Flota » Aktualności » Continental pracuje na rzecz środowiska
Continental pracuje na rzecz środowiska
2010-01-23 - P. Grzelak Tagi: Ekologia, Opony, Technologia, Continental
Zagadnienia ochrony klimatu znajdują się wśród najważniejszych projektów realizowanych przez dr. Elmara Degenharta, Prezesa Zarządu Continental AG. „Koncern intensywnie pracuje nad ekologicznymi technologiami napędowymi, które skutecznie pomogą oszczędzać zasoby naturalne”.
We wszystkich swoich oddziałach, międzynarodowy dostawca branży motoryzacyjnej, opracowuje i wdraża do produkcji przyjazne dla środowiska innowacje i bierze udział w inicjatywach na rzecz ochrony środowiska. „Samochód przyszłości - zdaniem doktora Degenharta - ma być nie tylko bardziej przyjazny dla środowiska ale także wydajniejszy i tańszy”.
Przykład 1: Continental już dostarcza swoje nowoczesne baterie litowo-jonowe producentom pojazdów hybrydowych i elektrycznych. Równocześnie inżynierowie koncernu optymalizują klasyczny układ napędowy. Przy potencjale oszczędności paliwa sięgającym 15%, turbosprężarka nowej generacji odgrywa tutaj szczególną rolę.
Ponadto, Continental jest w czołówce firm zajmujących się podzespołami układów paliwowych i wtryskowych, systemami zarządzania silnikiem i skrzynią biegów oraz czujnikami odpowiedzialnymi za redukcję emisji spalin.
Przykład 2: Continental od dawna popierał wprowadzenie nowego wzoru etykiety na opony, która zacznie obowiązywać we wszystkich 27 krajach członkowskich UE od listopada 2012 r. Będzie ona zawierała informacje na temat parametrów bezpieczeństwa oraz podstawowe charakterystyki środowiskowe opony.Przykład 3: Według Komisji Europejskiej, systemy monitorowania ciśnienia w oponach staną się obowiązkowym wyposażeniem nowych samochodów od 2012 r. Może to przyczynić się do zmniejszenia liczby wypadków z powodu uszkodzeń opony oraz podnieść poziom ochrony środowiska.
Tylko prawidłowe ciśnienie gwarantuje, że opony mają odpowiednio niski opór toczenia, zapewniający najkorzystniejsze wartości spalania. Continental zaleca stosowanie systemów monitorujących ciśnienie w oponie, gdyż niepotrzebne zwiększenie spalania oznacza automatycznie wzrost szkodliwej emisji CO2.Przykład 4: Optymalizacja materiałów i podzespołów produkcyjnych wpływa korzystnie na klimat. Odporne na działanie oleju paski rozrządu i prądnice napędzane specjalnymi paskami wielorowkowymi redukują emisję CO2.
Nowy rodzaj lekkiego, plastikowego mocowania skrzyni biegów oraz specjalne węże wytwarzane przez ContiTech do zastosowań w komorze silnika również pomagają zredukować ilość spalin emitowanych przez nowoczesne samochody.Na niedawno zorganizowanym szczycie klimatycznym w Kopenhadze eksperci omawiali zagadnienia redukcji emisji CO2. Continental już teraz wiele robi w tej kwestii - np. nowa generacja turbosprężarki, nowoczesna elektronika pojazdów hybrydowych i elektrycznych, inicjatywa wprowadzenia nowego wzoru etykiety na opony.
Przykład 2: Continental od dawna popierał wprowadzenie nowego wzoru etykiety na opony, która zacznie obowiązywać we wszystkich 27 krajach członkowskich UE od listopada 2012 r. Będzie ona zawierała informacje na temat parametrów bezpieczeństwa oraz podstawowe charakterystyki środowiskowe opony.Przykład 3: Według Komisji Europejskiej, systemy monitorowania ciśnienia w oponach staną się obowiązkowym wyposażeniem nowych samochodów od 2012 r. Może to przyczynić się do zmniejszenia liczby wypadków z powodu uszkodzeń opony oraz podnieść poziom ochrony środowiska.
Tylko prawidłowe ciśnienie gwarantuje, że opony mają odpowiednio niski opór toczenia, zapewniający najkorzystniejsze wartości spalania. Continental zaleca stosowanie systemów monitorujących ciśnienie w oponie, gdyż niepotrzebne zwiększenie spalania oznacza automatycznie wzrost szkodliwej emisji CO2.Przykład 4: Optymalizacja materiałów i podzespołów produkcyjnych wpływa korzystnie na klimat. Odporne na działanie oleju paski rozrządu i prądnice napędzane specjalnymi paskami wielorowkowymi redukują emisję CO2.
Nowy rodzaj lekkiego, plastikowego mocowania skrzyni biegów oraz specjalne węże wytwarzane przez ContiTech do zastosowań w komorze silnika również pomagają zredukować ilość spalin emitowanych przez nowoczesne samochody.Na niedawno zorganizowanym szczycie klimatycznym w Kopenhadze eksperci omawiali zagadnienia redukcji emisji CO2. Continental już teraz wiele robi w tej kwestii - np. nowa generacja turbosprężarki, nowoczesna elektronika pojazdów hybrydowych i elektrycznych, inicjatywa wprowadzenia nowego wzoru etykiety na opony.
źródło: Continental Opony Polska
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Continental pracuje na rzecz środowiska
Podobne: Continental pracuje na rzecz środowiska
Trans Trade Żywiec przedłuża umowę z Continental »
Przeglądarce Etykiet UE od firmy Continental - praktyczna pomoc przy doborze opon »
Continental VancoEco: nowa opona dla aut dostawczych »
Opony letnie Continental uzyskują bardzo dobre wyniki w europejskich testach »
Podobne galerie: Continental pracuje na rzecz środowiska
Toyota Yaris Hybrid 100 - zwiastun rewolucji? »
Oasis of the Seas, czyli szczyt morskiego luksusu, cz. 2 »
Seabourn Sojourn, czyli morski luksus ponad miarę cz. 1 »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Bentley
Galerie zdjęć
Newsletter