Flota  »  Drogi  »  GDDKiA stawia na drogi betonowe zamiast asfaltowych

GDDKiA stawia na drogi betonowe zamiast asfaltowych

2014-11-28 - F. Bednarkiewicz     Tagi: Autostrady, Drogi
Nowe plany budowy polskich dróg są z dwóch powodów bardzo interesujące. Nie dość, że GDDKiA postawiło na trasy ekspresowe, rozbudowę autostrad stawiając na drugim planie, to jeszcze planuje się wybudowanie sporej ilości tras betonowych, a nie asfaltowych, jak robiono to dotychczas. Betonowych dróg ma powstać w najbliższych latach 856 km i mają one mieć jedną istotną zaletę.
W betonie praktycznie nie tworzą się koleiny, co z pewnością docenią kierowcy najcięższych pojazdów. Technologia ta powinna zresztą zwiększyć ogólną wytrzymałość dróg, o czym marzy chyba każdy Polak. Są jednak i wady - betonowe drogi są głośniejsze od asfaltowych, przez co powinno się je stosować wyłącznie na najszybszych traktach położonych z dala od siedlisk ludzkich. Co jest natomiast tańsze - asfalt czy beton? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, bo koszty są tutaj porównywalne i o ewentualnej różnicy decyduje chwilowa sytuacja na rynku.



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
2

Komentarze do:

GDDKiA stawia na drogi betonowe zamiast asfaltowych

GDDKiA stawia na drogi betonowe zamiast asfaltowych
tezecik 2014-11-28 15:14
Beton jest tańszy. Można go robić na miejscu, a nie jechać kilometrami. Nie trzeba tak go ugniatać walcami. Ma większą przyczepność.
GDDKiA stawia na drogi betonowe zamiast asfaltowych
okonslav 2014-12-04 11:25
racja, jeżeli tylko ogarna temat od strony jakościowej - wiadomo że dobry cement + kruszywo i dodatki = dobry, solidny beton - to powinno być ok, bo sam aspekt trwałości przy asfalcie póki co wygląda u nas średnio ;-)