Flota  »  Aktualności  »  Finał Konkursu Optifuel 2012, czyli jak efektywnie oszczędzać
Renault Magnum

Finał Konkursu Optifuel 2012, czyli jak efektywnie oszczędzać

2012-10-20 - F. Bednarkiewicz     Tagi: Ciężarówki, Konkurs, Renault Trucks, Zużycie paliwa
Renault Trucks pomaga użytkownikom swoich ciężarówek oszczędzać pieniądze za pomocą nowoczesnych programów szkoleniowych Optifuel Training i Optifuel Programme. Aby zachęcić firmy i kierowców do udziału w szkoleniach i podnoszenia kwalifikacji od czterech lat towarzyszy im konkurs ekonomicznej i, co równie ważne, efektywnej jazdy pod nazwą - Konkurs Optifuel. W konkursie wzięło już udział 540 kierowców. W tegorocznym wystartowało ponad 150 osób z Polski, Estonii, Litwy i Łotwy. Najpierw rywalizowali o miano najlepszych w swoich regionach. Eliminacje przy wsparciu Renault Trucks Polska organizowało 12 dealerów. Ich zwycięzcy spotkali się 5 października na wielkim finale, który został rozegrany na płycie dawnego lotniska wojskowego w Bednarach k. Poznania. - Chętnych do wzięcia udziału w zawodach z roku na rok jest coraz więcej - mówi Łukasz Kurcbard, inżynier produktu odpowiedzialny w Renault Trucks Polska za program Optifuel. - Każdy litr „urwany" ze średniego zużycia paliwa jest cenny, bo przelicza się go na pieniądze, które zostają w kieszeni przewoźnika. A jeśli do tego przemnożymy ten nadzwyczajny zysk przez liczbę eksploatowanych pojazdów, widać, że jest o co walczyć. A w łańcuszku możliwych oszczędności paliwa najwięcej do powiedzenia i zrobienia mają właśnie kierowcy.
Konkurs jazdy ekonomicznej prowadzony był z wykorzystaniem dwóch zestawów obciążonych 22 tonami ładunku (betonowe bloki przymocowane do podłogi naczep). Te zestawy to szkoleniowe ciągniki Renault Magnum 480 DXi z naczepami kurtynowymi: pierwszy z mechaniczną, ręcznie obsługiwaną skrzynią biegów, drugi ze zautomatyzowaną skrzynią Optidriver+ oraz pakietem Optiroll, czyli mający wszystkie rozwiązania techniczne pomagające oszczędzać paliwo.Obydwa ciągniki poruszają się na energooszczędnych oponach Michelin X Energy SaverGreen, cechujących się bardzo niskim współczynnikiem oporów toczenia. Opony tej gamy cechuje poprawa kilku ważnych parametrów jednocześnie. Obok ograniczenia zużycia paliwa o 1,7 l na 100km (w porównaniu do propozycji konkurentów) opony mają zwiększoną przyczepność, wytrzymałość i odporność na przecięcia i otarcia, co przekłada się na większe bezpieczeństwo ludzi i przewożonych towarów.Na pasie startowym i na drogach technicznych lotniska w Bednarach ustawiona została trasa o wysokim stopniu trudności - jak finał, to finał! Trasa o długości 11,4 km zawierała kilka prostych odcinków, ale kończyły się one kombinacjami trudnych zakrętów i rondem. Każdy z uczestników musiał przejechać ją każdym z samochodów Magnum. Szanse więc były równe. Jedynymi utrudnieniami była pogoda (chwilami mocno wiało) oraz sygnalizacja świetlna ustawiona w dwóch miejscach.Zmiany świateł były wyliczone w taki sposób, że przewidując oraz dostosowując prędkość, zawsze można było trafić na zielone bez konieczności zatrzymania zestawu. Poza umiejętnością ekonomicznej jazdy, należało przejazd wykonać w możliwie najkrótszym czasie, bo kierowca efektywny to taki, który potrafi połączyć ogień i wodę, czyli niskie zużycie paliwa i krótki czas pokonania trasy.Jedną z finałowych konkurencji dla polskich uczestników był test ze znajomości przepisów dotyczących czasu pracy kierowców. Przedstawiciele krajów nadbałtyckich zamiast tego walczyli o punkty za kierownicą Renault Maxity. Musieli tym pojazdem pokonać jak najszybciej... trasę toru kartingowego. Żeby jednak nie było za łatwo trzeba to było zrobić na wstecznym biegu- Poziom rywalizacji z roku na rok jest coraz wyższy, a różnice między najlepszymi kierowcami coraz mniejsze. Coraz częściej też mocno depczą po piętach instruktorom Optifuel - dodaje Łukasz Kurcbard. - Zwycięzca konkursu zdobywa oprócz atrakcyjnych nagród dla siebie także nagrodę dla firmy, w której pracuje - jest to szkolenie Optifuel Programme oraz oprogramowanie Infomax ułatwiające zarządzanie flotą pojazdów.Po zaciętej walce pierwsze miejsce i tytuł Mistrza Ekonomicznej Jazdy Renault Trucks zdobył Zenon Korsak ze Zgorzelca (firma Kortrans). Od 1994 roku właścicielem firmy transportowej, w której oprócz siebie w roli kierowców zatrudnia jeszcze trzy osoby. Na co dzień zasiada za kierownicą Renault Magnum z zabudową przestrzenną i centralnoosiową przyczepą. Firma ma cztery ciężarówki - wszystkie to pojazdy Renault. Drugi był Michał Walentynowicz z Olsztyna (Waśniewski), a trzeci Kristjan Kraag z Tallina (Tallept Auto).

Zwycięzcy podczas gali, która odbyła się w poznańskim hotelu IBB Andersia odebrali atrakcyjne nagrody ufundowane przez Renault Trucks Polska oraz firm partnerów konkursu - firmy Michelin - producenta energooszczędnych opon X Energy Savergreen, w które wyposażony były Renault Magnum, producenta olejów Total, Renault Trucks Financial Services oraz producenta naczep, przyczep i zabudów Zasław.

Ponieważ tegoroczny zwycięzca to właściciel firmy transportowej, oprócz wspomnianych szkoleń i Infomaxa otrzymał od firmy Michelin 4 ciężarowe opony SaverGreen i 200 litrów oleju Renault Trucks Oils od Totala. Zasław „dorzucił" natomiast atrakcyjny voucher rabatowy przy zakupie nowej naczepy oraz jej gratisowe ubezpieczenie.



źródło: Renault Trucks

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Finał Konkursu Optifuel 2012, czyli jak efektywnie oszczędzać