Flota » Sprzęt / technika » Goodyear wprowadza pierwsze opony do pojazdów ciężarowych z identyfikacją radiową

Goodyear wprowadza pierwsze opony do pojazdów ciężarowych z identyfikacją radiową
2011-12-12 - P. Grzelak Tagi: Ciężarówki, Opony, Goodyear
Goodyear oferuje pierwszą oponę z mikrochipem RFID (ang. Radio Frequency Identity - identyfikacja radiowa), przeznaczoną do pojazdów ciężarowych.
Dzięki wbudowanemu mikroukładowi, nowa opona do naczep Goodyear Regional RHT II RFID 435/50R19.5, łączy się z programem FleetOnlineSolutions[1], internetowym programem do zarządzania oponami Goodyear. Zastosowanie tego rozwiązania w oponach oznacza dla operatorów flot między innymi skrócenie przestojów, usprawnienie zarządzania ogumieniem pojazdów i zwiększenie bezpieczeństwa. Za zastosowaną w nich technologię Goodyear otrzymał w tym roku nagrodę w Ameryce Łacińskiej.
Monitorowanie opon bywa czasochłonne, ponieważ każdą oponę trzeba zidentyfikować na podstawie oznaczeń bocznych. Czasami jest to trudne ze względu na zabrudzenia lub otarcia.
Dzięki technologii RFID można bardzo szybko zidentyfikować każdą oponę, przesuwając ręczny skaner po obwodzie ściany bocznej opony. Informacje są pobierane i zapisywane elektronicznie. Dodatkowo opony wyposażone w RFID łatwiej monitorować w przypadku kradzieży, a także obserwować przez cały okres eksploatacji, łącznie z bieżnikowaniem.
Do zastosowania technologii RFID wybrano opony 435/50R19.5, ponieważ jest to najpopularniejszy rozmiar opon używanych przez operatorów wielkich naczep, które to umożliwiają maksymalizację załadunku w ramach europejskiego limitu wysokości naczepy wynoszącego cztery metry.
Kilka dużych flot, wykorzystujących wielkie naczepy, korzysta z internetowego systemu zarządzania oponami Goodyear FleetOnlineSolutions (FOS), którego niezbędnym elementem jest ścisły monitoring opon. Dzięki RFID zarządzanie oponami będzie teraz znacznie szybsze i dokładniejsze.
Mikrochip jest wprowadzany do opony w procesie produkcji i programowany niepowtarzalnym kodem, który identyfikuje oponę. Za pomocą ręcznego czytnika można odczytać typ i rozmiar opony, a także jej unikatowy numer identyfikacyjny.
Autoryzowany serwis Goodyeara lub operatora floty może szybko zeskanować wszystkie opony wyposażone w RFID i zapisać informacje o nich elektronicznie, co oszczędza czas i eliminuje pomyłki. Dodatkową korzyścią jest łatwiejsze zarządzanie stanami magazynowymi nowych, używanych i bieżnikowanych opon.
Dzięki wbudowanemu mikroukładowi, nowa opona do naczep Goodyear Regional RHT II RFID 435/50R19.5, łączy się z programem FleetOnlineSolutions[1], internetowym programem do zarządzania oponami Goodyear. Zastosowanie tego rozwiązania w oponach oznacza dla operatorów flot między innymi skrócenie przestojów, usprawnienie zarządzania ogumieniem pojazdów i zwiększenie bezpieczeństwa. Za zastosowaną w nich technologię Goodyear otrzymał w tym roku nagrodę w Ameryce Łacińskiej.
Monitorowanie opon bywa czasochłonne, ponieważ każdą oponę trzeba zidentyfikować na podstawie oznaczeń bocznych. Czasami jest to trudne ze względu na zabrudzenia lub otarcia.
Dzięki technologii RFID można bardzo szybko zidentyfikować każdą oponę, przesuwając ręczny skaner po obwodzie ściany bocznej opony. Informacje są pobierane i zapisywane elektronicznie. Dodatkowo opony wyposażone w RFID łatwiej monitorować w przypadku kradzieży, a także obserwować przez cały okres eksploatacji, łącznie z bieżnikowaniem.
Kilka dużych flot, wykorzystujących wielkie naczepy, korzysta z internetowego systemu zarządzania oponami Goodyear FleetOnlineSolutions (FOS), którego niezbędnym elementem jest ścisły monitoring opon. Dzięki RFID zarządzanie oponami będzie teraz znacznie szybsze i dokładniejsze.
Mikrochip jest wprowadzany do opony w procesie produkcji i programowany niepowtarzalnym kodem, który identyfikuje oponę. Za pomocą ręcznego czytnika można odczytać typ i rozmiar opony, a także jej unikatowy numer identyfikacyjny.
Autoryzowany serwis Goodyeara lub operatora floty może szybko zeskanować wszystkie opony wyposażone w RFID i zapisać informacje o nich elektronicznie, co oszczędza czas i eliminuje pomyłki. Dodatkową korzyścią jest łatwiejsze zarządzanie stanami magazynowymi nowych, używanych i bieżnikowanych opon.
źródło: Goodyear
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Goodyear wprowadza pierwsze opony do pojazdów ciężarowych z identyfikacją radiową
Podobne: Goodyear wprowadza pierwsze opony do pojazdów ciężarowych z identyfikacją radiową




Podobne galerie: Goodyear wprowadza pierwsze opony do pojazdów ciężarowych z identyfikacją radiową



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć