Flota » Sprzęt / technika » Continental wprowadza oponę do samochodów elektrycznych

Continental wprowadza oponę do samochodów elektrycznych
2012-03-05 - P. Grzelak Tagi: Opony, Pojazdy elektryczne, Continental, Auta elektryczne
Conti.eContact jest pierwszą oponą z nowej serii dedykowanej samochodom o napędzie elektrycznym oraz hybrydowym.
Dzięki większej średnicy i węższemu rozmiarowi opony oraz nowej rzeźbie bieżnika firmie Continental udało się zredukować opory toczenia aż o 30 proc. Pierwszym pojazdem wyposażanym w Conti.eContact będzie Renault Twizy. Opony do samochodów elektrycznych muszą spełniać inne wymagania niż te wykorzystywane w pojazdach konwencjonalnych. Przede wszystkim ogumienie e-samochodu powinno mieć znacznie niższe opory toczenia oraz emitować mniejszy poziom hałasu.
Ponadto rozmiary opon różnią się w zależności od typu pojazdu. Mniejsze i węższe wymiary są wymagane do lekkich pojazdów miejskich, natomiast w większych e-samochodach należy montować opony na 20-calowe felgi.
Dzięki zastosowaniu przez inżynierów Continental większej średnicy opony, deformacja bieżnika zmniejsza się przy wejściu w kontakt z nawierzchnią, co znacznie obniża opór toczenia. Ponadto boczne ściany zostały zaprojektowane w taki sposób, że opona zachowuje bardzo dobrą sprężystość przy jednoczesnym zmniejszeniu jej wagi.
Redukcji oporu toczenia sprzyja również wykorzystanie w Conti.eContact nowego wzoru bieżnika. Od tradycyjnego modelu opony osobowej różni się on przede wszystkim zastosowaniem czterech obwodowych rowków, dużej liczby lameli oraz wygładzonej ściany bocznej. Ponadto całkowicie zrezygnowano z poprzecznych rowków, które zwiększały opór toczenia oraz poziom emisji hałasu.
Z najnowszych badań „Continental Mobility Study 2011” wynika, że głównym czynnikiem zniechęcającym kierowców do zakupu aut zasilanych elektrycznie jest ich ograniczony zasięg. Poprzez znaczne zmniejszenie oporów toczenia a w rezultacie zmniejszenie zużycia energii przez e-samochód, Continental przyczynia się do zwiększenia wydajność tego typu pojazdów.
Wynika to z długofalowej strategii firmy, która uznaje elektromobilność jako jeden z najważniejszych trendów w rozwoju przemysłu motoryzacyjnego. Continental prognozuje, że do 2020 r. na całym świecie będzie jeździło 2,8 mln zarejestrowanych samochodów elektrycznych, co stanowi około 3 proc. udział w rynku.
Dzięki większej średnicy i węższemu rozmiarowi opony oraz nowej rzeźbie bieżnika firmie Continental udało się zredukować opory toczenia aż o 30 proc. Pierwszym pojazdem wyposażanym w Conti.eContact będzie Renault Twizy. Opony do samochodów elektrycznych muszą spełniać inne wymagania niż te wykorzystywane w pojazdach konwencjonalnych. Przede wszystkim ogumienie e-samochodu powinno mieć znacznie niższe opory toczenia oraz emitować mniejszy poziom hałasu.
Ponadto rozmiary opon różnią się w zależności od typu pojazdu. Mniejsze i węższe wymiary są wymagane do lekkich pojazdów miejskich, natomiast w większych e-samochodach należy montować opony na 20-calowe felgi.
Dzięki zastosowaniu przez inżynierów Continental większej średnicy opony, deformacja bieżnika zmniejsza się przy wejściu w kontakt z nawierzchnią, co znacznie obniża opór toczenia. Ponadto boczne ściany zostały zaprojektowane w taki sposób, że opona zachowuje bardzo dobrą sprężystość przy jednoczesnym zmniejszeniu jej wagi.
Z najnowszych badań „Continental Mobility Study 2011” wynika, że głównym czynnikiem zniechęcającym kierowców do zakupu aut zasilanych elektrycznie jest ich ograniczony zasięg. Poprzez znaczne zmniejszenie oporów toczenia a w rezultacie zmniejszenie zużycia energii przez e-samochód, Continental przyczynia się do zwiększenia wydajność tego typu pojazdów.
Wynika to z długofalowej strategii firmy, która uznaje elektromobilność jako jeden z najważniejszych trendów w rozwoju przemysłu motoryzacyjnego. Continental prognozuje, że do 2020 r. na całym świecie będzie jeździło 2,8 mln zarejestrowanych samochodów elektrycznych, co stanowi około 3 proc. udział w rynku.
źródło: Continental
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Continental wprowadza oponę do samochodów elektrycznych
Podobne: Continental wprowadza oponę do samochodów elektrycznych



Podobne galerie: Continental wprowadza oponę do samochodów elektrycznych



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Bentley
Galerie zdjęć
Newsletter