Flota  »  Aktualności  »  Continental rozwija sektor energii wiatrowej
			
			
			
			 
									
					
					Continental rozwija sektor energii wiatrowej
							2009-05-25 - P. Łukasiewicz     Tagi: Ekologia, Continental
						
						
						Pozyskiwanie przyjaznej dla środowiska energii wiatrowej rozwija się w zawrotnym tempie na całym świecie. Według danych Niemieckiego Stowarzyszenia Energii Wiatrowej, pod koniec 2008 roku sieci elektryczne w tym kraju zasilała energia pochodząca m.in. z ponad 20 tys. elektrowni wiatrowych. 
Stąd całe 7% zużytej w ubiegłym roku w Niemczech energii to była energia pozyskana z naturalnej siły wiatru. Niemiecki rząd chce do roku 2030 podnieść tę wartość do 15%. Natomiast do roku 2050 aż 25 tys. megawatów energii dostarczanej przez wiatr ma pochodzić z elektrowni pracujących na wybrzeżu Niemiec. Zapotrzebowanie na nadmorskie elektrownie wzrasta zresztą na całym świecie.
Dla ContiTech Vibration Control jest to ważny, przyszłościowy rynek zbytu. Firma produkuje dla elektrowni wiatrowych nowoczesne systemy łożysk z odpornej na ekstremalne warunki atmosferyczne i niezwykle elastycznej gumy. Pomagają one zwiększyć elektrowniom ich wydajność energetyczną , przy okazji czyniąc je bardziej ekologicznymi. Wysokiej jakości łożyska produkcji Conti Tech Vibration Control gwarantują lepsze tłumienie drgań. Dzięki swej niezawodności działania, w znacznym stopniu, redukują częstotliwość serwisowania. Jest to istotny czynnik dla producentów energii, szczególnie w przypadku elektrowni przybrzeżnych. Według opinii dr Bernharda Lange, kierownika działu w Instytucie Meteorologii i Zarządzania Energią Wiatrową w niemieckim Kassel: "środki przeznaczane na bieżącą i okresową konserwację stanowią pokaźną część kosztów ponoszonych przez nadmorskie elektrownie wiatrowe, które w przeciwieństwie do konwencjonalnych elektrowni, nie generują kosztów związanych z paliwem". Tę opinię potwierdza Kai Frühauf, szef ContiTech Vibration Control: "Największym problemem, z jakim borykają się operatorzy nadmorskich elektrowni wiatrowych są wysokie koszty serwisowania i konserwacji. W związku z tym elektrownie muszą być tak doskonale zaprojektowane, aby mogły pracować długo i bezawaryjnie”.
	
	
	
	
						
Od ponad pięćdziesięciu lat ContiTech, należący do koncernu Continental, pracuje nad redukcją poziomu wibracji i hałasu zarówno w pojazdach silnikowych jak i instalacjach przemysłowych. Podzespoły gumowo-metalowe SCHWINGMETALL® oraz MEGI® w znacznym stopniu w tym pomagają. Pochłaniają i izolują wibracje, chronią przed hałasem i są w stanie niezawodnie pracować nawet w najtrudniejszych warunkach. Skutecznie opierają się destrukcyjnemu działaniu zarówno pogody jak i agresywnych soli.
					
					
Stąd całe 7% zużytej w ubiegłym roku w Niemczech energii to była energia pozyskana z naturalnej siły wiatru. Niemiecki rząd chce do roku 2030 podnieść tę wartość do 15%. Natomiast do roku 2050 aż 25 tys. megawatów energii dostarczanej przez wiatr ma pochodzić z elektrowni pracujących na wybrzeżu Niemiec. Zapotrzebowanie na nadmorskie elektrownie wzrasta zresztą na całym świecie.
Dla ContiTech Vibration Control jest to ważny, przyszłościowy rynek zbytu. Firma produkuje dla elektrowni wiatrowych nowoczesne systemy łożysk z odpornej na ekstremalne warunki atmosferyczne i niezwykle elastycznej gumy. Pomagają one zwiększyć elektrowniom ich wydajność energetyczną , przy okazji czyniąc je bardziej ekologicznymi. Wysokiej jakości łożyska produkcji Conti Tech Vibration Control gwarantują lepsze tłumienie drgań. Dzięki swej niezawodności działania, w znacznym stopniu, redukują częstotliwość serwisowania. Jest to istotny czynnik dla producentów energii, szczególnie w przypadku elektrowni przybrzeżnych. Według opinii dr Bernharda Lange, kierownika działu w Instytucie Meteorologii i Zarządzania Energią Wiatrową w niemieckim Kassel: "środki przeznaczane na bieżącą i okresową konserwację stanowią pokaźną część kosztów ponoszonych przez nadmorskie elektrownie wiatrowe, które w przeciwieństwie do konwencjonalnych elektrowni, nie generują kosztów związanych z paliwem". Tę opinię potwierdza Kai Frühauf, szef ContiTech Vibration Control: "Największym problemem, z jakim borykają się operatorzy nadmorskich elektrowni wiatrowych są wysokie koszty serwisowania i konserwacji. W związku z tym elektrownie muszą być tak doskonale zaprojektowane, aby mogły pracować długo i bezawaryjnie”.
źródło: Continental Truck Tyres
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Continental rozwija sektor energii wiatrowej
Podobne: Continental rozwija sektor energii wiatrowej
				 Continental VancoEco: nowa opona dla aut dostawczych »
Continental VancoEco: nowa opona dla aut dostawczych »
					
					 Specjalna karta DKV dla samochodów elektrycznych - pionierska nowość »
Specjalna karta DKV dla samochodów elektrycznych - pionierska nowość »
					
					 Zakaz wjazdu do centrów miast dla starych samochodów jednak odwołany »
Zakaz wjazdu do centrów miast dla starych samochodów jednak odwołany »
					
				Podobne galerie: Continental rozwija sektor energii wiatrowej
				 Toyota Yaris Hybrid 100 - zwiastun rewolucji? »
Toyota Yaris Hybrid 100 - zwiastun rewolucji? »
					
					 Mercedes Sprinter 2018 - oficjalne zdjęcia vana »
Mercedes Sprinter 2018 - oficjalne zdjęcia vana »
					
					 Autonomiczne pługi Mercedesa »
Autonomiczne pługi Mercedesa »
					
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				Tapety na pulpit Bentley
				
				
				
				
				
				
				
			Galerie zdjęć
			Newsletter
			
			
			
			
			
			
			
			
			
 
						
						 
						
						 Tapety Bentley
						
						Tapety Bentley  Tapety Yamaha
Tapety Yamaha  GP Turcji - Istambuł - Wyścig
GP Turcji - Istambuł - Wyścig  McLaren MP4-12C GT3 - wyścigowy model gotowy do rywalizacji
McLaren MP4-12C GT3 - wyścigowy model gotowy do rywalizacji  Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim!
Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim! Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory 
 
			
 
 
			