
LOTOS rozwija sieć i zwiększa sprzedaż
2012-08-30 - F. Bednarkiewicz Tagi: LOTOS, Rynek, Stacja benzynowa
LOTOS to dziś najszybciej rozwijająca się sieć stacji paliw w Polsce. W pierwszym półroczu 2012 przybyło jej 50 nowych placówek w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. To przede wszystkim efekt dynamicznego rozwoju ekonomicznej sieci LOTOS Optima.
- W tym roku planujemy dalej konsekwentnie rozwijać naszą sieć stacji paliw - mówi Paweł Lisowski, prezes LOTOS Paliwa. - W całym 2012 roku zamierzamy otworzyć 67 nowych obiektów. Większość z nich pod dobrze znanym i cenionym przez klientów szyldem LOTOS Optima. Ale pojawią się też stacje premium w nowej wizualizacji. Skuteczna rozbudowa sieci przekłada się na wzrost udziałów w rynku sprzedaży detalicznej. Udział sieci LOTOS mierzony wolumenem sprzedanej benzyny i ON na koniec II kw. br. wyniósł 8% (7,6% na koniec II kw. 2011 r.). Natomiast udział LOTOSU wg ilości sprzedanego na stacjach diesla wzrósł do 9,6% (+0,6 p.p. r./r.).
- Lepsza sprzedaż przekłada się również na poprawę wyników finansowych obszaru detalicznego - podsumowuje prezes Lisowski. - Przychody ze sprzedaży wzrosły zarówno kwartał do kwartału, jak i rok do roku, o odpowiednio 8 i 11 procent, a wynik operacyjny w drugim kwartale tego roku był dodatni.
LOTOS Paliwa zarządza także siecią 11 stacji w Miejscach Obsługi Podróżnych (MOP). Operują one na autostradach A1, A2, A4 i A6 oraz drogach ekspresowych S3 i S7. LOTOS Paliwa planuje konsekwentnie rozwijać sieć stacji przy autostradach i drogach ekspresowych. Firma bierze czynny udział w przetargach dot. zagospodarowania kolejnych MOP.
Na koniec lipca br. w całej sieci LOTOS działało 370 stacji. Z czego 196 to placówki własne (CODO), 139 partnerskie (DOFO) a 35 patronackie (DODO). Wśród ww. stacji 58 to obiekty LOTOS Optima.
- W tym roku planujemy dalej konsekwentnie rozwijać naszą sieć stacji paliw - mówi Paweł Lisowski, prezes LOTOS Paliwa. - W całym 2012 roku zamierzamy otworzyć 67 nowych obiektów. Większość z nich pod dobrze znanym i cenionym przez klientów szyldem LOTOS Optima. Ale pojawią się też stacje premium w nowej wizualizacji. Skuteczna rozbudowa sieci przekłada się na wzrost udziałów w rynku sprzedaży detalicznej. Udział sieci LOTOS mierzony wolumenem sprzedanej benzyny i ON na koniec II kw. br. wyniósł 8% (7,6% na koniec II kw. 2011 r.). Natomiast udział LOTOSU wg ilości sprzedanego na stacjach diesla wzrósł do 9,6% (+0,6 p.p. r./r.).
- Lepsza sprzedaż przekłada się również na poprawę wyników finansowych obszaru detalicznego - podsumowuje prezes Lisowski. - Przychody ze sprzedaży wzrosły zarówno kwartał do kwartału, jak i rok do roku, o odpowiednio 8 i 11 procent, a wynik operacyjny w drugim kwartale tego roku był dodatni.
Na koniec lipca br. w całej sieci LOTOS działało 370 stacji. Z czego 196 to placówki własne (CODO), 139 partnerskie (DOFO) a 35 patronackie (DODO). Wśród ww. stacji 58 to obiekty LOTOS Optima.
źródło: LOTOS
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
LOTOS rozwija sieć i zwiększa sprzedaż
Podobne: LOTOS rozwija sieć i zwiększa sprzedaż




Podobne galerie: LOTOS rozwija sieć i zwiększa sprzedaż



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć