Flota  »  Aktualności  »  Grupa Renault notuje wzrost w pierwszym półroczu roku 2010
Renault Clio S

Grupa Renault notuje wzrost w pierwszym półroczu roku 2010

2010-07-10 - P. Grzelak     Tagi: Dacia, Renault, Rynek
Grupa Renault zwiększyła zarówno sprzedaż jak i udziały w rynku we wszystkich regionach świata w odniesieniu do wszystkich trzech marek: Renault, Dacii i Renault Samsung Motors.

Rezultaty te są przede wszystkim wynikiem bardzo dobrej dynamiki sprzedaży, będącej efektem odnowienia oferty produktowej wszystkich trzech marek należących do Grupy oraz najróżniejszych form wsparcia sprzedaży samochodów, które zostały umiejętnie wykorzystane - powiedział Jerome Stoll, zastępca dyrektora generalnego ds. sprzedaży i samochodów użytkowych. Sprzedaż samochodów osobowych i dostawczych Grupy Renault wzrosła w pierwszym półroczu 2010 roku o 21,6% - sprzedano 1 347 169 pojazdów. Udział w rynku zwiększył się o 0,2 punktu do poziomu 3,9%.

Sprzedaż samochodów osobowych Grupy Renault odnotowała wzrost o 22,2% - sprzedano 1 186 387 samochodów (przy wzroście na światowym rynku o +15,2%). Udział w rynku samochodów osobowych wyniósł 4,5%, co oznacza wzrost o 0,3 punktu. W pierwszym półroczu 2010 roku wprowadzono liczne nowe produkty wszystkich marek należących do Grupy: w przypadku Renault były to samochody osobowe Nowy Megane Coupe-Cabriolet i Fluence oraz samochód dostawczy - Nowy Master, Dacia zaprezentowała Dustera, a Renault Samsung Motors - mowy model SM5.
15 największych rynków zbytu Grupy Renault
15 największych rynków zbytu Grupy Renault reprezentuje ok. 85% jej sprzedaży. Na koniec czerwca 2010 na 12 spośród wspomnianych 15 rynków odnotowano znaczny wzrost udziałów, a na 3 - spadek.

Region Europy (łącznie z Francją): sprzedaż samochodów osobowych i dostawczych Grupy wzrosła o 21,6% pomimo że rynek zwyżkował jedynie o 1,5%. Udział Grupy w rynku osiągnął 10,8%, co daje wzrost o 1,8 punktu.Samochody osobowe: Na rynku, który odnotował wzrost o 0,9%, sprzedaż Grupy Renault zwiększyła się o 21,7%, a udział w rynku wyniósł 10,2% (+1,8 punktu). Marka Renault uplasowała się na drugiej pozycji w Europie Zachodniej, głównie dzięki sukcesowi gamy Megane i Clio.

Marka Dacia zwiększyła sprzedaż w Europie Zachodniej o 27% (116 096 sprzedanych samochodów) i zdobyła 1,6% udziału w rynku (+0,3 punktu).Wprowadzona w większości krajów premia za złomowanie pozwoliła na poprawę udziału sprzedanych modeli. Sprzedaż Renault w segmencie małych i tanich samochodów spadła o 4,9% w porównaniu do 2009 roku, natomiast w segmencie C wzrosła o 15,8%.

Samochody dostawcze: w sytuacji wzrostu na rynku o 7,7% Grupa Renault zwiększyła swoją sprzedaż o 21%, a udział w rynku do 16,6% (+1,8 punktu). W Europie Zachodniej marka Renault utrzymała pierwsze miejsce, dzięki udziałowi w rynku na poziomie 15,7%.Marka Dacia, oferująca gamę samochodów dostawczych uzupełniających ofertę Renault, poprawiła swój udział w rynku o 0,3 punktu, a jej sprzedaż wzrosła o 70%.

Samochody osobowe i dostawcze
W Europie Grupa Renault zdobyła 10,8% udziału w rynku, dzięki wzrostowi sprzedaży o 21,6%. Renault odnotowało wzrost udziału w rynku o 1,4 punktu do poziomu 9,2% przy sprzedaży 765 683 samochodów. Dacia kontynuuje tendencje wzrostowe - łącznie sprzedała 131 598 samochodów, co daje wzrost o 29,2%.
  • We Francji Grupa odnotowała wzrost udziału w rynku o 3,3 punktu (do 28,5%) przy wzroście sprzedaży o 20% (407 125 sprzedanych samochodów). Marka Renault umocniła zajmowaną pierwszą pozycję, zdobytą dzięki sprzedaży 342 838 pojazdów, co daje wzrost o 9,5%. Wzrost Dacii wyniósł 148% dzięki sprzedaży 64 287 samochodów, co pozwoliło jej zdobyć 4,5% udziału w rynku (o 2,6 punktu więcej niż w ubiegłym roku). Sprzedaż Dacii w pierwszym półroczu 2010 roku wyniosła tyle, ile w całym roku 2009. Dacia jest obecnie szóstą marką we Francji, a nawet czwartą, uwzględniając rynek klientów indywidualnych (bez klientów flotowych, firm oferujących najem samochodów i bez samochodów do jazd próbnych).
Na 15 największych rynkach Grupy również odnotowano wzrost sprzedaży: we Włoszech (+53,6%), w Hiszpanii (+42,6%), w Zjednoczonym Królestwie (+107,3%), w Belgii/Luksemburgu (+33,2%) i w Holandii (+54,4%). W Niemczech sprzedaż spadła proporcjonalnie do rynku (-31,9%), co wynika głównie z wycofania premii za złomowanie.Modele sprzedawane w Europie:
Twingo II sprzedało się w ilości 89 385 sztuk (+4%) w ciągu 6 miesięcy 2010 roku: trzecie miejsce w swoim segmencie Clio II i III - sprzedano 213 505 sztuk tych aut, co daje wzrost o 30%: trzecie miejsce w segmencie

Gama Megane jest druga w swoim segmencie w Europie - jej sprzedaż wyniosła 256 146 samochodów (+41%)
Sandero jest dziewiąty w swoim segmencie w Europie - model sprzedano w ilości 86 176 sztuk (wzrost o 45%)
Duster - wprowadzony na rynek w marcu - odniósł zdecydowany sukces potwierdzony 35 500 zamówieniami złożonymi do końca czerwca.Regiony pozaeuropejskie: zarówno sprzedaż samochodów osobowych i dostawczych Grupy jak i udziały w rynku wzrosły we wszystkich regionach.

Samochody osobowe i dostawcze
  • W Korei Południowej Renault Samsung Motors zwiększył swoje udziały w rynku samochodów osobowych o 3,6 punktu do 13,5% (11,4% rynku samochodów osobowych i dostawczych). Sprzedaż Renault Samsung Motors wzrosła o 58,8%, dzięki czemu Korea Południowa utrzymała się w czołówce 3 największych rynków Grupy w pierwszym półroczu 2010 roku. Modele SM3 i SM5 zajmują drugie miejsca w swoich segmentach.
  • Na rynku brazylijskim, który zwyżkował o 7,5%, Grupa odnotowała wzrost o 26,6%. Jej udział w rynku zwiększył się o 0,7 punktu do poziomu 4,3%.
  • W Rosji Grupa zwiększyła swój udział w rynku o 0,6 punktu (do poziomu 5,4%). Marka Renault zajmuje obecnie czwarte miejsce pod względem wielkości sprzedaży dzięki Loganowi, który jest najlepiej sprzedającym się samochodem zagranicznym.
  • W Rumunii, pomimo mocnego spadku na rynku (-26,4%), Grupa umocniła swoją pozycję lidera, zwiększając swój udział o 4,8 punktu do poziomu 41,9%. Dacia jest tam marką numer 1. Logan zajmuje pierwsze miejsce w swoim segmencie, Sandero - czwarte, a Duster - trzecie. Renault uplasowało się na trzeciej pozycji wraz z Thalią i Fluence, które uplasowały się w pierwszej piątce najlepiej sprzedających się samochodów.
  • W Turcji Grupa odzyskała pozycję lidera na rynku samochodów osobowych i obecnie posiada 14,7% udziału w rynku samochodów osobowych i dostawczych łącznie.
  • W Maghrebie pomimo wyraźnego spadku na rynku o 8,9%, Grupa zwiększyła sprzedaż o 14,2%, a udział w rynku o 6,1 punktu do poziomu 31,1%. Marka Renault jest numerem 1 w Algierii i Tunezji oraz numerem 2 w Maroku (numerem 1 w Maroku jest Dacia)

Perspektywy handlowe w drugim półroczu 2010 roku

W drugim półroczu w Europie powinny zaznaczyć się odmienne tendencje niż w pozostałych regionach świata. W Europie utrzyma się tendencja spadkowa, która rozpoczęła się w kwietniu wraz z wycofaniem premii za złomowanie i wprowadzeniem w wielu krajach planów oszczędnościowych.W krajach pozaeuropejskich powinien nadal trwać wzrost wynikający z bardziej sprzyjającej sytuacji gospodarczej. Zgodnie z przewidywaniami Grupy, rynek powinien odnotować w 2010 roku wzrost o około 8% w stosunku do ubiegłego roku, pomimo spadku na rynku europejskim, który według szacunków wyniesie od -7% do -9% w porównaniu do roku 2009.Naszym celem na rok 2010 jest dalsze zwiększanie udziału w rynku w odniesieniu do wszystkich naszych marek i we wszystkich regionach, w których Grupa jest obecna.

W Europie musimy umocnić swoją pozycję i udziały marki Renault w rynku, aby utrzymać trzecią pozycję na rynku samochodów osobowych i miejsce lidera w segmencie samochodów dostawczych.Poza Europą będziemy kontynuowali ofensywę, umacniając pozycję na wschodzących rynkach, które w najbliższych latach będą ważną dźwignią wzrostu - powiedział Jerome Stoll, zastępca dyrektora generalnego ds. sprzedaży i samochodów użytkowych.



źródło: Renault

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Grupa Renault notuje wzrost w pierwszym półroczu roku 2010