Flota » Sprzęt / technika » Kontrola ciśnienia w oponie wg. firmy Continental

Kontrola ciśnienia w oponie wg. firmy Continental
2011-07-06 - P. Grzelak Tagi: Eksploatacja, Opony, Continental
Prawidłowy poziom ciśnienia w oponach zwiększa bezpieczeństwo, ogranicza zużycia paliwa i redukuje emisję szkodliwych substancji.
Jak pokazują szacunki Komisji Europejskiej spadek ciśnienia o 0,5 bara niż wskazują wytyczne producenta powoduje, że samochód zużywa ok. 2,5% więcej paliwa. Mając to na uwadze, Unia Europejska wprowadza od 2012 r. obowiązek wyposażania nowych samochodów w systemy kontrolujące ciśnienie powietrza w kołach. Firma Continental, wiodący na świecie dostawca dla przemysłu motoryzacyjnego, zaleca kierowcom oraz producentom samochodów stosowanie technologii bezpośredniego pomiaru ciśnienia (Tire Pressure Monitoring Systems), która zapewnia utrzymanie ciśnienia w oponach na optymalnym poziomie. Dane statystyczne pokazują bowiem, że najczęstszą przyczyną awarii opon jest powolny, niedostrzegalny dla kierowcy ubytek powietrza.
System TPMS wykrywa stopniowy spadek ciśnienia, dzięki czemu wcześniej ostrzega kierowcę o problemie i pozostawia mu więcej czasu na podjęcie działań korygujących.
Prawidłowe ciśnienie powietrza w oponach zwiększa bezpieczeństwo pojazdu, pomaga ograniczyć opory toczenia, co przekłada się na obniżenie zużycia paliwa i wydłużenie żywotności opony.
System TPMS marki Continental zapewnia kierowcy większy komfort i bezpieczeństwo jazdy oraz redukuje koszty zużycia paliwa, a także zapobiega uszkodzeniu ogumienia.
Opona wyposażona w czujnik może przesłać informacje dotyczące ciśnienia do systemów wspomagania kierowcy drogą bezprzewodową. W połączeniu z oprogramowaniem firmy Continental - Filling Assistant, czujnik może też przesyłać dane do smartfona - powiedział Jacek Młodawski, Customer Service Manager Continental.
Systemy bezpośredniego monitorowania ciśnienia opierają się na wykorzystaniu czujników wewnątrz każdej opony, które umożliwiają szybki i dokładny pomiar ciśnienia i temperatury bezpośrednio w ogumieniu. Pomiaru można dokonać w dowolnym momencie, niezależnie od prędkości jazdy i warunków panujących na drodze.
Montowane w ogumieniu moduły dostarczą również informację o chwilowym odkształceniu toczącej się opony. Przepisy wprowadzające obowiązek montowania systemów TPMS obowiązują już w USA. W 2012 roku rozpocznie się proces wdrażania odpowiednich regulacji w Unii Europejskiej.
Jak pokazują szacunki Komisji Europejskiej spadek ciśnienia o 0,5 bara niż wskazują wytyczne producenta powoduje, że samochód zużywa ok. 2,5% więcej paliwa. Mając to na uwadze, Unia Europejska wprowadza od 2012 r. obowiązek wyposażania nowych samochodów w systemy kontrolujące ciśnienie powietrza w kołach. Firma Continental, wiodący na świecie dostawca dla przemysłu motoryzacyjnego, zaleca kierowcom oraz producentom samochodów stosowanie technologii bezpośredniego pomiaru ciśnienia (Tire Pressure Monitoring Systems), która zapewnia utrzymanie ciśnienia w oponach na optymalnym poziomie. Dane statystyczne pokazują bowiem, że najczęstszą przyczyną awarii opon jest powolny, niedostrzegalny dla kierowcy ubytek powietrza.
System TPMS wykrywa stopniowy spadek ciśnienia, dzięki czemu wcześniej ostrzega kierowcę o problemie i pozostawia mu więcej czasu na podjęcie działań korygujących.
System TPMS marki Continental zapewnia kierowcy większy komfort i bezpieczeństwo jazdy oraz redukuje koszty zużycia paliwa, a także zapobiega uszkodzeniu ogumienia.
Opona wyposażona w czujnik może przesłać informacje dotyczące ciśnienia do systemów wspomagania kierowcy drogą bezprzewodową. W połączeniu z oprogramowaniem firmy Continental - Filling Assistant, czujnik może też przesyłać dane do smartfona - powiedział Jacek Młodawski, Customer Service Manager Continental.
Systemy bezpośredniego monitorowania ciśnienia opierają się na wykorzystaniu czujników wewnątrz każdej opony, które umożliwiają szybki i dokładny pomiar ciśnienia i temperatury bezpośrednio w ogumieniu. Pomiaru można dokonać w dowolnym momencie, niezależnie od prędkości jazdy i warunków panujących na drodze.
Montowane w ogumieniu moduły dostarczą również informację o chwilowym odkształceniu toczącej się opony. Przepisy wprowadzające obowiązek montowania systemów TPMS obowiązują już w USA. W 2012 roku rozpocznie się proces wdrażania odpowiednich regulacji w Unii Europejskiej.
źródło: Continental
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Kontrola ciśnienia w oponie wg. firmy Continental
Podobne: Kontrola ciśnienia w oponie wg. firmy Continental



Podobne galerie: Kontrola ciśnienia w oponie wg. firmy Continental



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Bentley
Galerie zdjęć
Newsletter