Flota » Aktualności » Hybrydowa ciężarówka Volvo o mocy 2100 KM będzie bić rekord prędkości

Hybrydowa ciężarówka Volvo o mocy 2100 KM będzie bić rekord prędkości
2012-03-30 - P. Grzelak Tagi: Volvo, Pojazdy hybrydowe
27 kwietnia br. na lotnisku w Wendover, w amerykańskim stanie Utah, Mean Green, najszybszy na świecie samochód ciężarowy z napędem hybrydowym, podejmie próbę osiągnięcia prędkości przekraczającej 260 km/h (165 mph) i tym samym pobicia dotychczasowego, własnego światowego rekordu prędkości.Zbudowany przez Volvo pojazd hybrydowy jest aktualnym posiadaczem rekordów prędkości ze startu zatrzymanego na dystansie 500 i 1000 metrów oraz na dystansie jednego kilometra ze startu lotnego - ustanowionych zgodnie z międzynarodowymi przepisami*.
Hybrydowa ciężarówka Volvo Mean Green o mocy 2100 KM
Hybrydowa ciężarówka Volvo Mean Green o mocy 2100 KM
- Technika i innowacyjność są jądrem naszej działalności - mówi Ron Huibers, prezes ds. sprzedaży i marketingu w Volvo Trucks North America.
- Mean Green jest doskonałym przykładem możliwości technicznych Volvo i naszego nieustającego zainteresowania nowymi technologiami. Nasi inżynierowi zaprojektowali najszybszy na świecie hybrydowy samochód ciężarowy, wykorzystujący ten sam hybrydowy układ napędowy Volvo, jaki wprawia w ruch setki autobusów Volvo na całym świecie, w tym londyńskie „piętrusy".
Hybrydowa ciężarówka Volvo Mean Green o mocy 2100 KM
Hybrydowa ciężarówka Volvo Mean Green o mocy 2100 KM
Na potrzeby Mean Green, zaprezentowanego przez Volvo Trucks wczoraj podczas trwającej właśnie wystawy Mid-America Trucking Show, zespół ekspertów Volvo zaadaptował hybrydowy układ napędowy Volvo, dostosowując go do wymagań podwozia zbudowanego z myślą o biciu rekordów prędkości.
Inżynierowie wyposażyli Mean Green w mocno podrasowany silnik Volvo D16 i zmodyfikowaną wersję zautomatyzowanej skrzyni biegów Volvo I-Shift, przystosowaną do współdziałania z trakcyjnym silnikiem elektrycznym.
- Rezultatem jest zawrotne przyspieszenie od chwili startu, bez zwłoki czasowej charakterystycznej dla silników wysokoprężnych - mówi Boije Ovebrink, właściciel i kierowca Mean Green. - Można to porównać do strzelającego korka od szampana, z tym że wystrzał ten jest niesłyszalny. Przez pierwszych kilka sekund samochód ciężarowy wydaje jedynie cichy świst. Trwa to do chwili, w której silnik wysokoprężny, zasilany odnawialnym, ciekłym żywicznym olejem napędowym zacznie rozwijać swoją potężną moc.
Łączna moc napędu Mean Green wynosi 2100 KM, przy maksymalnym momencie obrotowym około 6800 Nm - z czego 200 KM i około 1200 Nm pochodzi z silnika elektrycznego. Możliwość rozwijania dużych prędkości zależy w znacznej mierze od własności aerodynamicznych pojazdu.
Dlatego też inżynierowie Volvo bazowali na kabinie pochodzącej z północno-amerykańskiego modelu Volvo VN, nadając jej optymalny pod względem aerodynamicznym kształt.
W Mean Green zastosowano zmodyfikowane wersje następujących seryjnych podzespołów Volvo:
*Kilometr ze startu zatrzymanego - pojazd pokonuje 1000-metrowy odcinek pomiarowy najpierw w jednym, a potem w drugim kierunku, ruszając z miejsca. Średnia prędkość z obydwu przejazdów jest uznawana za oficjalny rezultat.
Kilometr ze startu lotnego - pojazd pokonuje 1000-metrowy odcinek pomiarowy najpierw w jednym, a potem w drugim kierunku; w chwili przekroczenia punktu oznaczającego początek odcinka pomiarowego pojazd znajduje się w ruchu.


- Mean Green jest doskonałym przykładem możliwości technicznych Volvo i naszego nieustającego zainteresowania nowymi technologiami. Nasi inżynierowi zaprojektowali najszybszy na świecie hybrydowy samochód ciężarowy, wykorzystujący ten sam hybrydowy układ napędowy Volvo, jaki wprawia w ruch setki autobusów Volvo na całym świecie, w tym londyńskie „piętrusy".


- Rezultatem jest zawrotne przyspieszenie od chwili startu, bez zwłoki czasowej charakterystycznej dla silników wysokoprężnych - mówi Boije Ovebrink, właściciel i kierowca Mean Green. - Można to porównać do strzelającego korka od szampana, z tym że wystrzał ten jest niesłyszalny. Przez pierwszych kilka sekund samochód ciężarowy wydaje jedynie cichy świst. Trwa to do chwili, w której silnik wysokoprężny, zasilany odnawialnym, ciekłym żywicznym olejem napędowym zacznie rozwijać swoją potężną moc.
Łączna moc napędu Mean Green wynosi 2100 KM, przy maksymalnym momencie obrotowym około 6800 Nm - z czego 200 KM i około 1200 Nm pochodzi z silnika elektrycznego. Możliwość rozwijania dużych prędkości zależy w znacznej mierze od własności aerodynamicznych pojazdu.
Dlatego też inżynierowie Volvo bazowali na kabinie pochodzącej z północno-amerykańskiego modelu Volvo VN, nadając jej optymalny pod względem aerodynamicznym kształt.
W Mean Green zastosowano zmodyfikowane wersje następujących seryjnych podzespołów Volvo:
- Trakcyjny silnik elektryczny
- Akumulator trakcyjny
- Silnik wysokoprężny Volvo D16
- Zautomatyzowana, mechaniczna skrzynia biegów Volvo I-Shift
- kabina i rama Volvo VN
- Tylna oś o przełożeniu 1,85:1
*Kilometr ze startu zatrzymanego - pojazd pokonuje 1000-metrowy odcinek pomiarowy najpierw w jednym, a potem w drugim kierunku, ruszając z miejsca. Średnia prędkość z obydwu przejazdów jest uznawana za oficjalny rezultat.
Kilometr ze startu lotnego - pojazd pokonuje 1000-metrowy odcinek pomiarowy najpierw w jednym, a potem w drugim kierunku; w chwili przekroczenia punktu oznaczającego początek odcinka pomiarowego pojazd znajduje się w ruchu.
źródło: Volvo
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Hybrydowa ciężarówka Volvo o mocy 2100 KM będzie bić rekord prędkości
Podobne: Hybrydowa ciężarówka Volvo o mocy 2100 KM będzie bić rekord prędkości




Podobne galerie: Hybrydowa ciężarówka Volvo o mocy 2100 KM będzie bić rekord prędkości



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Volvo
Galerie zdjęć
Newsletter