
GDDKiA stawia na drogi betonowe zamiast asfaltowych
2014-11-28 - F. Bednarkiewicz Tagi: Autostrady, Drogi
Nowe plany budowy polskich dróg są z dwóch powodów bardzo interesujące. Nie dość, że GDDKiA postawiło na trasy ekspresowe, rozbudowę autostrad stawiając na drugim planie, to jeszcze planuje się wybudowanie sporej ilości tras betonowych, a nie asfaltowych, jak robiono to dotychczas. Betonowych dróg ma powstać w najbliższych latach 856 km i mają one mieć jedną istotną zaletę.
W betonie praktycznie nie tworzą się koleiny, co z pewnością docenią kierowcy najcięższych pojazdów. Technologia ta powinna zresztą zwiększyć ogólną wytrzymałość dróg, o czym marzy chyba każdy Polak. Są jednak i wady - betonowe drogi są głośniejsze od asfaltowych, przez co powinno się je stosować wyłącznie na najszybszych traktach położonych z dala od siedlisk ludzkich. Co jest natomiast tańsze - asfalt czy beton? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, bo koszty są tutaj porównywalne i o ewentualnej różnicy decyduje chwilowa sytuacja na rynku.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
GDDKiA stawia na drogi betonowe zamiast asfaltowych
Podobne: GDDKiA stawia na drogi betonowe zamiast asfaltowych




Podobne galerie: GDDKiA stawia na drogi betonowe zamiast asfaltowych



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter