Flota » Sprzęt / technika » MICHELIN X MultiWay 3D: nowa opona do samochodów ciężarowych

MICHELIN X MultiWay 3D: nowa opona do samochodów ciężarowych
2011-05-04 - P. Grzelak Tagi: Ciężarówki, Opony, Michelin
MICHELIN X® MultiWay™ 3D to ciężarowa opona wielofunkcyjna. Można ją stosować na wszystkich rodzajach dróg i we wszystkich warunkach pogodowych, co przynosi korzyści w postaci oszczędności czasu i paliwa oraz zwiększonej niezawodności i bezpieczeństwa.
Nowa opona Michelin jest optymalnym rozwiązaniem dla przewoźników pracujących zwłaszcza w transporcie regionalnym i krajowym. W nazwie nowej opony - MICHELIN X® MultiWay™ 3D - zawiera się jej charakterystyka:
MICHELIN X® MultiWay™ 3D przystosowana jest do każdego typu nawierzchni (drogi lokalne, główne i autostrady) oraz do wszelkich warunków pogodowych, gdy drogi są suche, wilgotne, mokre, a nawet lekko zaśnieżone.
Nowa gama opon została zaprojektowana w konkretnym celu - aby spełniać oczekiwania firm transportowych, które przewożą ciężkie ładunki, przy zachowaniu bezpieczeństwa, ale równocześnie muszą zabiegać o obniżanie kosztów, by sprostać wymaganiom klientów.
Oto dwa przykłady wykorzystania MICHELIN Durable Technologies w oponie MICHELIN X® MultiWay™ 3D:
MICHELIN X® MultiWay™ 3D obniża koszty eksploatacji, oszczędza czas i paliwo (obniżając emisję dwutlenku węgla do atmosfery). Oszczędność paliwa osiągnięto dzięki obniżeniu oporu toczenia. W zależności od rozmiaru i pozycji opony, oszczędności mogą sięgać aż 25%2 w porównaniu z gamami opon E2+, XDN2 Grip i MultiWay™ XD.
Swoją żywotność opony MICHELIN X® MultiWay™ 3D zawdzięczają trwałości bieżnika i wytrzymałości karkasu MICHELIN Energy Flex. Redukuje to liczbę napraw opon - obniżając zarazem koszty utrzymania - i redukują liczbę przestojów, które zazwyczaj znacząco odbijają się na całkowitym czasie pracy pojazdów i ich produktywności.
Warto też dodać, że wytrzymałość opon MICHELIN X® MultiWay™ 3D znacznie się zwiększyła, o czym świadczy bardzo wysoki poziom opon zaakceptowanych do bieżnikowana, które były użytkowane głównie na drogach lokalnych : ponad 91% dla rozmiaru 315/80 R 22.5 oraz 94% dla 315/70 R 22.5.
Technologia trójwymiarowych lameli
Trójwymiarowe lamele „Podwójna Fala” są opatentowaną innowacją Michelin. Ich trójwymiarowa struktura zapewnia sztywność klocków bieżnika i zmniejsza szybkość jego zużycia.
Bieżnik z lamelami „Podwójna Fala”, pracującymi w płaszczyźnie poziomej i pionowej jest trwalszy od tradycyjnych bieżników. Z kolei trójwymiarowe, samoregenerujące się lamele „Kropla Wody” utrzymują przyczepność pojazdu na drodze bez względu na stopień zużycia bieżnika.
Opatentowana technologia opiera się na zastosowaniu głębokich, cylindrycznych kanalików w kształcie kropli wody znajdujących się w środkowej części klocka bieżnika. Wraz z systematycznym zużywaniem się bieżnika lamele stopniowo otwierają się tworząc dodatkowy rowek.
Tym sposobem bieżnik ma właściwość samoregeneracji. W wyniku tego opona MICHELIN X® MultiWay™ 3D zachowuje przyczepność, zwiększając bezpieczeństwo pojazdu na drodze.
Dodatkowo trójwymiarowe lamele „Tower Pump”(działające jak pompki), zapewniają znakomitą przyczepność na śliskiej nawierzchni, jednocześnie eliminując ryzyko rozerwania bieżnika.
W połączeniu z lamelami „Podwójna Fala” i „Kropla Wody” w klocku bieżnika, nowe lamele przynoszą poprawę trakcji na śliskich nawierzchniach.
Dzieje się tak, ponieważ woda znajdującą się na obszarze kontaktu opony z podłożem jest zasysana, a następnie odprowadzana za zewnątrz przez pionowe, cylindryczne kanaliki. Lamelki, których nie należy mylić z rowkami bieżnika, są bardziej odporne na przecięcia i starcie w trudnych warunkach drogowych niż tradycyjne lamele.
Zastosowanie trzech typów trójwymiarowych lameli pozwala na zachowanie przyczepności (w każdych warunkach). Wyniki wewnętrznego testu3 wykazały, że MICHELIN X® MultiWay™ 3D zapewniała o 19% większą przyczepność na śliskiej nawierzchni.
Opony MICHELIN X® MultiWay™ 3D, tak jak wszystkie opony ciężarowe MICHELIN, posiadają „cztery życia”.
Cztery życia opon MICHELIN:
1. Trwały i niezawodny karkas opony MICHELIN.
2. Pogłębienie nowej opony MICHELIN, za około 5 proc. ceny nowej opony, użytkownicy otrzymują wydłużenie żywotności o 25 proc.
3. MICHELIN Remix, za około 50 proc. ceny nowej opony, bieżnikowanie MICHELIN Remix przywraca parametry nowej opony (trwałość, opory toczenia, głębokość bieżnika itp.)
4. MICHELIN Remix nadają się do pogłębiania - za około 5 proc. ceny nowej opony ich żywotność zostaje wydłużona o kolejne 25 proc.
Podsumowując, cztery etapy życia opon MICHELIN gwarantują 250 proc. żywotności nowej opony Michelin za około 160 proc. ceny nowej opony, czyli aż do 36 proc. oszczędności
*1 Wewnętrzny test Michelin przeprowadzony na pojazdach wyposażonych w opony 315/80 R 22.5 MICHELIN X® MultiWay™ 3D oraz MICHELIN XZE/XDE i XZE2+/XDE2+ o tym samym rozmiarze. Wszystkie opony były zużyte w 2/3 i testowane podczas hamowania awaryjnego na polerowanym betonie od prędkości 40 do 0 km/h.
*2 Wewnętrzny test Michelin. Porównanie opon 315/70 R 22.5 MICHELIN X® MultiWay™ 3D i MICHELIN XZE2+ / XDE2+ o tym samym rozmiarze.
*3 Wewnętrzny test Michelin przeprowadzony na pojazdach wyposażonych w opony w rozmiarze 315/80 R 22.5 MICHELIN X® MultiWay™ 3D oraz MICHELIN XZE/XDE i XZE2+/XDE2+ . Wszystkie opony były w 2/3 zużyte.
Nowa opona Michelin jest optymalnym rozwiązaniem dla przewoźników pracujących zwłaszcza w transporcie regionalnym i krajowym. W nazwie nowej opony - MICHELIN X® MultiWay™ 3D - zawiera się jej charakterystyka:
- zastosowanie najnowszych osiągnięć MICHELIN Durable Technologies w postaci innowacyjnej technologii trójwymiarowych lamel oraz dodatkowego opasania InfiniCoil,
- przystosowana do jazdy zarówno po drogach głównych, lokalnych, jak i po autostradach
- możliwość użytkowana przez cały rok w różnych warunkach pogodowych
- zapewnienie doskonałej trakcji bez względu na typ nawierzchni.
MICHELIN X® MultiWay™ 3D przystosowana jest do każdego typu nawierzchni (drogi lokalne, główne i autostrady) oraz do wszelkich warunków pogodowych, gdy drogi są suche, wilgotne, mokre, a nawet lekko zaśnieżone.
Oto dwa przykłady wykorzystania MICHELIN Durable Technologies w oponie MICHELIN X® MultiWay™ 3D:
- Europejscy transportowcy realizują średnio 60 proc. przewozów po drogach lokalnych i 40 proc po drogach głównych i autostradach,. Opony muszą zatem zapewniać znakomitą trakcję bez względu na jakość nawierzchni. MICHELIN X® MultiWay™ 3D XZE została zaopatrzona w głębokie lamele, które zapewniają znakomitą przyczepność na śliskich nawierzchniach. Oznaczenie M+S (błoto i śnieg) na oponach na prowadzące i napędowe osie zapewnia trakcję w zimie lub na zabłoconej nawierzchni.
- Regionalni przewoźnicy pokonują dziennie trasy o długości od 80 do 500 km z częstym przyspieszaniem i hamowaniem. Dlatego też opony MICHELIN X® MultiWay™ 3D posiadające głębokie, kierunkowe lamele, które poprawiają hamowanie i przyczepność poprzeczną na drogach o słabej przyczepności. Droga hamowania awaryjnego na nawierzchniach o słabej przyczepności z oponami zużytymi w 2/3 jest o 8 metrów - czyli o 25% 1- krótsza.
MICHELIN X® MultiWay™ 3D obniża koszty eksploatacji, oszczędza czas i paliwo (obniżając emisję dwutlenku węgla do atmosfery). Oszczędność paliwa osiągnięto dzięki obniżeniu oporu toczenia. W zależności od rozmiaru i pozycji opony, oszczędności mogą sięgać aż 25%2 w porównaniu z gamami opon E2+, XDN2 Grip i MultiWay™ XD.
Swoją żywotność opony MICHELIN X® MultiWay™ 3D zawdzięczają trwałości bieżnika i wytrzymałości karkasu MICHELIN Energy Flex. Redukuje to liczbę napraw opon - obniżając zarazem koszty utrzymania - i redukują liczbę przestojów, które zazwyczaj znacząco odbijają się na całkowitym czasie pracy pojazdów i ich produktywności.
Warto też dodać, że wytrzymałość opon MICHELIN X® MultiWay™ 3D znacznie się zwiększyła, o czym świadczy bardzo wysoki poziom opon zaakceptowanych do bieżnikowana, które były użytkowane głównie na drogach lokalnych : ponad 91% dla rozmiaru 315/80 R 22.5 oraz 94% dla 315/70 R 22.5.
Technologia trójwymiarowych lameli
Trójwymiarowe lamele „Podwójna Fala” są opatentowaną innowacją Michelin. Ich trójwymiarowa struktura zapewnia sztywność klocków bieżnika i zmniejsza szybkość jego zużycia.
Bieżnik z lamelami „Podwójna Fala”, pracującymi w płaszczyźnie poziomej i pionowej jest trwalszy od tradycyjnych bieżników. Z kolei trójwymiarowe, samoregenerujące się lamele „Kropla Wody” utrzymują przyczepność pojazdu na drodze bez względu na stopień zużycia bieżnika.
Opatentowana technologia opiera się na zastosowaniu głębokich, cylindrycznych kanalików w kształcie kropli wody znajdujących się w środkowej części klocka bieżnika. Wraz z systematycznym zużywaniem się bieżnika lamele stopniowo otwierają się tworząc dodatkowy rowek.
Tym sposobem bieżnik ma właściwość samoregeneracji. W wyniku tego opona MICHELIN X® MultiWay™ 3D zachowuje przyczepność, zwiększając bezpieczeństwo pojazdu na drodze.
Dodatkowo trójwymiarowe lamele „Tower Pump”(działające jak pompki), zapewniają znakomitą przyczepność na śliskiej nawierzchni, jednocześnie eliminując ryzyko rozerwania bieżnika.
W połączeniu z lamelami „Podwójna Fala” i „Kropla Wody” w klocku bieżnika, nowe lamele przynoszą poprawę trakcji na śliskich nawierzchniach.
Dzieje się tak, ponieważ woda znajdującą się na obszarze kontaktu opony z podłożem jest zasysana, a następnie odprowadzana za zewnątrz przez pionowe, cylindryczne kanaliki. Lamelki, których nie należy mylić z rowkami bieżnika, są bardziej odporne na przecięcia i starcie w trudnych warunkach drogowych niż tradycyjne lamele.
Zastosowanie trzech typów trójwymiarowych lameli pozwala na zachowanie przyczepności (w każdych warunkach). Wyniki wewnętrznego testu3 wykazały, że MICHELIN X® MultiWay™ 3D zapewniała o 19% większą przyczepność na śliskiej nawierzchni.
Opony MICHELIN X® MultiWay™ 3D, tak jak wszystkie opony ciężarowe MICHELIN, posiadają „cztery życia”.
Cztery życia opon MICHELIN:
1. Trwały i niezawodny karkas opony MICHELIN.
2. Pogłębienie nowej opony MICHELIN, za około 5 proc. ceny nowej opony, użytkownicy otrzymują wydłużenie żywotności o 25 proc.
3. MICHELIN Remix, za około 50 proc. ceny nowej opony, bieżnikowanie MICHELIN Remix przywraca parametry nowej opony (trwałość, opory toczenia, głębokość bieżnika itp.)
4. MICHELIN Remix nadają się do pogłębiania - za około 5 proc. ceny nowej opony ich żywotność zostaje wydłużona o kolejne 25 proc.
Podsumowując, cztery etapy życia opon MICHELIN gwarantują 250 proc. żywotności nowej opony Michelin za około 160 proc. ceny nowej opony, czyli aż do 36 proc. oszczędności
*1 Wewnętrzny test Michelin przeprowadzony na pojazdach wyposażonych w opony 315/80 R 22.5 MICHELIN X® MultiWay™ 3D oraz MICHELIN XZE/XDE i XZE2+/XDE2+ o tym samym rozmiarze. Wszystkie opony były zużyte w 2/3 i testowane podczas hamowania awaryjnego na polerowanym betonie od prędkości 40 do 0 km/h.
*2 Wewnętrzny test Michelin. Porównanie opon 315/70 R 22.5 MICHELIN X® MultiWay™ 3D i MICHELIN XZE2+ / XDE2+ o tym samym rozmiarze.
*3 Wewnętrzny test Michelin przeprowadzony na pojazdach wyposażonych w opony w rozmiarze 315/80 R 22.5 MICHELIN X® MultiWay™ 3D oraz MICHELIN XZE/XDE i XZE2+/XDE2+ . Wszystkie opony były w 2/3 zużyte.
źródło: Michelin
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
MICHELIN X MultiWay 3D: nowa opona do samochodów ciężarowych
Podobne: MICHELIN X MultiWay 3D: nowa opona do samochodów ciężarowych




Podobne galerie: MICHELIN X MultiWay 3D: nowa opona do samochodów ciężarowych



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć


Newsletter