Flota  »  Sprzęt / technika  »  Continental wprowadza oponę do samochodów elektrycznych
			
			
			
			 
									
					
					Continental wprowadza oponę do samochodów elektrycznych
							2012-03-05 - P. Grzelak     Tagi: Opony, Pojazdy elektryczne, Continental, Auta elektryczne
						
						
						Conti.eContact jest pierwszą oponą z nowej serii dedykowanej samochodom o napędzie elektrycznym oraz hybrydowym. 
Dzięki większej średnicy i węższemu rozmiarowi opony oraz nowej rzeźbie bieżnika firmie Continental udało się zredukować opory toczenia aż o 30 proc. Pierwszym pojazdem wyposażanym w Conti.eContact będzie Renault Twizy. Opony do samochodów elektrycznych muszą spełniać inne wymagania niż te wykorzystywane w pojazdach konwencjonalnych. Przede wszystkim ogumienie e-samochodu powinno mieć znacznie niższe opory toczenia oraz emitować mniejszy poziom hałasu.
Ponadto rozmiary opon różnią się w zależności od typu pojazdu. Mniejsze i węższe wymiary są wymagane do lekkich pojazdów miejskich, natomiast w większych e-samochodach należy montować opony na 20-calowe felgi.
Dzięki zastosowaniu przez inżynierów Continental większej średnicy opony, deformacja bieżnika zmniejsza się przy wejściu w kontakt z nawierzchnią, co znacznie obniża opór toczenia. Ponadto boczne ściany zostały zaprojektowane w taki sposób, że opona zachowuje bardzo dobrą sprężystość przy jednoczesnym zmniejszeniu jej wagi.
	
	
	
	
						Redukcji oporu toczenia sprzyja również wykorzystanie w Conti.eContact nowego wzoru bieżnika. Od tradycyjnego modelu opony osobowej różni się on przede wszystkim zastosowaniem czterech obwodowych rowków, dużej liczby lameli oraz wygładzonej ściany bocznej. Ponadto całkowicie zrezygnowano z poprzecznych rowków, które zwiększały opór toczenia oraz poziom emisji hałasu.
Z najnowszych badań „Continental Mobility Study 2011” wynika, że głównym czynnikiem zniechęcającym kierowców do zakupu aut zasilanych elektrycznie jest ich ograniczony zasięg. Poprzez znaczne zmniejszenie oporów toczenia a w rezultacie zmniejszenie zużycia energii przez e-samochód, Continental przyczynia się do zwiększenia wydajność tego typu pojazdów.
Wynika to z długofalowej strategii firmy, która uznaje elektromobilność jako jeden z najważniejszych trendów w rozwoju przemysłu motoryzacyjnego. Continental prognozuje, że do 2020 r. na całym świecie będzie jeździło 2,8 mln zarejestrowanych samochodów elektrycznych, co stanowi około 3 proc. udział w rynku.
					
Dzięki większej średnicy i węższemu rozmiarowi opony oraz nowej rzeźbie bieżnika firmie Continental udało się zredukować opory toczenia aż o 30 proc. Pierwszym pojazdem wyposażanym w Conti.eContact będzie Renault Twizy. Opony do samochodów elektrycznych muszą spełniać inne wymagania niż te wykorzystywane w pojazdach konwencjonalnych. Przede wszystkim ogumienie e-samochodu powinno mieć znacznie niższe opory toczenia oraz emitować mniejszy poziom hałasu.
Ponadto rozmiary opon różnią się w zależności od typu pojazdu. Mniejsze i węższe wymiary są wymagane do lekkich pojazdów miejskich, natomiast w większych e-samochodach należy montować opony na 20-calowe felgi.
Dzięki zastosowaniu przez inżynierów Continental większej średnicy opony, deformacja bieżnika zmniejsza się przy wejściu w kontakt z nawierzchnią, co znacznie obniża opór toczenia. Ponadto boczne ściany zostały zaprojektowane w taki sposób, że opona zachowuje bardzo dobrą sprężystość przy jednoczesnym zmniejszeniu jej wagi.
Z najnowszych badań „Continental Mobility Study 2011” wynika, że głównym czynnikiem zniechęcającym kierowców do zakupu aut zasilanych elektrycznie jest ich ograniczony zasięg. Poprzez znaczne zmniejszenie oporów toczenia a w rezultacie zmniejszenie zużycia energii przez e-samochód, Continental przyczynia się do zwiększenia wydajność tego typu pojazdów.
Wynika to z długofalowej strategii firmy, która uznaje elektromobilność jako jeden z najważniejszych trendów w rozwoju przemysłu motoryzacyjnego. Continental prognozuje, że do 2020 r. na całym świecie będzie jeździło 2,8 mln zarejestrowanych samochodów elektrycznych, co stanowi około 3 proc. udział w rynku.
źródło: Continental
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Continental wprowadza oponę do samochodów elektrycznych
Podobne: Continental wprowadza oponę do samochodów elektrycznych
				 Continental zaopatrzy w opony ponad 5100 pojazdów »
Continental zaopatrzy w opony ponad 5100 pojazdów »
					
					 Flotowy system zarządzania Conti3600 Fleet Services ma już 5 lat i ponad 200 klientów »
Flotowy system zarządzania Conti3600 Fleet Services ma już 5 lat i ponad 200 klientów »
					
					 Nowa opona Continental - 22.5 cala i jedynie 852 milimetry »
Nowa opona Continental - 22.5 cala i jedynie 852 milimetry »
					
				Podobne galerie: Continental wprowadza oponę do samochodów elektrycznych
				 Renault be bop Z.E. »
Renault be bop Z.E. »
					
					 Mercedes Sprinter 2018 - oficjalne zdjęcia vana »
Mercedes Sprinter 2018 - oficjalne zdjęcia vana »
					
					 Autonomiczne pługi Mercedesa »
Autonomiczne pługi Mercedesa »
					
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				Tapety na pulpit Bentley
				
				
				
				
				
				
				
			Galerie zdjęć
			Newsletter
			
			
			
			
			
			
			
			
			
 Continental wprowadza oponę do samochodów elektrycznych
Continental wprowadza oponę do samochodów elektrycznych 
						
						 
						
						 Tapety Bentley
						
						Tapety Bentley  Tapety Gumpert
Tapety Gumpert  Nowe BMW X1 - galeria nr 1
Nowe BMW X1 - galeria nr 1  Toyota Highlander Hybrid model 2011
Toyota Highlander Hybrid model 2011  Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim!
Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim! Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory 
 
			
 
 
			