Flota » Aktualności » Kolejna inicjatywa Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego
Kolejna inicjatywa Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego
2007-09-28 - P. Łukasiewicz Tagi:
27 września br. w siedzibie Banku Światowego w Warszawie odbyła prezentacja drugiego, poprawionego i uzupełnionego wydania przewodnika „Bezpieczna Flota”. Druga edycja ukazuje się w dwóch wersjach: jako „Bezpieczna flota. Zarządzanie flotą samochodów służbowych. Przewodnik menedżera” oraz „Bezpieczna flota. Przewodnik kierowcy flotowego”.
Pierwsza edycja przewodnika „Bezpieczna Flota. Standardy bezpieczeństwa w zarządzaniu samochodami służbowymi”, która powstała pod patronatem międzynarodowej organizacji działającej na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego - Global Road Safety Partnership (GRSP), ukazała się w 2006 roku i spotkała się ze świetnym przyjęciem ze strony ekspertów krajowych i międzynarodowych. Sukces zachęcił nas do opracowania nowego, uaktualnionego i poprawionego Przewodnika.
„Bezpieczna flota. Zarządzanie flotą samochodów służbowych. Przewodnik menedżera” skierowana jest do przedsiębiorstw i instytucji posiadających samochody służbowe i firmowe. Jest ich w Polsce ponad 1,1 mln (ok. 8% wszystkich pojazdów osobowych), natomiast (jak pokazują badania brytyjskiej Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa, w Polsce nie takich badań), natomiast uczestniczą w nawet do 30% wszystkich wypadków drogowych. Dlatego zarządzanie bezpieczeństwem flory nie może być modą czy też narzuconym obowiązkiem zarządzającego flotą czy zarządów firm, lecz musi stać się stałym elementem odpowiedzialności firmy wobec pracowników i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstwa każdy wypadek oznacza wysokie straty (utratę pracownika, niezdolność do pracy, koszty napraw i ubezpieczenia), nie wspominając o czysto ludzkich dramatach.
Celem tej części przewodnika jest syntetyczna prezentacja wiedzy Partnerów na temat działań i standardów, które zapobiegają wypadkom drogowym z udziałem samochodów firmowych. Począwszy od uwrażliwienia zarządów i kierownictwa na ryzyko związane z wywieraniem presji czasowej na pracowników użytkujących samochody firmowe (np. na reprezentantów handlowych, dostawców), po świadome kształtowanie polityki flotowej uwzględniającej m.in. prawidłowy dobór parku samochodowego, wyposażenie w niezbędne elementy bezpieczeństwa, dbałość o stan techniczny, wdrożenie wewnętrznych procedur i systemów kontroli, działania edukacyjne i cykliczne szkolenia kierowców.
Przewodnik „Bezpieczna flota. Przewodnik kierowcy flotowego” skierowany jest do użytkowników samochodów firmowych. Zawiera m.in. „Dekalog kierowcy”, zasady bezpiecznej jazdy, zasady bezpiecznej eksploatacji, zasady jazdy ekonomicznej i eko-jazdy, informacje na temat procedury w razie wypadku, pierwszej pomocy oraz najczęściej łamanych przepisów oraz najczęściej błędnie interpretowanych przepisów drogowych (opracowane przy pomocy i wspólnie z Komendą Stołeczną Policji).
W ostatnich 17 latach w Polsce zdarzyło się prawie milion wypadków, w których zginęło ponad 110.000 osób, a ponad milion zostało rannych. Rocznie straty Polski z tytułu wypadków drogowych wynoszą ok. 1,5% PKB. Polskie drogi są najniebezpieczniejsze w UE: ryzyko śmierci w wypadku samochodowym jest w u nas sześciokrotnie większe niż np. w Niemczech.
„Trudno wyobrazić sobie życie bez samochodu. To niewątpliwie jedna z największych zdobyczy cywilizacji. Daje mobilność, niezależność i często sporo radości. Auto to jednak też niebezpieczne narzędzie w ręku nieodpowiedzialnego kierowcy. Zagrożenie dla życia i zdrowia” - mówi Ewa Łabno-Falęcka, Prezes Stowarzyszenia Partnerstwo Dla Bezpieczeństwa Drogowego - „Nie wystarczą wysiłki ustawodawcy i forsowanie coraz bardziej restrykcyjnego prawa. Nie wystarczą starania policji w egzekwowaniu kar. Nie wystarczą starania drogowców przy budowaniu bezpiecznych dróg i autostrad. Nie wystarczą wysiłki producentów samochodów i kolejne gwiazdki w teście NCAP. Bo najbardziej niebezpieczną częścią samochodu jest człowiek. Poprawa bezpieczeństwa drogowego nastąpi dopiero wtedy, gdy zmieni się świadomość użytkowników dróg w Polsce. Konieczna jest inicjatywa obywatelska, wspierana przez rząd, organizacje pozarządowe i biznes”.
„Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego” zrzesza firmy i instytucje, które uważają, że obecny stan bezpieczeństwa na drogach w Polsce stanowi zagrożenie dla każdego użytkownika dróg, przynosi wymierne straty polskiej gospodarce, a także że działania prewencyjne należy rozpocząć od siebie i swoich pracowników.
Pierwsza edycja przewodnika „Bezpieczna Flota. Standardy bezpieczeństwa w zarządzaniu samochodami służbowymi”, która powstała pod patronatem międzynarodowej organizacji działającej na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego - Global Road Safety Partnership (GRSP), ukazała się w 2006 roku i spotkała się ze świetnym przyjęciem ze strony ekspertów krajowych i międzynarodowych. Sukces zachęcił nas do opracowania nowego, uaktualnionego i poprawionego Przewodnika.
„Bezpieczna flota. Zarządzanie flotą samochodów służbowych. Przewodnik menedżera” skierowana jest do przedsiębiorstw i instytucji posiadających samochody służbowe i firmowe. Jest ich w Polsce ponad 1,1 mln (ok. 8% wszystkich pojazdów osobowych), natomiast (jak pokazują badania brytyjskiej Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa, w Polsce nie takich badań), natomiast uczestniczą w nawet do 30% wszystkich wypadków drogowych. Dlatego zarządzanie bezpieczeństwem flory nie może być modą czy też narzuconym obowiązkiem zarządzającego flotą czy zarządów firm, lecz musi stać się stałym elementem odpowiedzialności firmy wobec pracowników i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstwa każdy wypadek oznacza wysokie straty (utratę pracownika, niezdolność do pracy, koszty napraw i ubezpieczenia), nie wspominając o czysto ludzkich dramatach.
Celem tej części przewodnika jest syntetyczna prezentacja wiedzy Partnerów na temat działań i standardów, które zapobiegają wypadkom drogowym z udziałem samochodów firmowych. Począwszy od uwrażliwienia zarządów i kierownictwa na ryzyko związane z wywieraniem presji czasowej na pracowników użytkujących samochody firmowe (np. na reprezentantów handlowych, dostawców), po świadome kształtowanie polityki flotowej uwzględniającej m.in. prawidłowy dobór parku samochodowego, wyposażenie w niezbędne elementy bezpieczeństwa, dbałość o stan techniczny, wdrożenie wewnętrznych procedur i systemów kontroli, działania edukacyjne i cykliczne szkolenia kierowców.
Przewodnik „Bezpieczna flota. Przewodnik kierowcy flotowego” skierowany jest do użytkowników samochodów firmowych. Zawiera m.in. „Dekalog kierowcy”, zasady bezpiecznej jazdy, zasady bezpiecznej eksploatacji, zasady jazdy ekonomicznej i eko-jazdy, informacje na temat procedury w razie wypadku, pierwszej pomocy oraz najczęściej łamanych przepisów oraz najczęściej błędnie interpretowanych przepisów drogowych (opracowane przy pomocy i wspólnie z Komendą Stołeczną Policji).
W ostatnich 17 latach w Polsce zdarzyło się prawie milion wypadków, w których zginęło ponad 110.000 osób, a ponad milion zostało rannych. Rocznie straty Polski z tytułu wypadków drogowych wynoszą ok. 1,5% PKB. Polskie drogi są najniebezpieczniejsze w UE: ryzyko śmierci w wypadku samochodowym jest w u nas sześciokrotnie większe niż np. w Niemczech.
„Trudno wyobrazić sobie życie bez samochodu. To niewątpliwie jedna z największych zdobyczy cywilizacji. Daje mobilność, niezależność i często sporo radości. Auto to jednak też niebezpieczne narzędzie w ręku nieodpowiedzialnego kierowcy. Zagrożenie dla życia i zdrowia” - mówi Ewa Łabno-Falęcka, Prezes Stowarzyszenia Partnerstwo Dla Bezpieczeństwa Drogowego - „Nie wystarczą wysiłki ustawodawcy i forsowanie coraz bardziej restrykcyjnego prawa. Nie wystarczą starania policji w egzekwowaniu kar. Nie wystarczą starania drogowców przy budowaniu bezpiecznych dróg i autostrad. Nie wystarczą wysiłki producentów samochodów i kolejne gwiazdki w teście NCAP. Bo najbardziej niebezpieczną częścią samochodu jest człowiek. Poprawa bezpieczeństwa drogowego nastąpi dopiero wtedy, gdy zmieni się świadomość użytkowników dróg w Polsce. Konieczna jest inicjatywa obywatelska, wspierana przez rząd, organizacje pozarządowe i biznes”.
„Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego” zrzesza firmy i instytucje, które uważają, że obecny stan bezpieczeństwa na drogach w Polsce stanowi zagrożenie dla każdego użytkownika dróg, przynosi wymierne straty polskiej gospodarce, a także że działania prewencyjne należy rozpocząć od siebie i swoich pracowników.
źródło: Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Kolejna inicjatywa Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego
Newsletter
Galerie zdjęć