Flota  »  Paliwa  »  Fiat Panda Natural Power - recepta na wysokie ceny paliw?
Fiat Panda Natural Power

Fiat Panda Natural Power - recepta na wysokie ceny paliw?

2012-09-11 - F. Bednarkiewicz     Tagi: Fiat, Premiery, Paliwa, Fiat Panda, CNG, Fiat Panda Natural Power
Już podczas jesiennej wystawy w Paryżu zadebiutuje nowa wersja popularnego Fiata Pandy - napędzane metanem wydanie Natural Power. Auto ma być odpowiedzią włoskiej marki na wysokie ceny paliw i świetną alternatywą dla silników wysokoprężnych, których eksploatacja staje się coraz droższa. Pod maską nowej Pandy pracował będzie dwupaliwowy silnik 0.9 TwinAir Turbo, który wygeneruje moc 80 KM, przy średnim spalaniu gazu na poziomie 3,1 kg/100km i emisji CO2 na poziomie około 86 g/1km. Zasięg auta będzie więc wynosił niecałe 400 kilometrów, gdyż umieszony w płycie podłogowej pojazdu zbiornik pomieści około 12 kg metanu. Oprócz tego Panda Natural Power ma posiadać także 35-litrowy zbiornik na benzynę, którym będzie można posłużyć się w okolicach, gdzie brakuje stacji oferujących CNG. Dodatkowo benzyna posłuży do uruchamiania pojazdu, a także poratuje kierowcę w przypadku wyczerpania zatankowanego wcześniej gazu.
Co ważne, bagażnik samochodu ma liczyć 200 litrów pojemności, dzięki czemu praktyczność auta będzie niemalże niezmieniona w stosunku do wersji konwencjonalnej. Szczególnie ciekawą ofertą byłaby jednak Panda Van Natural Power, która tańszą eksploatację zaoferowałaby też licznym przedsiębiorstwom. Miejmy nadzieję, że Fiat szybko wprowadzi do oferty takie właśnie auto.



źródło: Fiat

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

Fiat Panda Natural Power - recepta na wysokie ceny paliw?

Fiat Panda Natural Power - recepta na wysokie ceny paliw?
umar77 2012-09-23 17:23
Pytanie jakie spalanie paliwa bedzie potrzebne oprócz gazu, bo jeżeli podobnie to nie wiem czy będzie aż tak oszczędny gdy np. UP ma rownie niskie spalanie jak Panda