Flota » Aktualności » Fiat zostaje oficjalnym sponorem 67. Tour de Pologne UCI ProTour

Fiat zostaje oficjalnym sponorem 67. Tour de Pologne UCI ProTour
2010-07-23 - P. Grzelak Tagi: Fiat, Fiat Bravo, Sponsoring
Tegoroczny 67. Tour de Pologne UCI Pro Tour wyruszy w Polskę 1 sierpnia. Możliwość startu w tym elitarnym wyścigu zapewniony mają najlepsze kolarskie ekipy na świecie skupione w gronie UCI ProTour. Dodatkowo pięć ekip zostanie zaproszonych przez organizatora, a wśród nich Reprezentacja Polski.
Tradycyjnie już, oficjalnym sponsorem wyścigu jest marka FIAT. Na triumfatora imprezy czeka nagroda główna: Fiat Bravo z serii specjalnej Tour de Pologne.
Upłynęło już 18 lat od kiedy samochody Fiata po raz pierwszy oficjalnie poprowadziły peleton Tour de Pologne. Fiat jeździ z "tourem" od jego 50. edycji, czyli od 1993 roku i jest zarazem najbardziej lojalnym partnerem wyścigu. Uczestnicy i organizatorzy Tour de Pologne jeżdżą samochodami Fiata, zwycięzca otrzymuje samochód tej marki, a ponadto firma jest sponsorem klasyfikacji najaktywniejszych kolarzy. Tour de Pologne to kolarska Liga Mistrzów, więc nie każdy może wystartować w wyścigu, który zaliczany jest do grona 13 najważniejszych na świecie. To ogromne wyróżnienie i wielki prestiż dla Polski, polskiego kolarstwa, ale także bodziec dla rodzimych ekip, aby podnosić swój poziom do takiego, który zagwarantuje start w naszym narodowym Tourze.
Historia Tour de Pologne sięga 1928 roku, kiedy to po raz pierwszy rozegrano - wówczas „Bieg Dookoła Polski". Przełomowym momentem istnienia wyścigu był rok 1993, kiedy „za sterami" już Tour de Pologne zasiadł Czesław Lang. Wtedy to peleton nabrał „zawodowego tempa", które wprowadziło go do kolarskiej elity. Dziś Tour de Pologne to potężna marka, która jest rozpoznawalna nie tylko w Polsce, ale na całym świecie.Kolarze rozpoczną swój start w Sochaczewie, a pierwszy etap zakończy się w stolicy naszego kraju Warszawie (175,1 km). Następnie kolumna wyścigu skieruje się na południe kraju. Drugi etap z Rawy Mazowieckiej do Dąbrowy Górniczej (240 km) doprowadzi kolarzy na Śląsk.
Tam odbędą się etapy: z Sosnowca do Katowic (122,1 km) oraz z Tychów (start spod bramy tyskiego zakładu Fiat Auto Poland w dniu 4 sierpnia) do Cieszyna (177,9 km). Następnie na zawodników czeka malowniczy etap z Jastrzębia Zdroju do Ustronia (149 km) oraz historyczny odcinek z Oświęcimia, gdzie kolumna wyścigu odda hołd pomordowanym w byłym nazistowskim obozie Auschwitz-Birkenau, do Terma Bukowina Tatrzańska (228,5 km).Ostatni etap poprowadzi z Nowego Targu do Krakowa (163,9 km), gdzie po siedmiu dniach rywalizacji i przejechaniu 1256,5 km poznamy zwycięzcę.
Zawodnicy startujący w 67. Tour de Pologne walczyć będą przede wszystkim o zwycięstwo w klasyfikacji generalnej - żółtą koszulkę. Organizatorzy przygotowali jednak jeszcze kilka innych możliwości wywalczenia „koszulek": Klasyfikacja Najaktywniejszy Zawodnik - czerwona koszulka Fiata, Klasyfikacja Punktowa, Klasyfikacja Najlepszy Góral.67. Tour de Pologne to także największe w Polsce przedsięwzięcie logistyczne. Co roku wraz z kolarzami i ekipami, Polskę przemierza cały sztab ludzi, którzy mają także swój ogromny wkład w profesjonalizm, którym może szczycić się Tour de Pologne.
Warto np. wiedzieć, że na trasie znajdzie się 400 km taśmy zabezpieczającej trasę, 13 km płotków ogrodzeniowych i 7 km banerów reklamowych. Transmisje z wyścigu trafią do 56 krajów, w kolumnie wyścigu pojedzie ponad 40 samochodów przekazanych organizatorom przez Fiata Auto Poland.
