Flota » Aktualności » Fiat sponsorem 66. Tour De Pologne

Fiat sponsorem 66. Tour De Pologne
2009-07-31 - P. Grzelak Tagi: Fiat, Fiat Bravo, Fiat 500, Fiat Croma
16 lat. Tyle czasu upłynęło od kiedy samochody Fiata po raz pierwszy oficjalnie poprowadziły peleton Tour de Pologne. Fiat jeździ z "tourem" od jego 50. edycji, czyli od 1993 roku.
Fiat to najbardziej lojalny partner wyścigu. Uczestnicy i organizatorzy Tour de Pologne jeżdżą samochodami Fiata, zwycięzca otrzymuje samochód tej marki, a ponadto firma jest sponsorem klasyfikacji najaktywniejszych kolarzy. Tour de Pologne to największe przedsięwzięcie w polskim sporcie pod względem logistyki. Spójrzmy na wyścig poprzez pryzmat kilku istotnych danych:
- 1 Główna Nagroda - Fiat 500 dla zwycięzcy 66. Tour de Pologne
- 13 miast - starty i mety poszczególnych etapów
- 15 premii lotnych
- 20 premii górskich
- 21 grup kolarskich w tym 18 najlepszych z UCI ProTeams
- 168 kolarzy z ponad 40 krajów na świecie
- 400 miast i miejscowości, przez które przejeżdża wyścig
- 1200 osób przemieszczających się codziennie wraz z wyścigiem
- 1253 kilometry trasy wyścigu
- ok. 2 000 000 publiczności na trasie wyścigu. Do tych cyfr warto dodać liczbę 45. Tyle samochodów osobowych Fiat Auto Poland przeznaczył dla organizatorów tegorocznego wyścigu.
Na trasie zobaczymy zatem ekipy sędziowskie w Fiatach Croma oraz Bravo. Organizatorzy korzystają również z innych samochodów marki Fiat, jak Panda czy Grande Punto oraz z samochodów dostawczych Fiat Ducato, które umożliwiają sprawną logistykę i przewóz setek banerów, balonów i innych elementów reklamowych towarzyszących wyścigowi.
"Wisienką na torcie" tegorocznego wyścigu, będzie 16 Fiatów 500, w dwóch kolorach, 8 białych i 8 czerwonych, które będą eksponowane na metach każdego etapu wyścigu.
Dzięki staraniom Czesława Langa, Dyrektora Tour de Pologne, wyścig na stałe zagościł w kalendarzu UCI (Międzynarodowej Unii Kolarskiej).
Potwierdzeniem rangi imprezy jest udział 18 najlepszych drużyn kolarskich z UCI ProTeams i takie nazwiska jak Ivan Basso, Alessandro Ballan, Marcin Sapa oraz Sylwester Szmyd. Ten ostatni zapowiedział, że chce zostać pierwszym polskim kolarzem, który wygra wyścig ProTour i w konsekwencji zwyciężyć w 66. Tour de Pologne.
Tegoroczny „tour" podzielono na 7 etapów. Start już 2 sierpnia w Warszawie na placu Trzech Krzyży. Kolejno peleton przejedzie m.in. przez Białystok, Lublin, Rzeszów, Krynicę-Zdrój, i Zakopane. Wielki finał i zarazem meta ostatniego, siódmego etapu Tour de Pologne odbędzie się 8 sierpnia w Krakowie w Alei F. Focha.
Fiat to najbardziej lojalny partner wyścigu. Uczestnicy i organizatorzy Tour de Pologne jeżdżą samochodami Fiata, zwycięzca otrzymuje samochód tej marki, a ponadto firma jest sponsorem klasyfikacji najaktywniejszych kolarzy. Tour de Pologne to największe przedsięwzięcie w polskim sporcie pod względem logistyki. Spójrzmy na wyścig poprzez pryzmat kilku istotnych danych:
- 1 Główna Nagroda - Fiat 500 dla zwycięzcy 66. Tour de Pologne
- 13 miast - starty i mety poszczególnych etapów
- 15 premii lotnych
- 20 premii górskich
- 21 grup kolarskich w tym 18 najlepszych z UCI ProTeams
- 168 kolarzy z ponad 40 krajów na świecie
- 400 miast i miejscowości, przez które przejeżdża wyścig
- 1200 osób przemieszczających się codziennie wraz z wyścigiem
- 1253 kilometry trasy wyścigu
- ok. 2 000 000 publiczności na trasie wyścigu. Do tych cyfr warto dodać liczbę 45. Tyle samochodów osobowych Fiat Auto Poland przeznaczył dla organizatorów tegorocznego wyścigu.
Na trasie zobaczymy zatem ekipy sędziowskie w Fiatach Croma oraz Bravo. Organizatorzy korzystają również z innych samochodów marki Fiat, jak Panda czy Grande Punto oraz z samochodów dostawczych Fiat Ducato, które umożliwiają sprawną logistykę i przewóz setek banerów, balonów i innych elementów reklamowych towarzyszących wyścigowi.
Dzięki staraniom Czesława Langa, Dyrektora Tour de Pologne, wyścig na stałe zagościł w kalendarzu UCI (Międzynarodowej Unii Kolarskiej).
Potwierdzeniem rangi imprezy jest udział 18 najlepszych drużyn kolarskich z UCI ProTeams i takie nazwiska jak Ivan Basso, Alessandro Ballan, Marcin Sapa oraz Sylwester Szmyd. Ten ostatni zapowiedział, że chce zostać pierwszym polskim kolarzem, który wygra wyścig ProTour i w konsekwencji zwyciężyć w 66. Tour de Pologne.
Tegoroczny „tour" podzielono na 7 etapów. Start już 2 sierpnia w Warszawie na placu Trzech Krzyży. Kolejno peleton przejedzie m.in. przez Białystok, Lublin, Rzeszów, Krynicę-Zdrój, i Zakopane. Wielki finał i zarazem meta ostatniego, siódmego etapu Tour de Pologne odbędzie się 8 sierpnia w Krakowie w Alei F. Focha.
W Krakowie poznamy zatem zwycięzcę klasyfikacji generalnej 66. Tour de Pologne, który odbierze kluczyki do nowego Fiata 500. Trzymamy kciuki, aby tym razem klasyfikację generalną wygrał Polak, a zatem aby Fiat 500 pozostał w kraju, w którym został wyprodukowany.
źródło: Fiat, fot. Fiat, Informacja Mototarget
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Fiat sponsorem 66. Tour De Pologne
Podobne: Fiat sponsorem 66. Tour De Pologne




Podobne galerie: Fiat sponsorem 66. Tour De Pologne



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Fiat
Newsletter
Galerie zdjęć