Flota » Temat miesiąca » "Niedrogie" i praktyczne samochody elektryczne w Twojej flocie - możliwe, czy nie?
"Niedrogie" i praktyczne samochody elektryczne w Twojej flocie - możliwe, czy nie?
2012-05-14 - F. Bednarkiewicz Tagi: Eksploatacja, Ekologia, Samochody elektryczne, Eko, Dostawcze, Użytkowe
Coraz częściej pojawiają się doniesienia o zagranicznych przedsiębiorstwach, które postanowiły wprowadzić do swoich flot samochody elektryczne. Motywacją dla takich firm są zazwyczaj niskie koszty eksploatacji, rządowe wsparcie finansowe dla proekologicznych podmiotów, a także ogromny prestiż, uznanie społeczeństwa i zainteresowanie mediów, które może sobie w ten sposób zaskarbić. Niestety w Polsce sytuacja wygląda trochę inaczej - niewiele jest firm, które stać na oparcie nawet części floty na takich pojazdach jak Mitsubishi i-MiEV, które mimo niewielkich rozmiarów i wątpliwej praktyczności kosztuje aż 160 tysięcy złotych. Do inwestowania w elektryczne pojazdy nie zachęca ponadto strona rządowa, a także niewielkie zainteresowanie społeczeństwa tego typu sprawami.
Przekonwertowany przez EVC Ford Mondeo jako stołeczna taksówkaPrzekonwertowany przez EVC Ford Mondeo jako stołeczna taksówka
Na rynku zaczynają się jednak pojawiać firmy, które mogą okazać się świetną alternatywą od producentów drogich ekosamochodów. Mowa tutaj o podmiotach, które zajmują się konwersją pojazdów konwencjonalnych na samochody elektryczne. Takie rozwiązanie gwarantować ma połączenie zalet pełnowymiarowych i funkcjonalnych samochodów spalinowych z wszystkimi dobrymi stronami maszyn elektrycznych. Trzeba przyznać, że brzmi to zachęcająco, warto więc przyjrzeć się tego typu ofercie na przykładzie jednego z wiodących producentów - EVC-GROUP.EU Sp. z o.o.
Spółka EVC nie dysponuje cennikiem gotowych samochodów, co jest typowe dla tego typu fim. Można bowiem pokusić się o stwierdzenie, że każdy konwertowany pojazd jest z natury konstrukcją niemal niepowtarzalną. Dzieje się tak, gdyż konwertowane samochody elektryczne w fazie projektowania są skalowane, czyli czy dopasowywane do konkretnych potrzeb podmiotu zamawiającego. Przedsiębiorca może wybrać sobie silnik, jego moc, moment obrotowy i układ bateryjny tak, aby pojazd był jak najbardziej funkcjonalny względem jego przyszłych zadań. Odpowiedni wybór jest tu bardzo ważny, gdyż w przyszłości wpłynie on bezpośrednio na koszty eksploatacji. Jeśli nabywcy zależy więc na przykład na dynamice i osiągach, to powinien wybrać mocniejszą jednostkę napędową o mocy około 60kW i większy zestaw bateryjny. Jeśli jednak potrzebuje ekonomicznego pojazdu transportowego o dużym zasięgu, wystarczy mu niewielki motor 30kW o znikomym apetycie na energię.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
"Niedrogie" i praktyczne samochody elektryczne w Twojej flocie - możliwe, czy nie?
Podobne: "Niedrogie" i praktyczne samochody elektryczne w Twojej flocie - możliwe, czy nie?
W Łodzi otwarto punkt ładowania pojazdów elektrycznych e+ electric mobility »
Użytkowe Volkswageny czekają na klientów w promocyjnej ofercie Profit Lease »
Siemens i Scania łączą siły, wprowadzając do użytku trolejtrucki »
Iveco i FPT Industrial stawiają czoła normie Euro 6 w rewolucyjny sposób »
Podobne galerie: "Niedrogie" i praktyczne samochody elektryczne w Twojej flocie - możliwe, czy nie?
Fiat Strada »
Koncepcyjne ciężarówki Audi z napędem elektrycznym »
Nissan NP300 Navara - jeszcze bardziej osobowo-użytkowy »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter