Flota » Aktualności » Continental zwiększa produkcję i zapowiada kolejne inwestycje
Continental zwiększa produkcję i zapowiada kolejne inwestycje
2011-09-10 - P. Grzelak Tagi: Opony, Continental, Opony zimowe
Umacnianie pozycji lidera na rynku europejskim oraz realizacja ambitnego programu inwestycyjnego wartego 4 mld PLN to główne cele, jakie postawił sobie Continental na nadchodzące lata.
Koncern, który w 2010 r. osiągnął 104 mld PLN przychodu ze sprzedaży, zamierza w dalszym ciągu podnosić wydajność produkcji, aby zaspokoić rosnący popyt na ogumienie. Plany i strategię rozwoju firmy przedstawił Nikolai Setzer, członek zarządu spółki Continental AG podczas konferencji prasowej zorganizowanej z okazji 100-lecia obecności firmy w Polsce.
Koncern zapowiedział zwiększanie istniejących mocy produkcyjnych oraz rozbudowę fabryk na rynku europejskim, co pozwoli zwiększyć dostępność nowego ogumienia i zaspokoi szybko rosnący popyt. Firma zamierza również wybudować nową fabrykę w Stanach Zjednoczonych zdolną wyprodukować 4 mln opon rocznie. Ponadto w brazylijskim zakładzie koncernu planowane jest podwojenie ilości wytwarzanego ogumienia z 4,5 mln do 9 mln sztuk. Globalna strategia niemieckiego producenta opon przewiduje także zwiększanie zaangażowania na rynku azjatyckim.
Dwoma kluczowymi filarami koncernu na Dalekim Wschodzie są uruchomiony wiosną tego roku zakład w Chinach oraz przejęta fabryka opon Modi Tyres Ltd. w Indiach.
Nikolai Setzer podsumował również dotychczasowe osiągnięcia firmy w Polsce. Krajowy rynek ze swoim potencjałem oraz szybko rosnącym zapotrzebowaniem na nowe ogumienie pozostaje jednym z kluczowych rynków w Europie.
Continental ze sprzedażą 2,4 mln opon do samochodów osobowych i dostawczych jest drugim największym dostawcą ogumienia w Polsce i w dalszym ciągu zamierza zwiększać swoje zaangażowanie we wszystkich segmentach rynku. Silna pozycja krajowego oddziału Continental umożliwia także skuteczną koordynację działań na wschodzie Europy i zwiększanie zaangażowania firmy w krajach nadbałtyckich i na Ukrainie.
Szeroko zakrojone plany inwestycyjne są możliwe do realizacji dzięki dobrym wynikom finansowym koncernu. W ubiegłym roku firma osiągnęła 104 mld PLN (26 mld EUR) przychodu, z czego ponad 27% stanowiła sprzedaż opon.
Równie istotną pozycję w strukturze przychodów firmy stanowią produkty z segmentów: wyposażenie wnętrza samochodu (Interior 21%), podwozie i bezpieczeństwo (Chassis & Safety 22%) oraz układ napędowy (Powertrain 18%). Produkty z kauczuku, inne niż opony oraz z tworzyw sztucznych pochodzące z oferty ContiTech stanowiły 12% sprzedaży.
Continental w swojej 140-letniej historii zawsze stawiał na innowacyjność i rozwój nowych technologii. Taka strategia zapewniła spółce pozycję lidera w Europie oraz największego dostawcy opon stanowiących oryginalne wyposażenie samochodów produkowanych na starym kontynencie.
Dzięki temu koncern zajmuje także pierwsze miejsce w Europie pod względem ilości sprzedanego ogumienia zimowego i do pojazdów użytkowych.
Koncern, który w 2010 r. osiągnął 104 mld PLN przychodu ze sprzedaży, zamierza w dalszym ciągu podnosić wydajność produkcji, aby zaspokoić rosnący popyt na ogumienie. Plany i strategię rozwoju firmy przedstawił Nikolai Setzer, członek zarządu spółki Continental AG podczas konferencji prasowej zorganizowanej z okazji 100-lecia obecności firmy w Polsce.
Koncern zapowiedział zwiększanie istniejących mocy produkcyjnych oraz rozbudowę fabryk na rynku europejskim, co pozwoli zwiększyć dostępność nowego ogumienia i zaspokoi szybko rosnący popyt. Firma zamierza również wybudować nową fabrykę w Stanach Zjednoczonych zdolną wyprodukować 4 mln opon rocznie. Ponadto w brazylijskim zakładzie koncernu planowane jest podwojenie ilości wytwarzanego ogumienia z 4,5 mln do 9 mln sztuk. Globalna strategia niemieckiego producenta opon przewiduje także zwiększanie zaangażowania na rynku azjatyckim.
Dwoma kluczowymi filarami koncernu na Dalekim Wschodzie są uruchomiony wiosną tego roku zakład w Chinach oraz przejęta fabryka opon Modi Tyres Ltd. w Indiach.
Continental ze sprzedażą 2,4 mln opon do samochodów osobowych i dostawczych jest drugim największym dostawcą ogumienia w Polsce i w dalszym ciągu zamierza zwiększać swoje zaangażowanie we wszystkich segmentach rynku. Silna pozycja krajowego oddziału Continental umożliwia także skuteczną koordynację działań na wschodzie Europy i zwiększanie zaangażowania firmy w krajach nadbałtyckich i na Ukrainie.
Szeroko zakrojone plany inwestycyjne są możliwe do realizacji dzięki dobrym wynikom finansowym koncernu. W ubiegłym roku firma osiągnęła 104 mld PLN (26 mld EUR) przychodu, z czego ponad 27% stanowiła sprzedaż opon.
Równie istotną pozycję w strukturze przychodów firmy stanowią produkty z segmentów: wyposażenie wnętrza samochodu (Interior 21%), podwozie i bezpieczeństwo (Chassis & Safety 22%) oraz układ napędowy (Powertrain 18%). Produkty z kauczuku, inne niż opony oraz z tworzyw sztucznych pochodzące z oferty ContiTech stanowiły 12% sprzedaży.
Continental w swojej 140-letniej historii zawsze stawiał na innowacyjność i rozwój nowych technologii. Taka strategia zapewniła spółce pozycję lidera w Europie oraz największego dostawcy opon stanowiących oryginalne wyposażenie samochodów produkowanych na starym kontynencie.
Dzięki temu koncern zajmuje także pierwsze miejsce w Europie pod względem ilości sprzedanego ogumienia zimowego i do pojazdów użytkowych.
źródło: Continental
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Continental zwiększa produkcję i zapowiada kolejne inwestycje
Podobne: Continental zwiększa produkcję i zapowiada kolejne inwestycje



Podobne galerie: Continental zwiększa produkcję i zapowiada kolejne inwestycje



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Bentley
Galerie zdjęć
Newsletter