupy Fiat jako lidera w tym sektorze.TwinAir może poszczycić się szczególnie wyrafinowanymi rozwiązaniami technologicznymi, które normalnie zastrzeżone są dla silników wyższej kategorii. Przykładem może być elektrohydrauliczny system sterowania zaworami ssącymi Multiair, instalowany w 100% silników TwinAir oraz rozrząd napędzany łańcuchem, który dzięki temu, że jest bezobsługowy, drastycznie obniża koszty eksploatacji silnika. Ponadto, równoważący wał pośredni zapewnia komfort i minimalny poziom drgań w każdych warunkach pracy silnika.
W zależności od wersji (silnik z tradycyjnym układem ssącym, silnik z turbdoładowaniem oraz wersja bi-fuel CNG), TwinAir może dysponować mocą od 65 do 105 KM. W szczególności wersje najwyższej kategorii wyróżniają się wyjątkowo wysokimi wartościami mocy oraz momentu obrotowego, które uzyskiwane są na silniku o pojemności skokowej zaledwie 900 cm3.
Z uwagi na bardzo niewielkie rozmiary, nowy silnik Twin Air nadaje się do połączenia z silnikiem elektrycznym, tworząc tym samym hybrydowy zespół napędowy, szczególnie przydatny w ruchu miejskim, w którym zalety napędy hybrydowego są wyjątkowo cenne dzięki możliwości magazynowania i oddawania energii, która normalnie wydziela się podczas częstych spowolnień jazdy i hamowań.
Silnik TwinAir początkowo będzie montowany w wersji Turbo 85 KM - w nowym samochodzie Fiat 500, zapewniając obniżenie emisji CO2 do wartości 95 g/km, która dzisiaj wyraża najniższy dostępny na rynku poziom emisji w samochodach benzynowych.
źródło: Fiat
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Bielski zakład Fiata uruchomił produkcję najnowszej jednostki TwinAir o poj. 0,9 litra
Podobne: Bielski zakład Fiata uruchomił produkcję najnowszej jednostki TwinAir o poj. 0,9 litra



Podobne galerie: Bielski zakład Fiata uruchomił produkcję najnowszej jednostki TwinAir o poj. 0,9 litra



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Fiat
Newsletter
Galerie zdjęć