Flota  »  Aktualności  »  Debata na temat motoryzacji

Debata na temat motoryzacji

2007-05-07 - P. Łukasiewicz     Tagi:
- W Polsce istnieje problem wycofania z ruchu najstarszych pojazdów, które poprzez wysoką emisję dwutlenku węgla negatywnie oddziaływują na środowisko - powiedział wiceminister gospodarki Paweł Poncyljusz podczas spotkania z przedstawicielami i gośćmi Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów.

Minister Poncyljusz przypomniał, że w 2006 r. sprowadzono do Polski 816,8 tys. aut używanych, głównie z krajów UE. - To o 6,2 proc. mniej niż w roku poprzednim. Niestety prawie 60 proc. to pojazdy mające powyżej 10 lat - powiedział wiceminister. Dodał jednak, że powoli uwidacznia się tendencja sprowadzania nowszych samochodów.

Wiceminister zaznaczył, że Komisja Europejska wydała komunikat w sprawie konkurencyjnego systemu prawnego dla przemysłu motoryzacyjnego w XXI wieku „CARS 21”. - W komunikacie zwrócono uwagę m.in. na trzy istotne kwestie: bezpieczeństwo drogowe, ochronę środowiska oraz podatki i zachęty podatkowe - wyjaśnił minister Poncyljusz. - Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego opierać się będzie m.in. na działaniach polegających na zwiększeniu nadzoru Ministra Transportu nad stacjami kontroli pojazdów. Kwestię podatków rozstrzyga Ministerstwo Finansów, natomiast działania w sprawie ochrony środowiska będą kierować się w stronę wprowadzenia rozwiązań pozwalających na szybszą wymianę parku samochodowego w Polsce na auta o niższej emisji dwutlenku węgla - dodał.
Minister Poncyljusz odniósł się z optymizmem do propozycji organizowania spotkań z przedstawicielami przemysłu motoryzacyjnego, podczas których dochodziłoby do rozmów na temat problemów i perspektyw dalszego rozwoju branży. - Motoryzacja to ważna gałąź polskiej gospodarki. Cieszę się, że mam możliwość dyskutować w tak szerokim gronie i mam nadzieję, że to jest początek owocnej współpracy - podkreślił wiceminister.

***

Przemysł motoryzacyjny wywiera istotny wpływ na sytuację ekonomiczną i poziom zatrudnienia w innych sektorach przemysłu, produkujących na potrzeby rynku motoryzacyjnego oraz na inne strefy działalności, takie jak usługi czy handel. Szacuje się, że jedno miejsce pracy u finalnego producenta samochodów tworzy 5 do 7 miejsc u jego dostawców, w sieci dystrybucji i obsługi technicznej. Produkcja przemysłu motoryzacyjnego przeznaczana jest obecnie w ponad 90 proc. na eksport. Polska produkuje ponad 700 tys. pojazdów oraz jest jednym z większych producentów silników wysokoprężnych - montowanych w takich markach jak GM, Volkswagen, Skoda, Seat, Audi, Fiat, Honda, Isuzu, Toyota.



źródło: Ministerstwo Gospodarki

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Debata na temat motoryzacji

Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit