Flota » Sprzęt / technika » Silnik TwinAir zdobywa prestiżową nagrodę w Niemczech

Silnik TwinAir zdobywa prestiżową nagrodę w Niemczech
2011-02-02 - P. Grzelak Tagi: Fiat, Technologia
Spośród nagród przyznanych przez niemiecki magazyn „Auto Motor und Sport w ramach konkursu “Die Besten Autos 2011” („Najlepsze samochody 2011 roku”) - konkurs w którym głosują czytelnicy wybierając zwycięzców w różnych kategoriach - silnik TwinAir Fiata otrzymał prestiżowe uznanie, nagrodę imienia Paula Pietscha (były kierowca wyścigowy, dziennikarz i wydawca) za wkład w rozwój technologiczny silników.
Zobacz także: Fiat 500/500C TwinAir - galeria »Nagrodę odebrał Pan Aldo Marangoni, wiceprezes Product Engineering Fiat Powertrain, podczas gali, która miał miejsce w Stuttgarcie.
TwinAir to innowacyjny silnik opracowanym przez Fiat Powertrain, który zadebiutował w 2010 roku w kultowym modelu Fiat 500. Dzięki niskiemu poziomowi spalania i emisji spalin, silnik ten aktywnie przyczynia się do ochrony środowiska i do osiągnięcia przez Fiata najniższego poziomu emisji CO2 spośród wszystkich producentów typu „full liner” (średnio 123,5 g/km CO2, wg ostatnich danych Jato Dynamics).
TwinAir Fiata, to benzynowy silnik o pojemności 875 cm3, dzięki turbosprężarce dysponuje mocą 85 KM (63 kW) i spala 4,1 litra paliwa na sto kilometrów, przy jedynych 95 gramach CO2 emitowanych na kilometr.
Możemy wyróżnić trzy najważniejsze czynniki dzięki którym TwinAir jest w stanie ograniczyć tak znacząco poziom spalania i szkodliwych emisji, zapewniając jednocześnie dużą przyjemność z jazdy.Przede wszystkim budowa bazująca na dwóch cylindrach, dająca pełny wyraz koncepcji „downsizingu”, która umożliwia ograniczenie pojemności i zmniejszenie tarć wewnętrznych. Ponadto innowacyjne elektrohydrauliczne sterowanie zaworami MultiAir, opracowane przez Fiat Powertrain, które zamiast tradycyjnego wału krzywkowego jest systemem o zmiennych fazach zaworów ssących.
Zastosowana została również turbosprężarka, która zapewnia moc i moment obrotowy porównywalny z większymi, czterocylindrowymi silnikami.
Zobacz także: Fiat 500/500C TwinAir - galeria »
Możemy wyróżnić trzy najważniejsze czynniki dzięki którym TwinAir jest w stanie ograniczyć tak znacząco poziom spalania i szkodliwych emisji, zapewniając jednocześnie dużą przyjemność z jazdy.Przede wszystkim budowa bazująca na dwóch cylindrach, dająca pełny wyraz koncepcji „downsizingu”, która umożliwia ograniczenie pojemności i zmniejszenie tarć wewnętrznych. Ponadto innowacyjne elektrohydrauliczne sterowanie zaworami MultiAir, opracowane przez Fiat Powertrain, które zamiast tradycyjnego wału krzywkowego jest systemem o zmiennych fazach zaworów ssących.
Zastosowana została również turbosprężarka, która zapewnia moc i moment obrotowy porównywalny z większymi, czterocylindrowymi silnikami.
źródło: Fiat
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Silnik TwinAir zdobywa prestiżową nagrodę w Niemczech
Podobne: Silnik TwinAir zdobywa prestiżową nagrodę w Niemczech



Podobne galerie: Silnik TwinAir zdobywa prestiżową nagrodę w Niemczech



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Fiat
Galerie zdjęć
Newsletter