W sumie na kolarzy uczestniczących w 67. Tour de Pologne UCI ProTour czekają trzy etapy płaskie, tyleż samo górskich oraz jeden pagórkowaty. Wyścig będzie bardzo trudny i wymagający świetnego przygotowania. Przed rokiem najlepszy był Włoch Alessandro Ballan. Kto tym razem zdobędzie kluczyki do nowego Fiata Bravo? Tego dowiemy się już 7 sierpnia na Krakowskich Błoniach.
Upłynęło już 18 lat od kiedy samochody Fiata po raz pierwszy oficjalnie poprowadziły peleton Tour de Pologne. Fiat jeździ z "tourem" od jego 50. edycji, czyli od 1993 roku i jest zarazem najbardziej lojalnym partnerem wyścigu. Uczestnicy i organizatorzy Tour de Pologne jeżdżą samochodami Fiata, zwycięzca otrzymuje samochód tej marki, a ponadto firma jest sponsorem klasyfikacji najaktywniejszych kolarzy. Tour de Pologne to kolarska Liga Mistrzów, więc nie każdy może wystartować w wyścigu, który zaliczany jest do grona 13 najważniejszych na świecie. To ogromne wyróżnienie i wielki prestiż dla Polski, polskiego kolarstwa, ale także bodziec dla rodzimych ekip, aby podnosić swój poziom do takiego, który zagwarantuje start w naszym narodowym Tourze.
Tam odbędą się etapy: z Sosnowca do Katowic (122,1 km) oraz z Tychów (start spod bramy tyskiego zakładu Fiat Auto Poland w dniu 4 sierpnia) do Cieszyna (177,9 km). Następnie na zawodników czeka malowniczy etap z Jastrzębia Zdroju do Ustronia (149 km) oraz historyczny odcinek z Oświęcimia, gdzie kolumna wyścigu odda hołd pomordowanym w byłym nazistowskim obozie Auschwitz-Birkenau, do Terma Bukowina Tatrzańska (228,5 km).Ostatni etap poprowadzi z Nowego Targu do Krakowa (163,9 km), gdzie po siedmiu dniach rywalizacji i przejechaniu 1256,5 km poznamy zwycięzcę.
Zawodnicy startujący w 67. Tour de Pologne walczyć będą przede wszystkim o zwycięstwo w klasyfikacji generalnej - żółtą koszulkę. Organizatorzy przygotowali jednak jeszcze kilka innych możliwości wywalczenia „koszulek": Klasyfikacja Najaktywniejszy Zawodnik - czerwona koszulka Fiata, Klasyfikacja Punktowa, Klasyfikacja Najlepszy Góral.67. Tour de Pologne to także największe w Polsce przedsięwzięcie logistyczne. Co roku wraz z kolarzami i ekipami, Polskę przemierza cały sztab ludzi, którzy mają także swój ogromny wkład w profesjonalizm, którym może szczycić się Tour de Pologne.
Warto np. wiedzieć, że na trasie znajdzie się 400 km taśmy zabezpieczającej trasę, 13 km płotków ogrodzeniowych i 7 km banerów reklamowych. Transmisje z wyścigu trafią do 56 krajów, w kolumnie wyścigu pojedzie ponad 40 samochodów przekazanych organizatorom przez Fiata Auto Poland.
W sumie na kolarzy uczestniczących w 67. Tour de Pologne UCI ProTour czekają trzy etapy płaskie, tyleż samo górskich oraz jeden pagórkowaty. Wyścig będzie bardzo trudny i wymagający świetnego przygotowania. Przed rokiem najlepszy był Włoch Alessandro Ballan. Kto tym razem zdobędzie kluczyki do nowego Fiata Bravo? Tego dowiemy się już 7 sierpnia na Krakowskich Błoniach.
źródło: Fiat Auto Poland
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Fiat zostaje oficjalnym sponorem 67. Tour de Pologne UCI ProTour
Podobne: Fiat zostaje oficjalnym sponorem 67. Tour de Pologne UCI ProTour




Podobne galerie: Fiat zostaje oficjalnym sponorem 67. Tour de Pologne UCI ProTour



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Fiat
Galerie zdjęć


Newsletter