Flota » Aktualności » Dobry rok dla BMW

BMW Group ustanowiła w pierwszym kwartale 2008 r. rekord sprzedaży dzięki 351 787 egzemplarzom sprzedanych samochodów (w roku ubiegłym: 332 933/+5,7%). W przypadku marki BMW liczba aut dostarczonych do klientów w pierwszych trzech miesiącach wzrosła o 2,7% do 293 550 egzemplarzy (w roku ubiegłym: 285 840). Marka MINI odnotowała znaczny wzrost sprzedaży o 23,6% do 58 054 (w roku ubiegłym 46 980) egzemplarzy. Firma Rolls-Royce Motor Cars sprzedała w pierwszym kwartale 183 aut swoim Klientom (w roku ubiegłym: 113/+61,9%).
W Niemczech sprzedaż wzrosła w pierwszym kwartale o 6,7% do 64 230 sztuk (w roku ubiegłym 60 199/+6,7%). W USA BMW Group sprzedała w tym okresie 68 529 samochodów (w roku ubiegłym 75 433/-9,2%). USA pozostają tym samym mimo trudnej obecnie sytuacji gospodarczej największym rynkiem sprzedaży dla BMW Group. Dzięki wprowadzeniu na rynek amerykański nowych modeli, takich jak BMW serii 1 Coupé i Cabrio, BMW X6 oraz wersji BMW serii 3 i X5 z silnikiem wysokoprężnym, koncern liczy na wzrost sprzedaży w drugiej połowie roku.
Oprócz Niemiec również pozostałe rynki europejskie wykazały w pierwszym kwartale 2008 r. wyłącznie wzrostowe tendencje sprzedaży. Przykładowo w Portugali BMW Group sprzedała 2860 pojazdów, czyli o 29,2% więcej aut niż w tym samym kwartale ubiegłego roku (w roku ubiegłym: 2214). We Francji sprzedaż wzrosła o 23,7% do 16 752 pojazdów (w roku ubiegłym 13 544), we Włoszech o 9,8% do 27 112 egzemplarzy (rok ubiegły: 24 685), a w Wielkiej Brytanii/Irlandii o 6,9% do 45 210 pojazdów (rok ubiegły: 42 301).
Kolejnymi przykładami państw, w których odnotowano zdecydowanie ponadprzeciętny wzrost sprzedaży, są Indie, gdzie sprzedaż wzrosła wyraźnie o ponad 800% i osiągnęła 862 egzemplarzy (rok ubiegły: 87), Rosja ze wzrostem o 40,0% (4211/rok ubiegły: 3008), Chiny - wzrost o 43,2% (14 574/rok ubiegły: 10 177) i Korea Południowa ze wzrostem o 37,1% (2380/rok ubiegły: 1736).
Ian Robertson, Członek Zarządu BMW AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing: „Możemy pochwalić się dużym sukcesem w sprzedaży odnotowanym w pierwszym kwartale tego roku. Zgodnie z naszymi planami uzyskaliśmy znaczny wzrost sprzedaży wszystkich trzech marek samochodów. Wśród znaczących firm konkurencyjnych jesteśmy nadal numerem jeden w segmencie samochodów klasy premium. Nasze plany na cały ten rok zakładają uzyskanie nowych rekordów w wynikach sprzedaży wszystkich trzech marek i utrzymanie w skali globalnej pozycji lidera w segmencie samochodów klasy premium.“
BMW Group odnotowuje nowy rekord sprzedaży w marcu, czyli 153 184 sprzedane pojazdy W marcu 2008 r. liczba aut sprzedanych przez BMW Group wyniosła 153 184 (rok ubiegły: 141 576/+8,2%). Jest do najlepszy wynik sprzedaży, jaki firma kiedykolwiek uzyskała w ciągu jednego miesiąca.
W przypadku marki BMW sprzedaż w marcu wzrosła o 5,3% do 126 406 egzemplarzy (w roku ubiegłym: 120 072). Także sprzedaż marki MINI w dalszym ciągu rozwija się bardzo pozytywnie. W marcu sprzedano 26 693 egzemplarzy MINI. W porównaniu z analogicznym miesiącem roku ubiegłego (21 454 egzemplarzy) oznacza to wzrost o 24,4%. Jeszcze nigdy od chwili wprowadzenia na rynek światowy (lato 2001r) tego najbardziej popularnego małego samochodu klasy premium w jednym miesiącu nie sprzedano tylu MINI, co w marcu 2008 r. Celem przedsiębiorstwa wyznaczonym na ten rok jest przekroczenie liczby 240 000 sprzedanych MINI.
Marka Rolls-Royce również kontynuowała bardzo pozytywne tendencje wzrostu sprzedaży. W marcu do klientów trafiło 85 egzemplarzy modelu Phantom (w roku ubiegłym 50). W porównaniu z analogicznym miesiącem roku ubiegłego oznacza to wzrost o 70,0%.
Sprzedaż motocykli BMW w marcu kształtowała się na poziomie 11 093 egzemplarzy (w roku ubiegłym 12 466/ -11,0%). W pierwszym kwartale sprzedano 21 046 egzemplarzy motocykli (w roku ubiegłym 23 029; -8,6%). Na malejące wyniki sprzedaży miały wpływ negatywne zmiany w segmencie, jakie miały miejsce w marcu na najważniejszych europejskich rynkach zbytu motocykli - we Włoszech, Francji i Hiszpanii - i dotyczyły modeli z silnikami o pojemności 500 cm3 i 750 cm3. BMW Motorrad liczy na znaczny wzrost sprzedaży od drugiego kwartału dzięki wprowadzonym w marcu nowym 2-cylindrowym modelom Enduro F 650 GS i F 800 GS.
W Niemczech sprzedaż wzrosła w pierwszym kwartale o 6,7% do 64 230 sztuk (w roku ubiegłym 60 199/+6,7%). W USA BMW Group sprzedała w tym okresie 68 529 samochodów (w roku ubiegłym 75 433/-9,2%). USA pozostają tym samym mimo trudnej obecnie sytuacji gospodarczej największym rynkiem sprzedaży dla BMW Group. Dzięki wprowadzeniu na rynek amerykański nowych modeli, takich jak BMW serii 1 Coupé i Cabrio, BMW X6 oraz wersji BMW serii 3 i X5 z silnikiem wysokoprężnym, koncern liczy na wzrost sprzedaży w drugiej połowie roku.
Oprócz Niemiec również pozostałe rynki europejskie wykazały w pierwszym kwartale 2008 r. wyłącznie wzrostowe tendencje sprzedaży. Przykładowo w Portugali BMW Group sprzedała 2860 pojazdów, czyli o 29,2% więcej aut niż w tym samym kwartale ubiegłego roku (w roku ubiegłym: 2214). We Francji sprzedaż wzrosła o 23,7% do 16 752 pojazdów (w roku ubiegłym 13 544), we Włoszech o 9,8% do 27 112 egzemplarzy (rok ubiegły: 24 685), a w Wielkiej Brytanii/Irlandii o 6,9% do 45 210 pojazdów (rok ubiegły: 42 301).
Ian Robertson, Członek Zarządu BMW AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing: „Możemy pochwalić się dużym sukcesem w sprzedaży odnotowanym w pierwszym kwartale tego roku. Zgodnie z naszymi planami uzyskaliśmy znaczny wzrost sprzedaży wszystkich trzech marek samochodów. Wśród znaczących firm konkurencyjnych jesteśmy nadal numerem jeden w segmencie samochodów klasy premium. Nasze plany na cały ten rok zakładają uzyskanie nowych rekordów w wynikach sprzedaży wszystkich trzech marek i utrzymanie w skali globalnej pozycji lidera w segmencie samochodów klasy premium.“
BMW Group odnotowuje nowy rekord sprzedaży w marcu, czyli 153 184 sprzedane pojazdy W marcu 2008 r. liczba aut sprzedanych przez BMW Group wyniosła 153 184 (rok ubiegły: 141 576/+8,2%). Jest do najlepszy wynik sprzedaży, jaki firma kiedykolwiek uzyskała w ciągu jednego miesiąca.
W przypadku marki BMW sprzedaż w marcu wzrosła o 5,3% do 126 406 egzemplarzy (w roku ubiegłym: 120 072). Także sprzedaż marki MINI w dalszym ciągu rozwija się bardzo pozytywnie. W marcu sprzedano 26 693 egzemplarzy MINI. W porównaniu z analogicznym miesiącem roku ubiegłego (21 454 egzemplarzy) oznacza to wzrost o 24,4%. Jeszcze nigdy od chwili wprowadzenia na rynek światowy (lato 2001r) tego najbardziej popularnego małego samochodu klasy premium w jednym miesiącu nie sprzedano tylu MINI, co w marcu 2008 r. Celem przedsiębiorstwa wyznaczonym na ten rok jest przekroczenie liczby 240 000 sprzedanych MINI.
Marka Rolls-Royce również kontynuowała bardzo pozytywne tendencje wzrostu sprzedaży. W marcu do klientów trafiło 85 egzemplarzy modelu Phantom (w roku ubiegłym 50). W porównaniu z analogicznym miesiącem roku ubiegłego oznacza to wzrost o 70,0%.
Sprzedaż motocykli BMW w marcu kształtowała się na poziomie 11 093 egzemplarzy (w roku ubiegłym 12 466/ -11,0%). W pierwszym kwartale sprzedano 21 046 egzemplarzy motocykli (w roku ubiegłym 23 029; -8,6%). Na malejące wyniki sprzedaży miały wpływ negatywne zmiany w segmencie, jakie miały miejsce w marcu na najważniejszych europejskich rynkach zbytu motocykli - we Włoszech, Francji i Hiszpanii - i dotyczyły modeli z silnikami o pojemności 500 cm3 i 750 cm3. BMW Motorrad liczy na znaczny wzrost sprzedaży od drugiego kwartału dzięki wprowadzonym w marcu nowym 2-cylindrowym modelom Enduro F 650 GS i F 800 GS.
źródło: BMW
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Dobry rok dla BMW
Podobne: Dobry rok dla BMW




Podobne galerie: Dobry rok dla BMW



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit BMW
Galerie zdjęć
Newsletter