Flota  »  Temat miesiąca  »  GDDKiA testuje drogi 1+1 - poszczególne pasy rozdzielają stalowe liny

GDDKiA testuje drogi 1+1 - poszczególne pasy rozdzielają stalowe liny

2015-01-08 - F. Bednarkiewicz     Tagi: GDDKiA, Drogi
GDDKiA postanowiło skutecznie rozwiązać problem wyprzedzania w niedozwolonych miejscach. Już wkrótce w Polsce ma się bowiem zaroić od dróg typu 1+1, czyli tras konstrukcyjnie jednojezdniowych o jednak rozdzielonych pasach ruchu. Owe rozdzielenie ma bazować na stalowych linach, które zostaną rozciągnięte wzdłuż osi jezdni, całkowicie uniemożliwiając tym samym wyprzedzanie.
Liny rozdzielające pasy ruchu są już testowane na DK10 między Szczecinem a Stargardem Szczecińskim. Funkcjonuje tam 6-kilometrowy odcinek, na którym całkowicie nie ma możliwości wyprzedzania. Co więcej, liny pojawiły się także na krótszych odcinkach "zakopianki" oraz trasy nr 7, a ponadto GDDKiA pracuje właśnie nad listą kolejnych niebezpiecznych miejsc, w których jezdnie zostaną rozgrodzone.

Oczywiście pomysł ze stalowymi linami ma jedną zasadniczą wadę - skoro nie da się wyprzedzić całkowicie, to znaczy, że za każdym ciągnikiem rolniczym lub autobusem PKS będzie ciągnął się niesamowity korek. Jeszcze gorzej, jeśli na drodze stanie na przykład uszkodzona ciężarówka, jej ominięcie będzie niemożliwe aż do przyjazdu służb ratunkowych. Te będą musiały zdjąć liny, w czym zostaną oczywiście odpowiednio przeszkolone.
Co zaś z karetkami pogotowia ratunkowego lub dojazdem straży pożarnej? Tutaj GDDKiA nie widzi żadnego problemu - pojadą one do miejsca zdarzenia pod prąd, tak samo zresztą jak w przypadku dróg lin pozbawionych.



źródło: Dziennik Gazeta Prawna

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

GDDKiA testuje drogi 1+1 - poszczególne pasy rozdzielają stalowe liny