Flota  »  Sprzęt / technika  »  MICHELIN X MultiWay 3D: nowa opona do samochodów ciężarowych
MICHELIN X MultiWay 3D

MICHELIN X MultiWay 3D: nowa opona do samochodów ciężarowych

2011-05-04 - P. Grzelak     Tagi: Ciężarówki, Opony, Michelin
MICHELIN X® MultiWay™ 3D to ciężarowa opona wielofunkcyjna. Można ją stosować na wszystkich rodzajach dróg i we wszystkich warunkach pogodowych, co przynosi korzyści w postaci oszczędności czasu i paliwa oraz zwiększonej niezawodności i bezpieczeństwa.

Nowa opona Michelin jest optymalnym rozwiązaniem dla przewoźników pracujących zwłaszcza w transporcie regionalnym i krajowym. W nazwie nowej opony - MICHELIN X® MultiWay™ 3D - zawiera się jej charakterystyka:
  • zastosowanie najnowszych osiągnięć MICHELIN Durable Technologies w postaci innowacyjnej technologii trójwymiarowych lamel oraz dodatkowego opasania InfiniCoil,
  • przystosowana do jazdy zarówno po drogach głównych, lokalnych, jak i po autostradach
  • możliwość użytkowana przez cały rok w różnych warunkach pogodowych
  • zapewnienie doskonałej trakcji bez względu na typ nawierzchni.
Opona MICHELIN X MultiWay 3D XZE o profilu 80 jest dostępna od kwietnia 2011 r., a XDE o profilu 80 będzie dostępna od lipca 2011 r. Opony MICHELIN X MultiWay 3D XZE i XDE o profilu 70 trafią na rynek w maju 2011 r. MICHELIN X® MultiWay™ 3D - optymalna przyczepność w każdych warunkach

MICHELIN X® MultiWay™ 3D przystosowana jest do każdego typu nawierzchni (drogi lokalne, główne i autostrady) oraz do wszelkich warunków pogodowych, gdy drogi są suche, wilgotne, mokre, a nawet lekko zaśnieżone.
Nowa gama opon została zaprojektowana w konkretnym celu - aby spełniać oczekiwania firm transportowych, które przewożą ciężkie ładunki, przy zachowaniu bezpieczeństwa, ale równocześnie muszą zabiegać o obniżanie kosztów, by sprostać wymaganiom klientów.

Oto dwa przykłady wykorzystania MICHELIN Durable Technologies w oponie MICHELIN X® MultiWay™ 3D:
  • Europejscy transportowcy realizują średnio 60 proc. przewozów po drogach lokalnych i 40 proc po drogach głównych i autostradach,. Opony muszą zatem zapewniać znakomitą trakcję bez względu na jakość nawierzchni. MICHELIN X® MultiWay™ 3D XZE została zaopatrzona w głębokie lamele, które zapewniają znakomitą przyczepność na śliskich nawierzchniach. Oznaczenie M+S (błoto i śnieg) na oponach na prowadzące i napędowe osie zapewnia trakcję w zimie lub na zabłoconej nawierzchni.
  • Regionalni przewoźnicy pokonują dziennie trasy o długości od 80 do 500 km z częstym przyspieszaniem i hamowaniem. Dlatego też opony MICHELIN X® MultiWay™ 3D posiadające głębokie, kierunkowe lamele, które poprawiają hamowanie i przyczepność poprzeczną na drogach o słabej przyczepności. Droga hamowania awaryjnego na nawierzchniach o słabej przyczepności z oponami zużytymi w 2/3 jest o 8 metrów - czyli o 25% 1- krótsza.
Technologia InfiniCoil zastosowana w oponach MICHELIN X® MultiWay™ 3D o profilu 70 pozwala na obciążenie osi prowadzącej nawet do 8 t (standardowa wartość w tym rozmiarze to 7,5 t).

MICHELIN X® MultiWay™ 3D obniża koszty eksploatacji, oszczędza czas i paliwo (obniżając emisję dwutlenku węgla do atmosfery). Oszczędność paliwa osiągnięto dzięki obniżeniu oporu toczenia. W zależności od rozmiaru i pozycji opony, oszczędności mogą sięgać aż 25%2 w porównaniu z gamami opon E2+, XDN2 Grip i MultiWay™ XD.

Swoją żywotność opony MICHELIN X® MultiWay™ 3D zawdzięczają trwałości bieżnika i wytrzymałości karkasu MICHELIN Energy Flex. Redukuje to liczbę napraw opon - obniżając zarazem koszty utrzymania - i redukują liczbę przestojów, które zazwyczaj znacząco odbijają się na całkowitym czasie pracy pojazdów i ich produktywności.

