Flota  »  Aktualności  »  Kolejne zamieszanie z ratunkowymi przejazdami przez bramki autostradowe
			
			
			
			 
									
					
					Kolejne zamieszanie z ratunkowymi przejazdami przez bramki autostradowe
							2012-08-08 - F. Bednarkiewicz     Tagi: Autostrady, ViaTOLL, Straż pożarna, ViaAUTO
						
						
						Nowe samochody nie chcą cofać z otwartymi drzwiami, wydają sygnały ostrzegawcze z powodu niebezpiecznie nastroszonej grzywki pasażera i wykonują dziwne ruchy kierownicy, jeśli tylko kierowcy nie chciało się dawać kierunkowskazu. No cóż, wszystko to musimy przeżyć w imię bezpieczeństwa, które zwykło się przecież określać „podstawą”.
						Po co nam jednak superbezpieczne samochody, skoro w razie wypadku strażacy i tak utkną przed bramkami autostradowymi i nie zdążą na czas przeprowadzić akcji ratunkowej? No właśnie, dochodzimy teraz do głównego zagadnienia artykułu, bo wcale nie chodzi tutaj o narzekanie na technologiczne zaawansowanie najnowszych konstrukcji…
Po pięknym wyrwaniu szlabanu na autostradzie A4 przez zirytowanego kierowcę karetki, medialnej nagonce na operatorów systemu viaTOLL, aż w końcu montażu urządzeń viaAUTO w pojazdach uprzywilejowanych, problem pokonywania bramek przez służby ratunkowe okazuje się niestety nierozwiązany.
	
	
	
	
						Jak informuje bowiem Dziennik Gazeta Prawna, opolska straż pożarna już wkrótce zwróci 400 urządzeń do ich dostawcy. Powód? Są one całkowicie bezużyteczne, bo i tak nie otwierają pasów dla pojazdów uprzywilejowanych. W efekcie szlabany otworzą się automatycznie, ale wcześniej trzeba odstać swoje, aż utoruje się droga do którejś z bramek dla pojazdów cywilnych.
Źródłem zamieszania jest fakt, że wydane służbom ratowniczym viaAUTO, to urządzenie wysyłające taki sam sygnał, co urządzenia dla klientów cywilnych. Jeśli viaAUTO strażaków miałoby więc poruszyć szlaban bramki ratunkowej, podniosłoby ją również viaAUTO Jana Kowalskiego w Oplu Astrze. To natomiast budzi obawy przed nadużyciami i zakorkowaniem nawet pasów ratunkowych.
Problem w tym, że urządzenie viaAuto nie otwiera bramki na pasie dla pojazdów uprzywilejowanych, co jest ważne w momencie, gdy na pozostałych bramkach tworzą się korki - wyjaśnia rzecznik opolskich strażaków Adam Janiuk. - Operator musi otwierać ją zdalnie. Pan Janiuk dodał także, że viaAuto nie działa również, gdy strażacy wjeżdżają na autostradę którymś z wjazdów awaryjnych lub wjazdem technicznym na tzw. MOP-ach czyli Miejscach Obsługi Podróżnych.
Jaki jest więc sens posiadania urządzeń w wozach strażackich? No cóż, chyba żaden, choć zupełnie inaczej na sprawę spogląda GDDKiA. Ten podkreśla bowiem, że inne służby nie rezygnują z posiadania nadajników viaAUTO, co dowodzi ich użyteczności. Poza tym, w przypadku zatłoczenia bramek ogólnie dostępnych, któryś z pracowników może ręcznie otworzyć bramę dla maszyn uprzywilejowanych. Szkoda tylko, że viaAUTO wydano strażakom właśnie po to, żeby tej ostatniej sytuacji uniknąć…
Jak widać, jeśli w gre nie wchodzi możliwość wyciągnięcia od kierowców kolejnych pieniędzy, zarządca dróg wykazuje znikome zainteresowanie otaczającym go światem. Szkoda, bo czy naprawdę tak wielkim problemem, byłoby opracowanie urządzeń otwierających właśnie bramki awaryjne? Przecież „bezpieczeństwo to podstawa”!
					
Po pięknym wyrwaniu szlabanu na autostradzie A4 przez zirytowanego kierowcę karetki, medialnej nagonce na operatorów systemu viaTOLL, aż w końcu montażu urządzeń viaAUTO w pojazdach uprzywilejowanych, problem pokonywania bramek przez służby ratunkowe okazuje się niestety nierozwiązany.
Źródłem zamieszania jest fakt, że wydane służbom ratowniczym viaAUTO, to urządzenie wysyłające taki sam sygnał, co urządzenia dla klientów cywilnych. Jeśli viaAUTO strażaków miałoby więc poruszyć szlaban bramki ratunkowej, podniosłoby ją również viaAUTO Jana Kowalskiego w Oplu Astrze. To natomiast budzi obawy przed nadużyciami i zakorkowaniem nawet pasów ratunkowych.
Problem w tym, że urządzenie viaAuto nie otwiera bramki na pasie dla pojazdów uprzywilejowanych, co jest ważne w momencie, gdy na pozostałych bramkach tworzą się korki - wyjaśnia rzecznik opolskich strażaków Adam Janiuk. - Operator musi otwierać ją zdalnie. Pan Janiuk dodał także, że viaAuto nie działa również, gdy strażacy wjeżdżają na autostradę którymś z wjazdów awaryjnych lub wjazdem technicznym na tzw. MOP-ach czyli Miejscach Obsługi Podróżnych.
Jaki jest więc sens posiadania urządzeń w wozach strażackich? No cóż, chyba żaden, choć zupełnie inaczej na sprawę spogląda GDDKiA. Ten podkreśla bowiem, że inne służby nie rezygnują z posiadania nadajników viaAUTO, co dowodzi ich użyteczności. Poza tym, w przypadku zatłoczenia bramek ogólnie dostępnych, któryś z pracowników może ręcznie otworzyć bramę dla maszyn uprzywilejowanych. Szkoda tylko, że viaAUTO wydano strażakom właśnie po to, żeby tej ostatniej sytuacji uniknąć…
Jak widać, jeśli w gre nie wchodzi możliwość wyciągnięcia od kierowców kolejnych pieniędzy, zarządca dróg wykazuje znikome zainteresowanie otaczającym go światem. Szkoda, bo czy naprawdę tak wielkim problemem, byłoby opracowanie urządzeń otwierających właśnie bramki awaryjne? Przecież „bezpieczeństwo to podstawa”!
źródło: Dziennik Gazeta Prawna
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Kolejne zamieszanie z ratunkowymi przejazdami przez bramki autostradowe
Podobne: Kolejne zamieszanie z ratunkowymi przejazdami przez bramki autostradowe
				 Polscy kierowcy smażą się w kolejce do bramek... i będą smażyli się dalej »
Polscy kierowcy smażą się w kolejce do bramek... i będą smażyli się dalej »
					
					 150 tys. urządzeń viaAUTO do elektronicznej płatności za autostrady za pół ceny »
150 tys. urządzeń viaAUTO do elektronicznej płatności za autostrady za pół ceny »
					
					 E-myto już wkrótce dla wszystkich kierowców? »
E-myto już wkrótce dla wszystkich kierowców? »
					
					 ViaToll teraz także do samochodów osobowych »
ViaToll teraz także do samochodów osobowych »
					
				Podobne galerie: Kolejne zamieszanie z ratunkowymi przejazdami przez bramki autostradowe
				 Najgorsza droga świata cz. 2 »
Najgorsza droga świata cz. 2 »
					
					 Mercedes Sprinter 2018 - oficjalne zdjęcia vana »
Mercedes Sprinter 2018 - oficjalne zdjęcia vana »
					
					 Autonomiczne pługi Mercedesa »
Autonomiczne pługi Mercedesa »
					
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Newsletter
			
Galerie zdjęć
			
			
			
			
			
			
			
			

 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   Tapety Lexus
Tapety Lexus  GP Europy - Walencja - Wyścig
GP Europy - Walencja - Wyścig  Ford Mustang - przepiękne concept cars z 2003 roku
Ford Mustang - przepiękne concept cars z 2003 roku  Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim!
Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim! Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? 
 
			
 
 
			