Flota » Sprzęt / technika » Emapa do ciężarówki

Wygląda na to, że pojawiła się pierwsza mapa Polski przystosowana do nawigacji w ciężarówce. Producentem jej jest firma Emapa.
Łódzka Emapa zasłynęła w świecie GPS ładnych kilka lat temu, wprowadzając na rynek pierwszą samochodową mapę Polski dla urządzeń Garmin - Emapa GPS Nawigator. Przyczyniła się tym samym do wzrostu popularności Garminów w Polsce, czego skutki są wyraźnie odczuwalne do dziś. Co prawda GPS Nawigator dał się już wyprzeć z tego rynku przez GPMapę i CityNavigatora, ale firma rozwija działalność w dziedzinie zastosowań profesjonalnych. Najnowszym tego efektem jest Emapa Transport+, program skierowany dla firm transportowych i kierowców ciężarówek.
Zakazy ruchu ciężarówek i ulice jednokierunkowe - bez dobrej mapy ani rusz
Życie kierowcy ciężarówki jest pełne niespodzianek
Transport+ działa na notebooku, a nie na dedykowanych urządzeniach do nawigacji samochodowej. W obszernej kabinie nie stanowi to problemu. Najważniejszą cechą, decydującą o przydatności mapy w ciężarówce, jest jednak uwzględnianie przez program ograniczeń w ruchu, jakim te pojazdy podlegają. Konfigurując Emapę, podajemy m.in. dane o wielkości pojazdu, jego masie, czasie jazdy i postoju w rozmaitych sytuacjach, prędkościach na poszczególnych typach dróg itp. Dane te są wykorzystywane przy wyliczaniu optymalnej trasy, omijającej miejsca nieprzejezdne dla naszego pojazdu.
Program występuje w wersjach z mapami Polski lub Europy. W tej drugiej zawiera dane o 27 krajach, z czego większość zawiera 100% sieci drogowej. Dodatkowo pozostałe państwa, a także obszar Azji, pokryte są mapami przejazdowymi. Emapa Transport+ Polska zawiera mapy przejazdowe Europy i Azji.
Kierowca korzystający z nowej Emapy ma dostęp do bazy danych o utrudnieniach drogowych, raportowanych przez GDKKiA, które oczywiście są uwzględniane przy optymalizacji trasy. Dane mogą też być przesyłane w drugą stronę - do jednostki monitorującej ruch pojazdów w firmie transportowej.
Trzeba przyznać, że mapy oferowane przez Emapę są drogie w porównaniu z innymi - wersja europejska kosztuje ponad 1750 zł brutto, a polska - 1390. Trzeba jednak pamiętać o problemach, jakie ma kierowca próbujący wycofać TIRa spod zbyt niskiego wiaduktu w zakorkowanym centrum miasta.
Łódzka Emapa zasłynęła w świecie GPS ładnych kilka lat temu, wprowadzając na rynek pierwszą samochodową mapę Polski dla urządzeń Garmin - Emapa GPS Nawigator. Przyczyniła się tym samym do wzrostu popularności Garminów w Polsce, czego skutki są wyraźnie odczuwalne do dziś. Co prawda GPS Nawigator dał się już wyprzeć z tego rynku przez GPMapę i CityNavigatora, ale firma rozwija działalność w dziedzinie zastosowań profesjonalnych. Najnowszym tego efektem jest Emapa Transport+, program skierowany dla firm transportowych i kierowców ciężarówek.


Program występuje w wersjach z mapami Polski lub Europy. W tej drugiej zawiera dane o 27 krajach, z czego większość zawiera 100% sieci drogowej. Dodatkowo pozostałe państwa, a także obszar Azji, pokryte są mapami przejazdowymi. Emapa Transport+ Polska zawiera mapy przejazdowe Europy i Azji.
Trzeba przyznać, że mapy oferowane przez Emapę są drogie w porównaniu z innymi - wersja europejska kosztuje ponad 1750 zł brutto, a polska - 1390. Trzeba jednak pamiętać o problemach, jakie ma kierowca próbujący wycofać TIRa spod zbyt niskiego wiaduktu w zakorkowanym centrum miasta.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Emapa do ciężarówki
Podobne: Emapa do ciężarówki


Podobne galerie: Emapa do ciężarówki



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter