Flota » Aktualności » MINI Clubvan gotowy, czyli jak zadawać szyku i przewozić towary jednocześnie

MINI Clubvan gotowy, czyli jak zadawać szyku i przewozić towary jednocześnie
2012-06-24 - F. Bednarkiewicz Tagi: Mini, Premiery, Dostawcze, Użytkowe, Mini Clubvan
Producenci niewielkich samochodów dostawczych przy prezentacji każdego nowego modelu podkreślają osoby charakter takich pojazdów. Jest to w pełni zrozumiałe, w sytuacji gdy pojazdy użytkowe za wyznaczniki trendów w designu oraz elegancji nigdy nie uchodziły. Żaden dostępny dotychczas furgon nie oferował jednak takiej klasy jak MINI Clubvan.
Clubvan to kolejny pojazd w ofercie dotychczas bardzo niszowego jeszcze producenta. Przeznaczeniem pojazdu ma być przewożenie niewielkich ładunków przy jednoczesnym zadawaniu szyku na eleganckich bulwarach. Można się nawet pokusić o stwierdzenie, że pojazd tworzy zalążek nowej klasy premiumów wśród samochodów dostawczych.
Technicznie maszyna bazuje oczywiście na osobowym bracie noszącym nazwę Clubman. Dostawczy model wyróżnia jednak brak tylnych siedzeń i płaska podłoga w całej „ładowni”. Licząc aż do sufitu, auto posiada 860 litrów przestrzeni bagażowej, a jej wymiary mają liczyć 1150 mm długości i 1020 mm szerokości w najwęższym miejscu. Maksymalna waga ładunku wynosi 500 kg.
Wszystkie te dane nie są pod żadnym względem imponujące i nijak mają się do wartości oferowanych przez konkurencję z klasy robotniczej. Nie to jest tutaj chyba jednak najważniejsze. Clubvan może być bowiem świetną ofertą dla osób prowadzących niewielki, lecz bardzo prestiżowy biznes, jak na przykład właścicieli popularnych w mieście pubów.Odpowiednio oklejona maszyna posłużyłaby takim osobom za świetną reklamę, jednocześnie pełniąc rolę niewielkiego transportowca. Pojazd może znaleźć także zastosowanie u osób, które niewielkie ładunki chcą dostarczać w wyjątkowo krótkim czasie. Tradycyjnie dla marki pod maską Clubvana znajdą się bowiem całkiem żwawe motory.Najtańszy wariant One będzie wyposażony w 1,6-litrowy silnik benzynowy o mocy 98 KM pozwalający rozpędzić się od 0 do 100 km/h w czasie 11,1 sekundy, zaś jego prędkość maksymalna wynosi 185 km/h. Wszystko to ma być okupione średnim zużyciem paliwa na poziomie 5,5l/100km.
Wyżej plasuje się Cooper Clubvan wyposażony w 1,6-litrowy silnik benzynowy o mocy 122 KM rozpędzający auto od 0 do 100 km/h w czasie 9,8 sekundy osiągając prędkość maksymalną 201 km/h. Mimo lepszych osiągów, średnie zużycie paliwa ma być takie samo jak w słabszej i wolniejszej wersji One 5,5l/100km.Dla miłośników odliczonego VAT-u skierowana jest natomiast wersja Cooper D, wyposażona w silnik wysokoprężny o mocy 112 KM pozwalający na przyspieszenie do setki w czasie 10,2 sekundy. Prędkość maksymalna to 197 km/h. Zdaniem producenta zużycie paliwa wyniesie zaledwie 3,9l/100km, co może oznaczać stosunkowo tanią eksploatację.Wszystkie trzy wersje MINI Clubvan będą wyposażone w 6-biegową skrzynię manualną, zaś wersja Cooper D będzie oferowana także z opcjonalną 6-biegową przekładnią automatyczną. Sprzedaż auta wystartuje już jesienią. Ceny? Na razie nie są znane, lecz niskich spodziewać się nie należy…
Wyżej plasuje się Cooper Clubvan wyposażony w 1,6-litrowy silnik benzynowy o mocy 122 KM rozpędzający auto od 0 do 100 km/h w czasie 9,8 sekundy osiągając prędkość maksymalną 201 km/h. Mimo lepszych osiągów, średnie zużycie paliwa ma być takie samo jak w słabszej i wolniejszej wersji One 5,5l/100km.Dla miłośników odliczonego VAT-u skierowana jest natomiast wersja Cooper D, wyposażona w silnik wysokoprężny o mocy 112 KM pozwalający na przyspieszenie do setki w czasie 10,2 sekundy. Prędkość maksymalna to 197 km/h. Zdaniem producenta zużycie paliwa wyniesie zaledwie 3,9l/100km, co może oznaczać stosunkowo tanią eksploatację.Wszystkie trzy wersje MINI Clubvan będą wyposażone w 6-biegową skrzynię manualną, zaś wersja Cooper D będzie oferowana także z opcjonalną 6-biegową przekładnią automatyczną. Sprzedaż auta wystartuje już jesienią. Ceny? Na razie nie są znane, lecz niskich spodziewać się nie należy…
źródło: BMW Group
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
MINI Clubvan gotowy, czyli jak zadawać szyku i przewozić towary jednocześnie
Podobne: MINI Clubvan gotowy, czyli jak zadawać szyku i przewozić towary jednocześnie




Podobne galerie: MINI Clubvan gotowy, czyli jak zadawać szyku i przewozić towary jednocześnie



Najczęściej czytane w tym miesiącu


Tapety na pulpit MINI