Warto też dodać, że wytrzymałość opon MICHELIN X® MultiWay™ 3D znacznie się zwiększyła, o czym świadczy bardzo wysoki poziom opon zaakceptowanych do bieżnikowana, które były użytkowane głównie na drogach lokalnych : ponad 91% dla rozmiaru 315/80 R 22.5 oraz 94% dla 315/70 R 22.5.

Technologia trójwymiarowych lameli
Trójwymiarowe lamele „Podwójna Fala” są opatentowaną innowacją Michelin. Ich trójwymiarowa struktura zapewnia sztywność klocków bieżnika i zmniejsza szybkość jego zużycia.

Bieżnik z lamelami „Podwójna Fala”, pracującymi w płaszczyźnie poziomej i pionowej jest trwalszy od tradycyjnych bieżników. Z kolei trójwymiarowe, samoregenerujące się lamele „Kropla Wody” utrzymują przyczepność pojazdu na drodze bez względu na stopień zużycia bieżnika.

Opatentowana technologia opiera się na zastosowaniu głębokich, cylindrycznych kanalików w kształcie kropli wody znajdujących się w środkowej części klocka bieżnika. Wraz z systematycznym zużywaniem się bieżnika lamele stopniowo otwierają się tworząc dodatkowy rowek.

Tym sposobem bieżnik ma właściwość samoregeneracji. W wyniku tego opona MICHELIN X® MultiWay™ 3D zachowuje przyczepność, zwiększając bezpieczeństwo pojazdu na drodze.

Dodatkowo trójwymiarowe lamele „Tower Pump”(działające jak pompki), zapewniają znakomitą przyczepność na śliskiej nawierzchni, jednocześnie eliminując ryzyko rozerwania bieżnika.

W połączeniu z lamelami „Podwójna Fala” i „Kropla Wody” w klocku bieżnika, nowe lamele przynoszą poprawę trakcji na śliskich nawierzchniach.

Dzieje się tak, ponieważ woda znajdującą się na obszarze kontaktu opony z podłożem jest zasysana, a następnie odprowadzana za zewnątrz przez pionowe, cylindryczne kanaliki. Lamelki, których nie należy mylić z rowkami bieżnika, są bardziej odporne na przecięcia i starcie w trudnych warunkach drogowych niż tradycyjne lamele.

Zastosowanie trzech typów trójwymiarowych lameli pozwala na zachowanie przyczepności (w każdych warunkach). Wyniki wewnętrznego testu3 wykazały, że MICHELIN X® MultiWay™ 3D zapewniała o 19% większą przyczepność na śliskiej nawierzchni.

Opony MICHELIN X® MultiWay™ 3D, tak jak wszystkie opony ciężarowe MICHELIN, posiadają „cztery życia”.

Cztery życia opon MICHELIN:

   1.  Trwały i niezawodny karkas opony MICHELIN.
   2.  Pogłębienie nowej opony MICHELIN, za około 5 proc. ceny nowej opony, użytkownicy otrzymują wydłużenie żywotności o 25 proc.
   3.  MICHELIN Remix, za około 50 proc. ceny nowej opony, bieżnikowanie MICHELIN Remix przywraca parametry nowej opony (trwałość, opory toczenia, głębokość bieżnika itp.)
   4.  MICHELIN Remix nadają się do pogłębiania - za około 5 proc. ceny nowej opony ich żywotność zostaje wydłużona o kolejne 25 proc.

Podsumowując, cztery etapy życia opon MICHELIN gwarantują 250 proc. żywotności nowej opony Michelin za około 160 proc. ceny nowej opony, czyli aż do 36 proc. oszczędności

*1 Wewnętrzny test Michelin przeprowadzony na pojazdach wyposażonych w opony 315/80 R 22.5 MICHELIN X® MultiWay™ 3D oraz MICHELIN XZE/XDE i XZE2+/XDE2+ o tym samym rozmiarze. Wszystkie opony były zużyte w 2/3 i testowane podczas hamowania awaryjnego na polerowanym betonie od prędkości 40 do 0 km/h.

*2 Wewnętrzny test Michelin. Porównanie opon 315/70 R 22.5 MICHELIN X® MultiWay™ 3D i MICHELIN XZE2+ / XDE2+ o tym samym rozmiarze.

*3 Wewnętrzny test Michelin przeprowadzony na pojazdach wyposażonych w opony w rozmiarze 315/80 R 22.5 MICHELIN X® MultiWay™ 3D oraz MICHELIN XZE/XDE i XZE2+/XDE2+ . Wszystkie opony były w 2/3 zużyte.



źródło: Michelin

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

MICHELIN X MultiWay 3D: nowa opona do samochodów ciężarowych